Конспект уроку "Визначення завдань для виконання проекту. Створення банку ідей "

Про матеріал

Навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури; формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами, створювати банк ідей; визначати вимоги до об'єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Запропонувати учням орієнтовний перелік об'єктів проектування, які є цікавими i посильними, допомогти у виборі раціональної ідеї, оптимального варіанту та технології виготовлення даного об'єкту.

Перегляд файлу

Дата______

Урок №21- 22

Тема: Визначення завдань для виконання проекту. Створення банку ідей 

Мета: Навчити учнів робити аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури;  формування вмінь та навички роботи з інформаційними джерелами, створювати банк ідей; визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Запропонувати учням орієнтовний перелік об’єктів проектування, які  є цікавими i посильними, допомогти у виборі раціональної  ідеї, оптимального варіанту та технології виготовлення даного об’єкту.

Таблиця: «Планування проектної  діяльності»

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

Хід заняття:

І.  Органiзацiйна  частина .  Визначення  готовностi  учнiв до  уроку.

Створення психологічної атмосфери уроку

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів.

    Для проведення  даного уроку учням на попередньому заняттi  повiдомляю тему майбутнього  уроку та умови i правила, якi будуть  дiяти на цьому  уроцi;

-  Ознайомитись  з еволюцією розвитку  української народної вишивки.

- Дібрати літературу в якій описується процес виготовлення вишитих виробів.

- Узгодити з батьками орієнтовані  передбачувані витрати  на реалізацію творчого проекту.

Учні розподіляють завдання та виконують його в позаурочний час, а також самостійно  добирають потрібний  матеріал , обмірковує форму подачі матеріалу.

У процесі  бесіди з’ясовуються такі питання:

- Що таке проект?  З яких етапів він складається?

- Що люди проектують ?

- Для чого потрібно проектувати вироби?

  ІІІ.   Мотивація  навчальної діяльності учнів.

ІV.   Повiдомлення  теми,  мети i завдання уроку.

     Учні записують у робочий зошит тему уроку. На цьому уроці ми розробимо завдання проекту, спробуємо спроектувати, проаналізувати майбутню страву.

Мета проекту:

  • Закріпити вміння по проведенню дослідницької   роботи по вивченню традицій української народної вишивки свого регіону.
  • Сприяти підвищенню рівня зацікавленості,  активізації  творчої діяльності учнів, а також  розвиткові важливих особистісних  рис: комунікабельності, взаємодопомоги, здорового духу суперництва.
  • Удосконалити знання та вміння з виконання практичної роботи, додержання правил безпечної праці, санітарно – гігієнічних норм.
  • Виготовити   вишитий виріб,   використовуючи необхідні матеріали, обладняння та інструменти.

 Визначення завдань для учнів на урок.

Питання для обговорення.    Бесіда   ( або «Коло ідей»)           

  • Які вам відомі види традиційних українських вишивок?
  • Давайте з’ясуємо, що таке символи вишивки.
  • Які матеріали використовуються для виготовлення вишитих виробів?
  • Які технології івишивки вам відомі?
  • Як ми зберігаємо та примножуємо традиції української народної вишивки?

      -  Чи  відповідає умовам сьогодення звертання до народних   традицій?

Запитання до проекту.  (на ці питання ми з вами одержимо відповідь в процесі уроку)

  • Які  є технології вишивки? 
  • Які матеріали  можна використати для них?
  • Як можна оздобити вишиті вироби?
  • Які існують джерела  для інформації?

Завдання до проекту.      

  • Зробити загальний огляд видівукраїнської вишивки.
  • Визначити  основні критерії виготовлення вишитихвиробів.
  • Історичний огляд технології вишивання.
  • Зробити порівняльний аналіз аналогічних виробів .
  • Знайти спільні риси.
  • Знайти відмінності.
  • Проаналізувати, порівняти та зробити висновки.

V.   Вивчення нового матеріалу.    (закріплення вивченого)

  1.  Пригадайте  поняття творчого проекту. (прийом «продовжіть речення»)

Проектування -        процес, який починається з моменту отримання завдання; розробка концепції, аналіз об’єкта, конструювання, макетування, проектна документація:

- назва об’єкта;

- функція, призначення;

- габаритні розміри;

- аналіз існуючих аналогів ( матеріал, форма, естетика…)

- вимоги до дизайну об’єкта;

- норми витрати матеріалу;

- ескізи креслення виробу;

Базова модель         форма виробу, яку використовують для розробки цілого ряду подібних виробів.

Модель – аналог         це модель, що створена на основі базової моделі, але відрізняється формою деталей чи оздобленням.

     2.   Можливі теми творчих проектів.

Обговорення запропонованих учителем тем проектів ( варiантiв писанок).

     3.   Пригадайте етапи проектування.       (уточніть  І етап, який ми сьогодні маємо розглянути.      (Стенд з етапами проектування)

І. Організаційно – підготовчий етап.

  • Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її
  • розв’язання.
  • Призначення проектованого виробу.
  • Вимоги до виробів даного призначення.
  • Вимоги до матеріалів.
  • Вибір об’єкту проектування.
  • Аналіз зразків-аналогів.

 

ІІ. Конструкторський етап.

ІІІ. Технологічний етап.

VІ. Заключний етап.

4. Еволюція  розвитку  українських традицій у вишивці     

Інформаційні повідомлення учнів.  ( метод «пошук інформації»)

      1.    До яких технологій вишитвки відноситься ваш майбутній виріб ?       ( Метод «Прес» 

Я вважаю…, Тому що…., Отже…..)

- бути…  (гарним…)

- бути виготовлений  ...(для подарунку, для себе…)

- виріб   має  бути…  (  невелика за об’ємом….. )

 - виріб   має відповідати… (технології вишивки….)

     2.    Які  вимоги до виробу ви ставите? (метод «Мікрофон»)

Необхідно  визначитися, яким  має бути ваш виріб.

 Підведемо підсумок  ваших відповідей:  Основними задачами при цьому виступатимуть наступні вимоги:

а) естетичні

б) технологічні

в) функціональні

д) економічні

5. Розробка банку ідей

 Визначити для чого або для кого можна виготовити ваш вишитий виріб та розробіть схему «Банк ідей»

 

Банк ідей

 

 

 

 

 

VІ.   ПРАКТИЧНА РОБОТА  №1

Перш ніж приступимо до виконання практичної роботи проведемо дослідження:

  • Якими технологіями я володію.
  • Складання плану роботи з виконання проекту.   (плакат-схема )
  • Вибір теми проекту, його обґрунтування.  ( учні аналізують та обговорюють вибір «робота в малих групах»)

- вибір теми творчого проекту;

- обґрунтування теми проекту;

План роботи з виконання проекту

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Обговорити тему з батьками на предмет необхідності такого виробу, його практичного застосування, виділення коштів на придбання матеріалів.
  3. Дібрати інформацію про  українські види вишивок в інформаційних джерелах.
  4. Проаналізувати моделі-аналоги  виробів.
  5. Виконати ескізний малюнок свого виробу.
  6. Підготовити матеріали,  дібрати  обладнання та  інструменти.
  7.  Розробити технологічні картки  послідовності виготовлення виробу, підібрати технологію його виготовлення.
  8. Вишити виріб.
  9. Розрахувати собівартість виробу.
  10.  Виконати міні-маркетингові  дослідження.
  11. Захистити проект.

ПРАКТИЧНА РОБОТА  №2

  • Пошук аналогів та їх аналіз.

- Критерії, яким має вiдповiдати задуманий виріб: за призначенням,  обємом, техніками виготовлення…

- робота з iнформацiйними  джерелами,  які мають бут моделі -аналоги

 ( учні  одержували завдання дібрати літературу та зразки вишитих виробів)

Аналіз моделей – аналогів.  

- назва та вид виробу;

-  габаритні розміри;

-  технологія  виготовлення;

- оздоблення.

Таблиця об’єктів проектування 

Вимоги до конструкції

Модель №1

Модель №2

Модель №3

Модель №4

Призначення виробу

 

 

 

 

Естетичний та оригінальний вигляд

 

 

 

 

Техніка виконання

 

 

 

 

Простота   виготовлення.

 

 

 

 

Використання не дорогих маеріалів. Економічність

 

 

 

 

 

Висновок:

Зразок 1: У результаті проведеного аналізу моделей-аналогів можна зробити такий  висновок. Усі вироби відповідають своєму призначенню. Крім того, вони  достатньо прості з точки зору технології виготовлення. Використані в моделях  види технологій виготовлення  надають виробам  привабливого вигляду.

   За оригінальністю, способом виконання…..  для   подальшого проектування вибрано модель 2.

Або Зразок 2:

Висновок: Проаналізувавши моделі-аналоги, я прийшла до такого висновку, що  виріб буду виготовляти з доступних та легких в обробці матеріалів, а саме таких, які запропоновані у моделі №1.

VІІ.   Підсумок заняття.

               Рефлексія     (техніка «Запитальний ряд»)

1.  Які завдання були визначені сьогодні на уроці?

2.  Чи справились ви з цим завданням?

3.  Чи актуально виготовлення  традиційних українських вишивок  сьогодні?

4.Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

5.Які орієнтовні матерiальнi затрати?

Учні  висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.

Учитель відзначає найкращі роботи;  вказує на помилки які учні допустили під час роботи, та шляхи їх виправлення.

Виставлення оцінок    (обґрунтування)  

 VІІІ. Оголошення  домашнього завдання.

- удосконалити аналіз моделей - аналогів спроектованого виробу.

- дібрати матеріали, інструменти та обладання.

- підготовитись до конструкторського та технологічного етапів.

- уточнити технологічну послідовність виготовлення виробу.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кучмук Людмила Василівна
    Дякую за корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
5629
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку