Конспект уроку вокального ансамблю "Робота над кантиленою"

Про матеріал
Мета: Шляхом розспівок, вокального наспівного твору на різні види техніки, підготувати дитячі голоси до якісного співу. Ознайомити учнів з поняттям кантилений спів. Поглибити знання учнів про музичні терміни, виникнення кантилени.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«МІСЬКИЙ ПАЛАЦ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ГОРИЦВІТ»

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

План-конспект уроку вокального ансамблю для старшої групи

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

 

«Робота над кантиленою»

 

предпосылка-музыки-волны-вектора-мелодия-примечания-ключ-117288995.jpg

 

Підготувала керівник гуртка

Студії сучасного вокалу «МIX»

Андрусенко І.Б

 

 

 

2020 р.

План-конспект уроку вокального ансамблю для старшої групи

Студії сучасного вокалу «МIX» на тему :

 

«Робота над кантиленою»

Мета:  Шляхом розспівок, вокального наспівного твору на різні види техніки, підготувати дитячі голоси до якісного співу. Ознайомити учнів з поняттям кантилений спів. Поглибити знання учнів про музичні терміни, виникнення кантилени.

Вікова категорія: 11-13років

Тип уроку: комбінований

Обладнання: синтезатор (фортепіано), мікрофон, акустична апаратура, муляжі (мікрофони)

Наочність: ноти вокальних творів, тексти, пам’ятки музичних термінів, дошка, маркери

Завдання:

 

  •                   створити радісну, доброзичливу атмосферу, яка сприяє успішному навчанню;

 

  •                   опрацювати поняття «Кантиленний спів» на прикладі твору;

 

  •                    вчити співати вдумливо і виразно, чисто інтонуючи мелодію пісні;

 

  •                   розвивати рухливість артикуляційного апарату, розширювати співочий діапазон;

 

  •                   формувати чітку співочу дикцію.

 

 

 

 

 

Хід уроку

 I. Організаційний момент

Діти заходять до класу та сідають на місця. Оголошення теми та мети уроку. Перевірка співацької позиції

Вокальне привітання

image028.jpg

Вчитель: Сьогодні в нас буде цікаве, пізнавальне заняття, на якому я вас познайомлю з новим для вас поняттям «Кантиленний спів»ю Ми дізнаємося, що означає цей термін, дізнаємось про його виникнення. На прикладі вокального твору попрацюємо над кантиленим співом. І гарно розспіваємося на різні види техніки.

 

(Розспівування: на легато, нон легато, стаккато, дикцію та артикуляцію, розширення діапазону)

  • Розспівування з закритим ротом на звук «Км»
  • Розпівування на склад «ло-льо-ро»
  • Розпівування на склад «МІ-І-ЙО-О-МІ»

nn1.jpgimages.png

35134.002.jpg

Без названия.jpg

 

Виконання вправ на активізацію міміки (губ, мови, щік)

- "Каченя "

- "П'ятачок"

- "Вісімка"

- "Круг"

- "Футбол"

- "Посмішка"

 

(Учні  за допомогою міміки зображують завдання вчителя, при цьому руки не беруть участь.)

 

II.Основна частина

Вчитель: Наступним кроком у нашому занятті буде знайомство з новою піснею «Подоляночка» обр.О.Берая. Прохання уважно послухати пісню.

ДЕСЬ ТУТ БУЛА ПОДОЛЯНОЧКА — 4 — 001.png

(Слухання твору)  

Вчитель: Щоб вам було легше справитися з завданням, яке було поставлено перед ознайомленням з піснею, я підготувала надрукований текст пісні по-куплетно (на демонстраційну дошку прикріпляється друкований великими буквами текст І куплету пісні.

Давайте з вами прочитаємо.

Десь тут була Подоляночка,
Десь тут була молодесенька.
Тут вона впала,
До землі припала,
Личка не вмивала,
Бо води не мала.

Ой устань, устань, Подоляночко,
Ой устань, устань, молодесенька,
Вмий своє личко,
Личко біленьке,
Та візьмися в бочки,
Поскачи навскочки,
Біжи до Дунаю,
Бери ту, що скраю.

Вчитель:Діти!А тепер я прошу дати відповідь на питання.

  • Про що цей твір?
  • До якого циклу пісень належить даний твір?
  • Який характер твору?
  • Який тип дихання ми будемо використовувати у творі?

(Діти відповідають)

Ритмічний диктант

 

Вчитель: Я думаю ви звернули увагу на те, що у кожній фразі, яку ви повторювали зустрічались довгі і короткі звуки? Проплескайте ритм: довгі звуки – удари по колінам, а короткі - в долоні. Будь - який ритм можна записати спеціальними позначками. Про це ми говорили на заняттях. А сьогодні ми спробуємо використати власні знаки і виконати ритмічний малюнок.

 

(Діти відтворюють разом з вчителем ритмічний малюнок твору)

 

Вчитель: Діти!Зараз ми з вами розглянемо поняття «Кантилена»

Кантилена (від латинського  cantilena— спів) старовинна французька лірико-епічна народна пісня, плавна наспівна мелодія. Ще кантиленою називають плавність вокального виконання.

Саме цей принцип (кантиленного виконання) ми з вами будемо використовувати у розучуванні твору.

Розучування вокального твору:

  • Робота над розучуванням мелодичної лінії
  • Робота над диханням . Використання ланцюгового дихання протягом твору
  • Робота над дикцією та артикуляцією. Робота над чіткою вимовою слів.

 

III. Підсумок заняття

Вчитель: Підсумовуючи сьогоднішнє заняття, давайте згадаємо, з якою піснею ми сьогодні ознайомились?

 

  • Давайте разом з вами визначимо, яка це пісня: народна чи професійна?
  •    А яка це пісня: хороводна чи обрядова, а може естрадна?
  •    А за складом вона одноголосна чи багатоголосна?
  •    А виконується вона сольно чи ансамблем?

(Насправді, її можна виконувати сольно, але задумка автора – виконання ансамблеве, так що ми її будемо виконувати ансамблем.)

  •    А скажіть, будь-ласка, структура поетичного тексту є куплетна?

 

Наш урок завершений. До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
2555
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку