ВИДИ ВПРАВ З РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Про матеріал

Пропоную види вправ, які можна використати на уроках української мови з розвитку

зв ' язного мовлення. Ці вправи допоможуть урізноманітнити уроки, зацікавлять учнів, допоможуть вчителю перевірити знання.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВИДИ ВПРАВ З РОЗВИТКУ ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ

Номер слайду 2

Кубування. Розгляньте предмет різнобічно (із позицій шести граней куба) за такими вказівками:1. Опишіть це.2. Порівняйте це.3. Установіть асоціації.4. Проаналізуйте це.5. Знайдіть застосування цьому.6. Запропонуйте аргументи «за» і «проти».

Номер слайду 3

УЯВІТЬ СИТУАЦІЮ : НА ДЕНЬ НАРОДЖЕННЯ ВАМ ПОДАРУВАЛИ ТРОЯНДИ. Складіть художній опис цієї квітки, скориставшись запропонованим алгоритмом. Зверніть увагу на висоту, стебла, колір і форму пелюсток і листочків, призначення рослини.

Номер слайду 4

Асоціативний кущ. Доберіть по 5 прикметників, дієслів до слова

Номер слайду 5

1-ша картка: дібрати прикметники до іменників. заєць — біленький, лякливий, тремтячий;лисичка — руденька, хитра, винахідлива тощо.

Номер слайду 6

2-га картка: дібрати дієслова до іменників. заєць — сидів, їв, злякався;лисичка — побачила, розповіла, зникла тощо.

Номер слайду 7

3-тя картка: дібрати порівняння. Заєць, мов… (лист осики),Лисиця, мов… (хоробрий воїн).

Номер слайду 8

Побудуйте і розіграйте діалог. Оцініть складені діалоги за схемою. Робота в парах

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Лексична робота (в парах)ЗНАЙДІТЬ ЗНАЧЕННЯ СЛІВ У ТЛУМАЧНОМУ СЛОВНИКУ Складіть одне речення з усіма наведеними словами.

Номер слайду 11

«ІНФОРМАЦІЙНА АТАКА» — вивчення матеріалів науково-навчальної (підручників, посібників), науково-популярної («Цікаве мовознавство», енциклопедичні видання) та власне наукової літератури (монографічні видання, наукові публікації), інтернет-ресурсів та їх систематизація.

Номер слайду 12

«Синтез думок» — формулювання питань для розгляду, визначення тем доповідей (наприклад, «Якого кольору звук», «Фонетичні особливості художнього тексту» тощо).

Номер слайду 13

Сформулюйте визначення публіцистичного стилю з метою використання:а) у науковій статті;б) у поясненні на уроці учням 5–6-х класів. Дослідження-моделювання

Номер слайду 14

Невідповідність стилю мовлення. Вживання слова у невластивому значенніДобра страва. Порушення лексичної сполучуваності слів. Малий шелест листя. Вживання зайвого слова Стара людина похилого віку. Вживання в одному словосполученні або реченні спільнокореневих слів. Святкове свято. Дослівний переклад російських слів або словосполучень. Приймати участь. Невдале використання експресивноїлексики та емоційно забарвлених засобів. Проаналізуйте таблицю з видами помилок.

Номер слайду 15

Знайдіть помилки в наведених реченнях. Запишіть речення у виправленому вигляді.1. Радіокоментатор розповість по радіо про хід спортивного матчу. 2. Український режисер Олександр Довженко першим створив перший звуковий фільм. 3. За допомогою комп’ютерної мережі Інтернет послання дійде швидко за лічені секунди на інший кінець світу. 4. Передплату преси, газет і журналів продовжено ще на місяць. 5. Мій олівець зламаний і тому, на жаль, не працює.

Номер слайду 16

Прочитайте текст. Виправте помилки, пов’язані з невиправданим повтором слів. Будь-якої пори привабливий калиновий кущ. Навесні кущ прикрашений ніжними зеленими суцвіттями. А літньої пори кущ чарує розкішною зеленню лапатого листя. На початку осені кущ пишається золотим убранням. Узимку ж кущ вабить добре примороженими, уже цілком їстівними ягодами. Краса калини оспівана в багатьох піснях, казках і легендах.

Номер слайду 17

Складіть усний твір-роздум, продовживши одну з думок. У кожній родині шанують хліб, тому що …Кожна людина повинна поважати старших …Кожна дитина повинна вчитися …

Номер слайду 18

Річ краще нова,пізнаєм вірну людину. Не варто з другом сваритися,а той, хто правду каже. У лиху годинусвій розум тратити. Що тобі не мило,будуть і дружки. З дурнем дружити —а друг — скарб Не той друг, хто медом маже,бо доведеться миритися. Скарб — не друг,а дружба — стара. Були б пиріжки,другові не зич. Поєднайте частини прислів’їв про дружбу.

Номер слайду 19

Докази «за»Докази «проти»Чи потрібні нам книги та знання?

Номер слайду 20

Складіть опорну таблицю «Види самостійної роботи з літературою».

Номер слайду 21

Гра   “ Добери риму” Маленька…( рідненька, ненька, серденько…). Країна…( Україна, Батьківщина).

Номер слайду 22

     Віршовані загадки – описи    Зайчик Має довгі…( вуха),Уважно ними….( слуха),Куций хвостик….( має),Від лиси….( втікає),Сіру шубку….( одягає),Задні ноги довгі…..( має).

Номер слайду 23

Складання акровіршів                                                                                                                                                     Школа. Школу я ніколи не забуду. Коли я дорослим навіть буду,Однаково згадаю, і не раз в житті,Літа свої чудові, золоті. Адже широкий світ довкола відкрила дітям рідна…(школа). 

Номер слайду 24

ЗАКЧИЛАБЦЙАИСАБЙАЧВЕІДЬІРИКДМОЗМІВДІДХОКАНМИОКТКІОКШОШИІВАНАРОГТ                             КРОСВОРД  “ГЕРОЇ НАРОДНИХ КАЗОК УКРАЇНИ”

Номер слайду 25

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андреева Алиса
    Дійсно хороша та грунтовна робота! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 червня 2018
Переглядів
1957
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку