Конспект уроку з української мови 1 клас
Тема. Квіти.
Мета: збагачувати словниковий запас учнів; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику рук; виховувати бережливе ставлення до природи.
Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, м’яч, предметні малюнки із зображенням квітів, цеглинки LEGO, презентації.
Хід уроку
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
Лютий кригою кує
І морозу додає. (хорове повторення)
Діло добре ладиться,
Як настала п’ятниця. (хорове повторення)
Залучення учнів до дидактичної гри «Продовж речення». Учні утворюють коло. Учитель починає речення і передає м’яч одному з гравців. Учень має доповнити речення одним словом і передати м’яч наступному гравцю.
Розгляд ілюстративного матеріалу , уміщеного в підручнику( завдання 1, с.28), у супроводі розповіді вчителя.
Прийшла весна і принесла тепло і радість. Подивіться уважно навколо себе і ви побачите чарівні сліди, які залишає весна на землі. Ось на галявині серед торішнього листя пробивається ніжний білий підсніжник, а неподалік від нього розкрили свої сині голівки проліски. Під деревом стелиться вічнозелений барвінок. Так і хочеться притулитися щічкою до його ніжної синьої квіточки. Вабить своєю красою і маленька фіалочка, вона розкрила свою фіолетову голівку і ніби запрошує бджілок напитися солодкого нектару.
А що це за маленька жовте сонечко видніється серед зеленої травички? Та це ж кульбабка розкрила своє жовте вічко і посміхається лагідному весняному сонечку.
Не можна відірвати погляд від красеня тюльпана. Він гордо тримає свою червону голівку, яка здалеку нагадує корону.
Вдихніть повітря і ви відчуєте незвичайний аромат. Звідки він доноситься? Серед широкого зеленого листя на тоненькій ніжці зібралися до купи маленькі біленькі дзвіночки. Це конвалія наповнює своїми пахощами ліс.
Пройде небагато часу і в середині літа на луках і на полі можна буде побачити ще одну квіточку в білій спідниці – ромашку.
Спасибі тобі, весно, за радість і красу, яку ти нам даруєш!
Учні утворюють коло, беруть цеглинки LEGO . Хором повторюють за вчителем, виконують рухи.
Ми цеглиночки візьмемо,
Руханочку дружньо проведемо.
Синя в ручках – покружляєм,
З жовтою – поприсідаєм.
Голубенька у руках – політаємо, як птах.
Вже зелену брати час, бо робота є у нас.
Згадуємо назви кольорів. ( Жовтий - це сонечко, блакитний – це небо…) «Кольорова гра»
Пальчик, пальчик – тук, тук, тук.
По цеглиночці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз, два, три,
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай, гру спочатку починай.
Виростає з цибулинки,
Різні має він відтінки.
Сам поважний наче пан,
Із чужих країв … (тюльпан)
У траві росте квітинка
Мов небесна крапелинка.
Недарма назвали змалку
Синьоокою … (фіалку)
Наче сонце, серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку ...(ромашка)
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло,
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (кульбаба)
Цю гру доцільно провести з підгрупами дітей. Гравці утворюють коло. Перший учасник гри називає квітку, яку він хоче вплести у вінок. Наступний гравець має додати до віночка свою квітку, це означає, що він має назвати ту рослину, яку запропонував попередній учень, а потім свою.
Наприклад:
Перший учень говорить: “Я вплітаю у віночок кульбабку”. Другий продовжує “ Я вплітаю у віночок кульбабку і ромашку”. Третій учень доповнює “Я вплітаю у віночок кульбабку, ромашку і барвінок” і т.д.
Гравець, який не може правильно відтворити послідовність усіх названих його попередниками квітів, або неспроможний додати до переліку власне слово, вибуває зі гри.
Вчитель демонструє квіти на екрані, діти згадують назви.
13.Рефлексія. Оберіть відповідну цеглинку LEGO...
Створимо пірамідку нашого настрою.