Конспект уроку В.Нестайко "Тореадори з Васюківки"

Про матеріал
Цікавий урок на тему "В.Нестайко "Тореадори з Васюківки"Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях".
Перегляд файлу

 

 

 

 

 Урок

з української літератури

у 6  класі

В. Нестайко  «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків, морального вибору в різних життєвих ситуаціях.

 

 

                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. В. Нестайко  «Тореадори з Васюківки». Аналіз поведінки героїв, їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя

 

 Мета: треба знати:

* біографію  В.З.Нестайка , його  твори та їх  тематику;

* зміст  повісті  «Тореадори  з  Васюківки» ;

* визначення  термінів «повість»,  «пригодницька  повість»;

треба вміти:

*  розрізняти поняття романтичного і пригодницького;

* розкрити особливості твору, його пригодницький характер;

* переказувати  найцікавіші епізоди тексту;

* аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння;

 *висловлювати  власну  аргументовану та толерантну думку;

цінувати:

*глибоку  народну  життєву  мудрість, рідне  слово;

*безкорисливість,  патріотизм, щирість, гуманізм;

* позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд, почуття  дружби, любов  до  читання.

 

Тип уроку: узагальнюючий з інтерактивними елементами.

Обладнання:  ілюстрації до твору, ноутбук, проектор.

 

Хід  уроку

І.  Організаційний момент

 

 

Гра « Створюємо настрій»

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:

  •                               Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
  •                               Треба бути яким? …(Спокійним).
  •                               Зі мною хто? …(Мої друзі).
  •                               Вони мене що? …(Поважають).
  •                               Мені це як? …(Приємно).
  •                               Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

 

 

 

 

 

 

ІІ. Мотиваційний етап

 

Намалюйте, будь ласка, на папірцях, що у вас на парті, обличчя-смайл,  яке покаже як ви себе відчуваєте. (На дошці зразок: три обличчя-смайли, які відображають радість, страх, сум.)

http://3.bp.blogspot.com/-gTGJAz4giKk/UQUZzbisN8I/AAAAAAAAAAM/V-yDPHz13pk/s1600/Smiley.svg.pnghttp://4.bp.blogspot.com/--gMGK_Vd5_k/UQUamynoNcI/AAAAAAAAAAk/-74XVpIGfI4/s1600/0_495a0_385db982_orig-300x300.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-zFrqvKh65cM/UQUaNufY0WI/AAAAAAAAAAU/YE1k1R3UYYI/s1600/smile-guestion.png

Учням, що обрали «сумні» або «веселі» смайли, раджу налаштуватися на роботу.

А тепер давайте націлимося на позитив і посміхнемося один одному.

 

 

1. Актуалізація суб`єктного досвіду й опорних знань

- Діти, сьогодні на уроці ми продовжуємо працювати над повістю В.Нестайка«Тореадори з Васюківки»,  ще раз згадаємо найцікавіші сторінки твору,поговоримо про веселих друзів, які весь час вигадують собі пригоди  і потрапляють у надзвичайний та захоплюючий світ фантазії.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

- Для досягнення нашої мети, ми з вами повинні повторити матеріал, який стане нам у нагоді  для подальшої роботи.

  1.   Перевірка домашнього завдання.

  1.                                    АНКЕТА    ПИСЬМЕННИКА

ВСЕВОЛОД   ЗІНОВІЙОВИЧ  НЕСТАЙКО

РІК  НАРОДЖЕННЯ _____________________________________________________________

МІСЦЕ  НАРОДЖЕННЯ _____________________________________________________________

ОСВІТА___________________________________________________________________________________________________________________

ПРОФЕСІЯ _____________________________________________________________________________________________________________________

ПЕРША  ДРУКОВАНА КНИГА_________________________________________________

ТРИЛОГІЯ  ПРО  ЯВУ  ТА  ПАВЛУШУ _______________________________________________________________________________________

ЛАУРЕАТ   ЛІТЕРАТУРНИХ  ПРЕМІЙ  ІМЕНІ _____________________________________________________________

__________________________________________________________________________________________________________________________

У 1979 РОЦІ  РІШЕННЯМ  МІЖНАРОДНОЇ РАДИ З ДИТЯЧОЇ  ТА  ЮНАЦЬКОЇ  ЛІТЕРАТУРИ  ТРИЛОГІЯ «ТОРЕАДОРИ З  ВАСЮКІВКИ»   ВНЕСЕНА  ДО _____________________________________________________________

_____________________________________________________________

І ПЕРЕКЛАДЕНА_____________________________________________ 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 3. Літературний художник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

 


 

 

  1. Словникова робота (запис у зошит).
  • А зараз пригадаємо, що таке повість та ще й пригодницька.

     Повість — це великий за обсягом твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.

У повісті зображено багато подій із життя героїв, спосіб викладу розповідний, є докладні описи й розповіді про події та персонажів, прозова форма. Повість може бути соціально-побутовою, історичною, науково-фантастичною, пригодницькою.

     Пригодницька повість — це твір, у якому зображені непередбачені, несподівані події, що трапляються з героями.

Пригодницький твір має складний, заплутаний сюжет, із героями трапляються цікаві, часом неймовірні пригоди, вони опиняються у складних життєвих ситуаціях, з яких, звичайно ж, виходять переможцями. Пригоди можуть бути значні, як у творі «П’ятнадцятирічний капітан» Жюля Верна, або звичайні, які часто трапляються з дітьми у повсякденному житті, як у «Тореодорах з Васюківки».

Потребує пояснення й сама назва твору.

  • Хто ж такі тореадори?
    Тлумачний словник української мови пояснює це слово так:

тореадор (від іспанського тореадор) — учасник бою биків в Іспанії, у країнах Латинської Америки.

  • Як ще називають бій із биками (корида)?

«Згадай епізод із твору за ілюстрацією»

 

 

 

 

 

5. Літературна вікторина «Хто це?».

    1.« Він мій найкращий друзяка і напарник. Він весь час вигадував різні  штуки – ви каблуки для нашої слави.»(Ява Рень)

  1. «Бо замість бою у нас вийшов бій дураків».(Паша Завгородній)
  2. «.Противна й плямиста, як географічна карта» (свиня)
  3.  «.Лайнувся, закашлявся, плюнув і почовгав за хату» (дід Варава)
  4.  «Мисливець завзятий, на полюванні коли стріляє, ліве око онучею зав’язує» (дід Варава)
  5.     «Депутат райради, ланкова кукурудзоводів» (мама Яви)
  6.  «Замість того, щоб заплакати, раптом як закричить: (сестра Яви)

        Опозогив! — Вона букву “р” не вимовляє.— Загаза  чогтова!»

  1.    «А взагалі характер. ого-го! Сталь, а не характер. Таких на мільйон лише один буває»
  2. «Бігала навколо калабані і … на нашу адресу якісь свої …. прокльони. В калабаню лізти вона не хотіла. Вона була бридлива, охайна к….(корова  Контрибуція )
  3. Кандидатура  не підійшла на тореадорський бій, бо він був з одним рогом. (цап  Жора)
  4. За проїзд у метро хлопці збиралися брати п’ять копійок з учительки … ( математики)
  5.  «Так він перестав бути …, а став Робінзоном Крузою».(Ява)

 

5. Робота над темою та текстом

  1. Розкажіть, хто такі Ява Рень і Павлуша Завгородний. Які пригоди з ними сталися на початку твору?

 

 

 

.

 

  1. . Які події у прочитаних уривках викликали у вас  сміх?

3 . Чи здогадуєтеся ви , на кого наткнулися в темряві  Ява і  Павлуша?

 

 

 

6.Робота в парах над характеристикою героїв твору

  • Складання характеристики героїв повісті.   

          +             ПАВЛУСЬ            

                                 ЯВА                            Бешкетники, неслухняні

                                                                      необачні, не бажають учитись         Кмітливі

Винахідливі

Люблять тварин

Вміють дружити                                                                 

 

 

 

Знайдіть у творі два підтвердження того, що Ява і Павлуша – вірні друзі.

Поясніть, як ви ставитеся до головних героїв.

 

 

Визнач риси характеру.

Веселі

 

 

ЯВА

І

ПАВЛУША

Не люблять навчатися

Кмітливі

Боягузи

Розумні

Добрі

Неслухняні

Сміливі

Несерйозні

Люблять усе живе

Допитливі

Покірні

Необережні

Недисципліновані

Злі

Виявляють почуття гумору

 


 

 

 

 

Вчитель:

- Дякую за відповіді. Пам’ятайте, що у деяких ситуаціях треба вміти відстояти власну думку, але також треба вміти знаходити компромісні рішення. Можливо, керуючись здоровим глуздом, навіть піти на поступки. А ще завжди залишатися оптимістом, у всьому знаходити позитив.

 

 

 

 

 7.  Асоціативний диктант.

Завдання: записати, які з наведених слів асоціюються з прочитаним твором.

Веселий, сумний, нудний, нецікавий, цікавий, захоплюючий, безглуздий, неймовірний, фантастичний, жорстокий, страшний, повчальний, нерозумний, хороший.

8. Метод « Обгрунтуй свою думку»

 Розкажіть , з ким Ява і Павлуша познайомилися на пляжі.

Що їм стало відомо про цю людину? 

Перед яким моральним вибором опинилися друзі, коли не знайшли на пляжі незнайомця.

Розкажіть, за яких обставин хлопці повернули годинника його володарю.

Що ви дізналися про Яву і Павлушу як про людей? За якими вчинками  ми можемо судити про них?

 

 

 

«ДОСЬЄ» ГЕРОЇВ

 

  • Ім’я
  • Місце проживання
  • Освіта
  • Сім’я
  • Місце перебування
  • Мета приїзду
  • Улюблені заняття
  • Висновки

Досьє – зібрання документів, що стосуються якого-небудь питання, якої-небудь справи, а також папка з такими документами.

 

 

 

 

 

 

9. Розкажіть про ті епізоди повісті, які ілюструють вірну дружбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ

 

Який він, справжній друг?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.  Які важливі питання порушує автор у трилогії?

 

 

 

 

 

 

11.  Рефлексія                                                                                      

      Інтерактивний метод «Незакінчені речення» .

     - В. Нестайко  став відкриттям для мене…

     - На уроці мені сподобалося ( не сподобалося )…

     - Сьогодні на уроці мені найкраще вдалося…

     - Найважче було виконати завдання…

12. Домашнє завдання.

Написати  повідомлення до Павлуші і Яви в соціальних мережах, або створити ФБ сторінки героїв.

 

1

 

doc
Додано
11 березня 2021
Переглядів
1413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку