Конспект уроку "Вживання великої букви у кличках тварин"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 2 класу за темою "Велика буква в кличках тварин" за підручником М. Захарійчук та ін. Урок проводимо у І семестрі.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект уроку української мови,

проведеного в 2 класі Тюшківської ЗОШ І-ІІ ст.

вчителькою ФУРДЬ М.Ю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Велика літера в кличках тварин.

Мета. Формувати уміння в дітей розрізняти назви тварин і їх клички та правильно писати їх. Закріпити навички добору слів, близьких за значенням. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховання любові до тварин.

Обладнання. Презентація до теми.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. (слайд 1-3)

ІІ. Актуалізація опорних знань..

  1. Зоровий диктант ( за комп,ютерною  презентацією)- Слайди 4-9

Підкресліть слова, які відповідають на питання хто?  Поясніть правопис слова духмяний. Чому слово Батьківщина написали з великої букви?

  1. «Мозковий штурм»

Які слова відповідають на питання хто? Які слова відповідають на питання що? Які слова називаємо іменниками?

  1. До яких із записаних вами слів належать схеми  /-0-0=0/   /-0—0=/? (вулиця, ведмідь)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розв,язання проблемної ситуації.
  2. Дидактична гра «Впіймай назву предмета».

Відгадайте загадку і дізнайтеся, хто завітав до нас у гості.

Пухнастий клубочок під столом муркоче.

Котик просить вас впіймати назви предметів у вірші.

Кіт Василь варив кисіль.

Зайчик Степанчик наливав у жбаник.

А лисичка-тітка роздавла діткам. (А. Камінчук)

Яке нове слово почули у вірші? Що воно означає? (Слайд  10 ).

Котик поведе нас у казкову країну – Країну Пізнайків. Тут знаходиться Лісова школа. Навчає звірят Мудра Сова.  На моріжку сидять учні Лісової школи- песик і півник. Котик і собі сів біля них. Іде урок мови.  (слайд    )

Назвіть  тварин, присутніх у лісовій школі.

Мудра Сова винесла конверт із завданням для котика, півника і песика.

(слайд  11-15) -ось як виконали тваринки її завдання. Мудра Сова похитала головою і була дуже незадоволена. Чому? Допоможіть розібратися.

Перша  група тварин-це назви тварин.  Назви тварин пишуться з малої літери.

Як ви назвете другу групу слів? Зверніть увагу на запитання сови: «Як вас кличуть?»- це клички тварин. 

  1.  Сьогодні ми вивчимо, як правильно писати клички тварин, щоб могли пояснити Мурчику, Гавчику і Когутику.
  2. Вивчення правила. Дидакт.  прийом «Запитай у товариша».

Повторіть і запам,ятайте правило, поставте за ним запитання товаришу.

Фізкультхвилинка. (слайд 16)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Хвилика каліграфії.

Ко ик рч чик тик котик Мурчик

Аналіз поєднань.

Поділ слів  на склади.  Назвіть голосні, приголосні звуки.

 Чому слово «котик» написано з малої букви, а слово «Мурчик» - з великої?

  1. Тренувальні вправи.

Робота з підручником. Вправа 1.

Розгяньте малюнки героїв мультфільмів. Прочитайте підписи під малюнками. З якої букви написані клички тварин?  Запишіть за зразком.

  1. Робота за  презентацією (слайд 17)

Висновок. Як пишемо назви тварин? Як пишемо клички тварин?

  1. Дидактична гра «Впізнай тваринку» (слайд  18 )

Котик хоче перевірити, чи кмітливі ви, чи впізнаєте тваринку за ознаками. Дайте їм клички. Про кого так кажуть?

Руденька, прудка, оченята, як намистинки- це….

Високий, прудкий, має гарну гриву –це…

Буркотливий, вайлуватий, неповороткий –це…

Непосидюча,  норовлива, корисна людям-це….

  1. Робота з вправою 2.

Читання тексту учнями.

Робота за малюнком  Зверніть увагу на вигляд учителя пана Миколи. Який він? ( добрий, уважний, турботливий)

Чому кличка в качки Прачечка?

Вибіркове списування.

Випишіть клички дітей тварин за зразком.

  1. Дидактична гра «Додай букву». (слайд19  )

Наш котик не може виконати завдання Сови і дібрати  потрібну першу букву  в назвах і кличках тварин. Допоможемо йому!

Як напишемо назви тварин? А клички тварин?

Складіть  речення з парою слів.

  1. Спілкуймося красно!

Привітання є виявом уваги до людини. Які слова використовуємо для привітання?

Як  вітався вчитель сич Микола? Що відповіли йому учні?

V.  Підсумок уроку.

Закінчується наша подорож. Чи сподобалася вона вам? Що нового ви дізналися під час подорожі?

Учні лісової школи викликають вас на змагання. Як пишуться слова-назви тварин? Клички тварин?

Пригадайте казки, які ви читали про тварин. Якими були їхні клички?

Як ви ставитеся до тварин?

VІ.  Домашнє завдання 

С. 80

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2018
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку