Урок математики у 6 класі
Тема.Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами
Дата проведення: 22.11.2013р.
Вчитель: Витичак І.І
Мета. Узагальнювати вміння виконувати вправи, що передбачають застосування правил додавання, віднімання, множення та ділення звичайних дробів, використання властивостей додавання та множення; розвивати усний рахунок; позитивні риси особистості; реалізовувати між предметні зв’язки;виховувати почуття патріотизму, відповідальності за доручену справу.
Обладнання: фізична карта світу, картки-завдання; підручник для 6-го класу: Математика
Тип уроку: узагальнення знань, вмінь і навичок.
Хід уроку
Розум полягає не лише в знаннях, але
й у вмінні застосовувати ці знання.
Аристотель
І. Організаційний момент
Повідомлення теми, очікуваних результатів
Сьогодні на уроці ми узагальнимо наші знання про всі дії із звичайними дробами і підготуємось до написання контрольної роботи, але щоб вам було цікаво цей урок ми проведемо у формі подорожі. На нас чекають цікаві зупинки. Хочу зауважити, що в роботі нам допоможе вислів давньогрецького філософа і вченого Аристотеля «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання».Сьогодні ми доведемо це. Вам надається можливість застосувати свої знання і вміння.
Ми здійснимо гру-подорож на козацькій чайці за маршрутом: Дніпро, Чорне море, Босфорська протока, потім – Середземне море, Гібралтарська протока, а далі, перетнувши Атлантику, дійдемо до берегів Північної Америки.
Перед тим як розпочати нашу подорож потрібно щоб кожна команда обрала собі назву на морську тему. Оскільки подорож ми здійснюємо на козацькій чайці, давайте спочатку розберемось а хто такі козаки і як вони появились.
Назви команд: Кожна команда обирає собі назву на морську тему і записує на картці.
Історикознавець. Зародком нової української державності – козацької – сталаЗапорізька Січ. Запорізьку Січ створив сам народ для подолання загрози знищення; Образ запорізького козака став символом захисника Батьківщини. Козацтво захищало українські землі від руйнівних набігів турецько-татарських загарбників, повернуло до життя спустошені татарськими ордами південноукраїнські землі.
Козаки володіли мистецтвом морського бою. Їхній флот складався із чайок – Чайки вміщували 50-70 козаків, озброєних рушницями і шаблями та невеликими гарматами
ІІ. Актуалізація опорних знань
І етап «Старт»
Ми починаємо нашу подорож, проте спочатку потрібно привести екіпіровку чайки в повний порядок: розкласти все по своїх місцях, щоб нічого не заважало в подорожі. Для цього потрібно дати відповіді на запитання.
дорівнює нулю ?
Отже, я побачила, що теоретичним матеріалом ви володієте, а тепер ми переконаємося чи вмієте ви засвоювати його на практиці
ІІІ. Відпрацювання навичок
ІІ етап «Маршрут руху»
Ми успішно подолали першу частину шляху – Дніпро і вийшли у Чорне море. Ми правильно склали маршрут, рухались правильним курсом, але шторм збив нас з курсу. Щоб зорієнтуватися в просторі, нам треба розв’язати завдання із карточок , за правильними відповідями відшукати слово, яке вкаже на курс нашої подорожі.
Ми правильно відгадали: наш курс – Босфор.
Історикознавець.Босфор– протока між Європою та Малою Азією, з'єднуюча Чорне море з Мармуровим і разом з Дарданелами – з Середземним. За легендою свою назву протока отримала завдяки Іо. Щоб уникнути гніву своєї дружини Гери, Зевс перетворив свою прекрасну кохану на ім’я Іо у білу корову. Нещасна Іо обрала водний шлях порятунку, пірнувши у синій вир протоки, що з тих пір так і називається «коров'ячим бродом» або Босфором. З обох боків протоки розташоване історичне місто Константинополь, сьогоднішній Стамбул. Стамбул розташований одразу в двох частинах світу — Європі та Азії — і немов з’єднує їх у вічному поцілунку. Багаторазово змінював своє ім’я, кожне з яких знаменує яскраві періоди світової історії, – Візантія,Новий Рим, Константинополь, Стамбул, Царгород.
ІІІ етап «Поповнення запасів їжі і питної води»
Наша подорож продовжується проте запаси їжі закінчуються, але ж ми знаходимось у відкритому морі і можемо поповнити запаси риби, та перед тим як її зловити слід розв’язати логічне завдання
ІV етап «Пірати»
І знову ми в дорозі. Ми пливемо Середземним морем.Що ж це? На нас накинулися пірати. Щоб врятуватися від піратів, вам необхідно розв’язати рівняння
Три команди виконують завдання на картках-корабликах.
Завдання для команд:
І х : +1 = 2 ;
ІІ х – х= 2 ;
IІІ х : 2 = 1,5* .
Vетап «Гібралтар»
Історикознавець.Гібралтар, територія на півдні Піренейського півострова, біля Гібралтарської протоки включає в себе скелястий півострів (висотою до 425м.) і піщаний перешийок, що з'єднує скелю з Піренейським півостровом. Гібралтар був відомий ще стародавнім грекам і римлянам під назвою Кальпе. У 8 ст. перетворений арабами у фортецю, що була названа Джебель-ат-Тарік (гора Таріка) на честь арабського завойовника Тарікаібн Сеїда. Пізніше ця назва була перекручена, і фортеця стала називатися Гібралтар.
Щоб пропливти протоку , треба пройти випробування:розв’язати задачу. Вправа 509 сторінка 89.
І ось ми нарешті наближаємося до Північної Америки, залишилось щасливо перетнути Атлантичний океан не пошкодивши корабель, адже скільки випробувань уже позаду, та для того щоб допливти щасливо ми повинні подолати останні випробування. Написати математичний диктант.
Математичний диктант
І ось, нарешті на горизонті з’явився маяк, вогник якого ледь-ледь світить у далечині.
ІV. Підсумки уроку.
Ось і закінчилася наша подорож. І закінчувати урок вже настала пора.
Сьогодні ви не витрачали час, тому є кандидати для нагород у нас(Оцінювання учнів).
V. Домашнє завдання.