методики, що допоможе дітям легко зрозуміти та вивчити нову для них літеру.
Тема:звук(м),буква(“м”).Читання прямих складів. Робота з дитячою книжкою. Звукове моделювання.Письмо елементів та малої і великої літери Мм.
Мета:ознайомити з літерою М,звуком,який вона позначає;вчити читати прямий склад,сприймати і переказувати прочитане;розвивати фонематичне слух,активнй словниковий запас,дрібні м,язи руки, навички роботи з текстом;виховувати бажання вчитися.
Методично-дидактичне забезпечення уроку:малюнки із зображеннями метелика,мишки,мака;картка зі складами для кожного учня;таблиця зі складами (закритий і відкритий склади);кольорові ручки,ручка, звукові схеми речень на дошці, фішки, матеріали для гри (аплікація).
1.Мотивація навчальної діяльності 1)Організаційний момент
Пролунав веселий дзвоник , Запросив до класу нас!
- А цікаво, вам дізнатись ,
Що сьогодні може статись?
Ну то, всядьтеся зручніше Попрацюємо скоріше.
2)”Мікрофон” вправа
- Давайте спрогнозуємо наші завдання на уроці
-Що будемо робити?(будувати схеми речень,слів,читати)
-Що на вашу думку “нас чекає”?(загадки,ігри,вправи)
Гра “Доповни речення”
-Речення складається із …?(слів)
-Речення виражає …?(закінчену думку)
-Які бувають звуки?(голосні та приголосні,які позначаються фішками)
-Приголосні поділяються на?(тверді та м'які)
-Звуки ми …(вимовляємо і чуємо)
-Букви..(бачимо,друкуємо)
“Слухняний ротик”.Мовна розминка.
Чистомовка
І-і-і-ми вже вміємо самі.
Еми-еми-еми-до слів складаємо схеми.
Ри-ри-ри-склад чіткий говори.
Ємо-ємо-ємо-схеми слів зараз вивчаємо.
Ос-ос-ос-ставимо зразу наголос.
Ітко-ітко-ітко-говори гарно і чітко.
2.Оголошення теми та очікуваних навчальних результатів.
1) Відгадайте загадку.Послухайте.
Стебельце-шорстка драбинка,
Усередині чорна вуглинка
Пелюстки блискучі,як лак
Це квітка - МАК
2)”Передбачення”вправа.
-Чому саме загадка про мак?
-Сьогодні ми познайомились з цією цікавою буквою, дізнаємось,які звуки вона позначає.
3.Актуалізація опорних знань.
1)Артикуляційно-слухові вправи.
-Який звук чуємо на початку слова?
-Це голосний чи приголосний звук?Доведіть
(губи міцно стулені,повітря проходить через ніс,а також розриває перепону,створену губами)
2) Визначення звука (м) у словах;мишка,мама,килим. 3)Самостійний добір дітьми слів зі звуком(м) у різних позиціях 4)Синтетичні звукові вправи.
-До поданих складів додати звук (м)і назвати слово що утворилось.
Со-м,грі-м,Кри-м.
-Злиття звуку (м)Зі звуками(а),(о),(у).
5)Анатомічні вправи
-Назвіть звуки,які чуєте і вимовляєте в таких злиттях: “ме” “ми”
4.Ознайомлення з буквою “ем” М.
1)Звук (М) позначаємо буквою “ем”,повторіть назву і запам,ятайте букву
2)Показ букви
-Буква “ем” буває великою та малою.Розгляньте графічну будову,порівняйте за формою та розміром.
-На що схожа буква “ем”?
-Послухайте віршик.
Дві сестрички невеличкі
Одягли нові спіднички
Узялись міцніш руки
І-гулять мерщій у луки. Біжимо-не доженемо.
Не сестричок-букву “ем”
Ми метелики чудові,
Маєм крильця кольорові, Над квітками літаємо, Втоми ми не знаємо. Пташки ми злякалися, Під квітку заховалися.
3)Гра з якими літерами дружить буква “ем” Буква”ем” така вже мила.
Мелодійна і мрійлива, Має стільки слів на “ем”.
Тож давайте їх назвем.(називаючи слово,діти отримують метелика,і клеють на велику паперову літеру “ем” на дошці)
4)Підготовка до читання прямого складу.
5. Робота з Букварем
-Про Букварик не забуваймо,швидко розгортаймо!
1)Читання букви “ем”
2)Звуково-складовий аналіз слів “мак” “миша” “мухомор” з опорою на схеми
3)Читання складів у таблиці.
4) Читання слів у стовпчиках.
У першомі стовпчику слова подані не повністю:чвстинв слова надрукована,а частина позначена фішками.Учні визначають,що другим повинен бути склад із твердого приголосного і голосного,відновлюють слова.Читання слів другого стовпчика “луною” за вчителем.
6.Робота із зошитом “Супутником Букваря “
1)Друкування букви “ем”
2)Динамічна пауза “Вправа для очей і пальчикова гімнастика”
3)Графічна гра”Записуємо першу букву продиктованого слова”
7.Підсумок Уроку
-Вправа “Мікрофон”
-Сьогодні на уроці ми вивчали.. -Ми вчилися ..
-Мені вдалося…