Пропоную види вправ, які можна використати на уроках української мови з розвитку
зв ' язного мовлення. Ці вправи допоможуть урізноманітнити уроки, зацікавлять учнів, допоможуть вчителю перевірити знання.
Невідповідність стилю мовлення. Вживання слова у невластивому значенніДобра страва. Порушення лексичної сполучуваності слів. Малий шелест листя. Вживання зайвого слова Стара людина похилого віку. Вживання в одному словосполученні або реченні спільнокореневих слів. Святкове свято. Дослівний переклад російських слів або словосполучень. Приймати участь. Невдале використання експресивноїлексики та емоційно забарвлених засобів. Проаналізуйте таблицю з видами помилок.
Знайдіть помилки в наведених реченнях. Запишіть речення у виправленому вигляді.1. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. За допомогою комп’ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу. 4. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць. 5. Мій олівець зламаний і тому, на жаль, не працює.
Прочитайте текст. Виправте помилки, пов’язані з невиправданим повтором слів. Будь-якої пори привабливий калиновий кущ. Навесні кущ прикрашений ніжними зеленими суцвіттями. А літньої пори кущ чарує розкішною зеленню лапатого листя. На початку осені кущ пишається золотим убранням. Узимку ж кущ вабить добре примороженими, уже цілком їстівними ягодами. Краса калини оспівана в багатьох піснях, казках і легендах.
Річ краще нова,пізнаєм вірну людину. Не варто з другом сваритися,а той, хто правду каже. У лиху годинусвій розум тратити. Що тобі не мило,будуть і дружки. З дурнем дружити —а друг — скарб Не той друг, хто медом маже,бо доведеться миритися. Скарб — не друг,а дружба — стара. Були б пиріжки,другові не зич. Поєднайте частини прислів’їв про дружбу.