Конспект уроку "Весняні квіти" 1 клас

Про матеріал
Даний урок має такі цілі та задачі: -збагачувати словниковий запас учнів; - розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику рук; -виховувати бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови 1 клас

Тема. Квіти.

Мета: збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику рук; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, м’яч, предметні малюнки із зображенням квітів, цеглинки LEGO, презентації.

Хід уроку

  1. Організація класу
  • Діти, який у нас зараз урок? (відповідь учнів хором)
  • Тож привітаємося українською мовою.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

  • Яке сьогодні число? Сьогодні 21 лютого. Повторіть за мною.

Лютий кригою кує

І морозу додає. (хорове повторення)

  • Який сьогодні день тижня? Сьогодні п’ятниця. Повторіть за мною.

Діло добре ладиться,

Як настала п’ятниця. (хорове повторення)

  • Тоді я вам бажаю вдалої п’ятниці, щоб на нашому уроці усі діла добре ладилися.

 

  1. Повторення вивченого

Залучення учнів до дидактичної гри «Продовж речення». Учні утворюють коло. Учитель починає речення і передає м’яч одному з гравців. Учень має доповнити речення одним словом і передати м’яч наступному гравцю.

  • Ознаки весни. Весною сходять сніги,…
  • У лісі росте багато дерев. Це клен, дуб…
  • У парку ми бачили кущі ожини,…
  • Ви пригадали багато назв дерев та кущів українською мовою.  А які ще рослини ви знаєте?

 

  1. Повідомлення теми уроку:
  • Сьогодні ми будемо говорити про квіти, які ростуть у лісі, на луках, у парках.
  1. Вивчення нового матеріалу.

Розгляд ілюстративного матеріалу , уміщеного в підручнику( завдання 1, с.28), у супроводі розповіді вчителя.

  • Розгляньте малюнок і послухайте:

Прийшла весна і принесла тепло і радість. Подивіться уважно навколо себе і ви побачите чарівні сліди, які залишає весна на землі.  Ось на галявині серед торішнього листя пробивається ніжний білий підсніжник, а  неподалік від нього розкрили свої сині голівки проліски.  Під деревом стелиться вічнозелений барвінок. Так і хочеться притулитися щічкою до його ніжної синьої квіточки. Вабить своєю красою і маленька фіалочка,  вона розкрила свою фіолетову голівку і ніби запрошує бджілок напитися солодкого нектару.

 А що це за маленька жовте сонечко видніється серед зеленої травички? Та це ж кульбабка розкрила своє жовте вічко і посміхається лагідному весняному сонечку.

Не можна відірвати погляд від красеня тюльпана. Він гордо тримає свою червону голівку,  яка здалеку нагадує корону.

 Вдихніть повітря і ви відчуєте незвичайний аромат. Звідки він доноситься? Серед широкого зеленого листя на тоненькій ніжці зібралися до купи маленькі біленькі дзвіночки.  Це конвалія наповнює своїми пахощами ліс.

 Пройде небагато часу і в середині літа на луках і на полі можна буде побачити ще одну квіточку в білій  спідниці – ромашку.

 Спасибі тобі, весно,  за радість і красу, яку ти нам даруєш!

  1. Бесіда за змістом розповіді:
  • Які чарівні сліди залишає весна на землі?
  • Які квіти з'являються першими?
  • Яка квіточка запрошує бджілок напитися солодкого нектару?
  • Яке маленьке сонечко видніється серед зеленої травички?
  • У якої квіточки голівка нагадує корону?
  • Які квіти наповнюють своїми пахощами ліс ?
  • Яка квіточка з'явився всередині літа ?
  • Які квіти розцвітають навесні пісні?
  1. Виконання завдання №3 (с.29 підручника). Виразне читання вчителем вірша Марії познанської “Пісня проліска” і робота над його змістом.
  • Сподобався вам вірш?
  • Про що співає пролісок у своїй пісні? Послухайте (або прочитайте самостійно) вірш іще раз і дайте відповідь на це запитання.
  • Як автор називає квіточки проліска? Із чим вона їх порівнює?
  • Де росте пролісок? Чому?
  • У що вірить пролісок? За що його люблять?
  • Поміркуйте, чому вірш називається “Пісня проліска”?
  1. Вивчення вірша напам’ять

 

  1. Фізкультхвилинка з цеглинками LEGO

Учні утворюють коло, беруть цеглинки LEGO  . Хором повторюють за вчителем, виконують рухи.

 

Ми цеглиночки візьмемо,

Руханочку дружньо проведемо.

Синя в ручках – покружляєм,

З жовтою – поприсідаєм.

Голубенька у руках – політаємо, як птах.

Вже зелену брати час, бо робота є у нас.

 

Згадуємо назви кольорів. ( Жовтий - це сонечко, блакитний – це небо…) «Кольорова гра»

 

Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.

По цеглиночці – тук, тук.

Плесни, плесни – раз, два, три,

Ти цеглиночку бери.

Її другу передай, гру спочатку починай.

 

  1. Виконання завдання №64 у робочому зошиті з друкованою основою.

 

  1. Відгадування загадок

Виростає з цибулинки,

Різні має він відтінки.

Сам поважний наче пан,

Із чужих країв … (тюльпан)

 

У траві росте квітинка

Мов небесна крапелинка.

Недарма назвали змалку

Синьоокою … (фіалку)

 

 

Наче сонце, серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку ...(ромашка)

 

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (кульбаба)

 


 

  1. Виконання завдання №2 (с.28 підручника)

            Цю гру доцільно провести з підгрупами дітей.  Гравці утворюють коло.  Перший учасник гри називає квітку, яку він хоче вплести у вінок. Наступний гравець має додати до віночка свою квітку, це означає, що він має назвати ту рослину, яку запропонував попередній  учень, а потім свою.

Наприклад:

 Перший учень говорить:  “Я вплітаю у віночок кульбабку”.  Другий продовжує “ Я вплітаю у віночок кульбабку і ромашку”.  Третій учень доповнює “Я вплітаю  у віночок кульбабку, ромашку і барвінок” і т.д.

Гравець, який не може правильно відтворити послідовність усіх названих його попередниками квітів, або неспроможний додати до переліку власне слово, вибуває зі гри.

  1. Підсумок. Гра «Впізнай квітку за малюнком»

Вчитель демонструє квіти на екрані, діти згадують назви.

     13.Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO...

                              Створимо пірамідку нашого настрою.

 

docx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
1667
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку