Конспект уроку "Внутрішні води Євразії"

Про матеріал
з»ясувати розподіл внутрішніх вод на материку ,ознайомити з найбільшими річками ,типами їх нього живлення та режимом,навчити робити опис річки за планом, розвивати вміння працювати з картою, за допомогою художнього опису краще запам’ятовувати назви річок, виховувати дбайливе ставлення до запасів прісних вод на планеті.
Перегляд файлу

Внутрішні води Євразії

Мета: з»ясувати розподіл внутрішніх вод на материку ,ознайомити з найбільшими річками ,типами їх нього живлення та режимом,навчити робити опис річки за планом, розвивати вміння працювати з картою, за допомогою художнього опису краще запамятовувати назви річок, виховувати дбайливе ставлення до запасів прісних вод на планеті.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: карта Євразії, підручники, атласи,картки з питаннями.

Х І  Д     У Р О К У

  І. Оргмомент

ІІ. Мотивація пізнавальної та розумової діяльності учнів.

Вступне слово вчителя.

      Сьогодні ми вирушаємо в подорож по материку Євразія.

Ми ще раз зійдемо на високі гори, скелясті шпилі, увінчані білими шапками. Туч часто-густо творяться таємниці народження річок. Глибокими ущелинами річки поведуть нас у царство гір, і ми побачимо , як струмочки води,ледь зародившись, поступово ростимуть, мужнітимуть, як невеличкий потік , перетворившись потім на річкового богатиря , почне котити велике каміння по нерівному дні. Далі залишивши гори , попливемо по хвилях могутніх, але вже дуже постарілих потоків до далеких морів і океанів.

  Крок за кроком ми простежимо життя річки від витоків до місця ., де вона закінчує свій біг, розчинившись в лоні морських чи океанічних вод.

Починаючи розповідь про великі річки Євразії, я хочу , щоб ви твердо пам»ятали: усі річки Землі – чудовий дар природи. Їх треба берегти , про них треба дбати, бо без цих живих джерел дорогоцінної вологи неможливе життя на нашій планеті.

У своєму вступному слові я розкрила мету нашого уроку, нашої подорожі. Але перед тим як вирушити , давайте перевіримо чи готові ми до неї.

ІІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

  • Що таке гідросфера?
  • Що входить до  ії складу ?

Прийом «географічна мозаїка»

Ми знаємо , що материк Євразія – найбільший материк планети. Чи впливає це якось на довжину річок?(якщо материк великий , то й річки будуть великі )

  Існує афоризм – «Річки діти клімату і рельєфу»

Чому річки називають дітьми рельєфу? (рельєф впливає на напрям течії,її швидкість і довжину).

Річки діти клімату. Чому? (живлення річок різне)

Щоб існувати , жити , треба живитися – такій закон природи . Річки також підкоряються йому.

Яке живлення можуть мати річки?(опадове - снігове, дощове,;льодовикове, підземне.)

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Тепер почнемо свою подорож по річкам Євразії.

Прийом «Бліц опитування»

  • Що таке річка?
  • Місце де річка бере початок називається –ВИТІК.
  • Річки впадають в інші річки, моря і океани це місце називають – ГІРЛО.
  • Що таке річкова система (річка з усіма ії притоками).
  • А як називається місце з якого річка з притоками збирає воду? (басейном).

Прийом « Географічний практикум»

За допомогою карти підручника з»ясуйте:

Річки Євразії впадають в один чи декілька океанів? В які?

Але на карті показано ще один басейн? Що це за басейн?(внутрішнього стоку)

Робота в групах за картками.

КАРТКА №1

Басейн Північного Льодовитого океану

  1. Назвіть річки цього океану.(Об, Єнісей, Лена, Індигірка , Колима)
  2. Яке живлення мають ці річки?(снігове)
  3. Коли наступає повінь ? (Навесні)

КАРТКА №2

Басейн Тихого океану

  1. Які річки належать до басейну тихого океану? (Амур, Хуанхе,Янцзи)
  2. Яке мають живлення? (дощове)
  3. Коли наступає повінь (Влітку).

КАРТКА №3

Басейн  Індійського океану

  1. Які річки впадають в Індійський океан? (Інд, Ганг, Тигр, Євфрат, Меконг.)
  2. Яке живлення характерно?(дощове)
  3. Коли наступає повінь(повноводні протягом року)

КАРТКА №4

Басейн атлантичного океану

  1. Назвіть річки Атлантичного басейну. (Дніпро, Дністер, Дунай, Рейн, Ельба,Вісла)
  2. Яке буває живлення?(Снігове, дощове, підземне)
  3. Коли наступає повінь? (весною і зимою)

КАРТКА №5

Басейн внутрішнього стоку

  1. Які річки відносяться до нього?(Волга, Сирдар»я, Амудар»я)
  2. Яке живлення цих річок?(снігове, дощове, льодовикове)
  3. Повень наступає … (навесні).

Літературна Хвилинка.(вірш про  Дніпро).

Слово вчителя.

Як бачите , багато річок в Євразії і всі вони різні. Немає такої щоб точнісінько була схожа на якусь іншу. У кожної свій характер, «почерк», «паспорт»,властивий тільки їй. Через гори і рівнини , луки і ліси, степи і пустелі несуть вони свої води – прозорі і каламутні, холодні і теплі, прісні і солонуваті.

Багато річок забруднюються. Жителі Рейну називають свою річку «стічною канавою Європи».

  Прийом «Проблемне питання»:

-Як ви думаєте ,що є джерелом забруднення?

  • Промисловість
  • Сільське господарство
  • Комунальні господарства.

Екологічне виховання. (доповідь учня, який мав випереджувальне завдання).

А як зменшити забруднення річок?

  •  Будувати сучасні очисні споруди;
  • Очищати береги річок від бруду;
  • Прочищати річки.

У. Закріплення вивченого матеріалу.

     Для того щоб закріпити  і поглибити наші знання про річки Євразії ми виконаємо Практичну роботу « Опис річки за планом».(за вибором учнів або  по варіантам)

Давайте згадаємо план характеристики річки.

  1. Назва річки
  2. У якій частині материка знаходиться.
  3. Де бере початок?
  4. Куди впадає?
  5. Характер течії.
  6. Режим живлення
  7. Господарське використання.

Виконання практичної роботи

 

УІ. Домашнє завдання.

 

doc
Додано
12 березня 2020
Переглядів
1949
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку