Конспект уроку Я досліджую світ

Про матеріал
Даний урок має за мету розвиток таких ключових компетентностей, як вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі, проявляти ініціативу);
Перегляд файлу

Тема: Рослини восени

Мета: Формувати ключові компетентності: вміння вчитися; загальнокультурну компетентність (бережливе ставлення до природи); соціальну – (продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, парі,  проявляти ініціативу); формувати предметні компетентності: допомогти учням узагальнити і систематизувати знання про характерні ознаки осені в живій природі, збагачувати знання учнів про рослинний світ рідного краю восени; сприяти розвитку пізнавальної активності та творчих здібностей учнів, мислення, пам’яті, спостережливості, естетичних почуттів; пробуджувати бажання любити і охороняти природу, захоплюватися її красою. Сприяти вихованню любові до природи.

Обладнання: ТЗН, підручник, кубик Блума, ромашка Блума,  таблиця «Знаю-хочу дізнатися», відеоролики, лего, ілюстрації за темою, стікери.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Перевірка готовності учнів до уроку

2. Ранкова зустріч

1. Вітання.

Вправа «Рукостискання» (діти по черзі тиснуть руку один одному і вітаються)

  •         Доброго осіннього ранку, Андрійку!....

2. Вправа «Плесніть у долоні»

- Плесніть у долоні, у кого на дане запитання буде стверджувальна відповідь.

  •        Хто був у осінньому лісі?
  •        Хто збирав осіннє листя?
  •        Хто допомагав згрібав у дворі осіннє листя?
  •        Хто бачив як білочка запасає горішки на зиму?
  •        Хто бачив як пташки відлітають у теплі краї?
  •        Хто збирав грибочки у лісі?

    3. Щоденні новини

 - Яке сьогодні число і місяць?

 - Опишіть погоду.

 - Сьогодні у світі відзначають Свято божевільних ідей. Крім того, сьогодні відзначають іменини Андрій і Павло.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Кубик Блума»

 - Зараз трошки пограємося і таким чином пригадаємо матеріал з попереднього уроку. Перед вами кубик, не простий, а чарівний, на гранях якого написані запитання, на які вам потрібно дати відповідь.

1. Що таке осінь?

2. Назви осінні місяці.

3. Поділись, за що ти любиш осінь?

4. Чому осінню стає холодніше?

5. Поясни, як змінюється восени тривалість дня і ночі?

6. Чи правда, що восени сонце в полудень піднімається високо над горизонтом?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Асоціативний кущ до слова ОСІНЬ.

 - Візьміть листочки, які лежать у вас на партах, і на пишіть на них те, що найбільше асоціюється зі словом ОСІНЬ.

      2. Оголошення теми і мети уроку

 - Я помітила, що багато у кого осінь асоціюється зі змінами в рослинному світі, а саме: жовтіє та опадає листя, дерева стають голі, відцвітають барвисті квіти. Тому ми сьогодні присвятимо урок вивченню осіннього рослинного світу, поговоримо про те, що змінюється в житті рослин восени.

      3. Заповнення таблиці «Знаю – хочу дізнатися»

 - Перед вами така цікава табличка, але вона ще зовсім порожня, тому давайте прикрасимо її осінніми листочками, які є у вас на партах. Напишіть на одному з них, що ви вже знаєте про рослини восени, а на іншому, що б ви хотіли дізнатися. У вас є 3 хвилини.

     4. Вправа «Очікування»

 - Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 - А я очікую, що ви будете дружно, наполегливо здобувати нові знання, підтримувати один одного, радіти своїм успіхам та успіхам своїх однокласників.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя

- Восени в житті рослин відбувається дуже багато змін. Одні можна побачити неозброєним оком, просто спостерігаючи за природою, інші ж – потребують значної уваги. Найочевидніші зміни в рослинному світі, це звичайно ж, зміна забарвлення листя та їх опадання, відцвітання більшості квітів, жовтіння та висихання трав’янистих рослин. Однак є дерева, на яких міни помітити дуже важко.

 - Скажіть, чи змінює своє забарвлення сосни, ялини? Чи опадають їх листочки?

 - Насправді зелені хвоїнки-голки - це видозмінені листки. Хвоїнки такі маленькі і на ялинці їх так багато, що якщо ялинка скине свій колючий наряд, їй не вистачить весни, щоб знову одягнутися в густу хвою. І все ж ялинка, як і всі хвойні дерева, змінює свій зелений наряд, але робить це дуже повільно. Для того щоб змінилися всі старі голки, повинно пройти близько 9 років.

 - Опале листя грає в природі велику роль. Воно захищає ґрунт від вимивання дощами корисних речовин, не дає перемерзати кореням рослин, захищає від холоду найменших лісових мешканців, а також перегнивше листя згодом стає добривом.

  1. Перегляд відеоролика

 - Уважно перегляньте відеоролик, та дайте відповідь на запитання «Чому жовтіє листя?»

  1. Робота з підручником

 

V. Вивчення нового матеріалу

  1. Закріплення вивченого матеріалу. Вправа «Ромашка Блума»

 - Всі ми помітили, що більшість барвистих квітів вже втратили свої барви, перецвіли. Але у нашому класі сьогодні зацвіла квіточка, не проста, а чарівна. На кожній пелюсточці – запитання. Підходьте до дошки, вибирайте питання і відповідайте.

1. ПРОСТЕ: Які зміни відбуваються із рослинами восени?

2. УТОЧНЮЮЧЕ: Чи правда, що першим починає змінювати забарвлення листя берези?

3. ПОЯСНЮЮЧЕ: Чому листя починає змінювати забарвлення із зеленого на жовте, червоне, помаранчеве?

4. ТВОРЧЕ: Якби ви були художником, які кольори ви б обрали для зображення осіннього лісу?

5. ОЦІНОЧНЕ: Яку користь має опале листя для природи?

6. ПРАКТИЧНЕ: З яких квітів можна скласти осінній букет?

     2. Робота з ЛЕГО.

 - Перед вами дві лего-цеглинки: жовта і зелена.

 - Як ви думаєте, яка цеглинка буде весняною? А яка осінньою?

 - Отже, завдання полягає в наступному: я говоритиму фрази, пов’язані із життям рослин, якщо ці фрази стосуються весни – піднімайте вгору зелену цеглинку, а якщо осені – тоді жовту.

  • Зацвітають квіти.
  • Опадає листя
  • Відмирають трав’янисті рослини
  • На деревах з’являються бруньки
  • Зеленіє молода травичка
  • Листя починає змінювати забарвлення із зеленого на жовте, червоне, помаранчеве
  • Жовкнуть рослини
  • Зеленіють листочки

      3. Робота в зошиті з друкованою основою

      4. Буквена математика

 - Наступне завдання виконаємо в групах. У мене в руках математично-природниче завдання. Уважно дивіться на знаки, і групою спробуйте відтворити прислів’я, яке там зашифроване. Весна красна квітами, а осінь плодами.

Ве+снак-к+кра+сна+квіти-ти+тами+а+осі+нь+пло+дах-х+ми.

 

V. Підсумки уроку

1. Капелюшки де Боно

2. Піраміда позитивних почуттів

 - А зараз ми з вами спробуємо побудувати піраміду позитивних почуттів. Я витягну свої долоні, а ви по черзі підходьте і будуйте піраміду, говорячи: «Мені сьогодні сподобалося на уроці…»