4ЯДС «Африка» 2 клас. Урок-мандрівка
І. Ранкове коло
1. Зворотний зв'язок із минулим тематичним тижнем. Запитання до дітей.
«Що ми робили протягом минулого уроку? Підсумовуємо: «На минулому занятті ми розпочали віртуальну мандрівку до материка Африка, дізналися про океани, моря та річки, які мають відношення до африканського континенту та величну пустелю - Сахара».
2. Знайомство. Діти по черзі називають свою улюблену пору року і групуються в групи за уподобаннями. Представник від групи, порадившись з дітьми розповідає, чому ця пора року до вподоби. Решта дітей допомагають.
3. Нашу подорож ми сьогодні продовжуємо і вирушаємо до Африки. Дізнаємося про пустелю Сахара, особливості природи пустелі, її мешканців та погодними умовами. (Слайд 1)
4. Щоб учні зрозуміли величину пустелі показуємо її на фізичній карті світу або глобусі.(Слайд 2, 3)
5. Тепер працюємо з підручником ЯДС. Читаємо текст на стор. 44.
6. Запитання та обговорення
Підсумок: Африка – найспекотніший материк, адже екватор перетинає майже посередині. Саме тому тут мешкають унікальні тварини. Яка група справилась швидше, тим лайк!
7. Повертаємося до зображення Африки на карті світу. Продовжуємо подорож. Разом з учнями знаходимо Середземне море та Червоне. Показуємо, що між Африкою та Європою всього 14 км. Гібралтарської протоки. В Африці знаходиться річка Ніл. Донедавна її вважали найдовшою річкою світу, допоки не переміряли за допомогою сучасних методів і не з’ясували, що Амазонка на 100 км. довша. Ще є річка Конго. Вона є другою за повноводністю після Амазонки.(Відео про Африку) .У Африці вода у великому дефіциті . Жителі столиці міста Каїр використовують воду річки Амазонка. Як ви думаєте, якщо родина із 4 осіб і з п’яти , то хто споживає води менше і чому?Чи завжди сім’я з осіб споживає води більше? У якому випадку сім’я із 4 осіб використає води більше? (відповіді дітей) . Чи потрібно нам економно використовувати водні ресурси і чому? Як можна економити воду? (відповіді дітей)
8. Руханка
Африканський континент славиться тваринами-рекордсменами. Тут живе найбільша у світі мавпа-горила, а також найбільший птах планети-африканський страус. До тварин-рекордсменів можна віднести жирафу, слона, гепарда.(Слайд 5)
Африканський слон – найбільша наземна тварина світу. Важить вона приблизно 7 тонн. Жираф важить на 4 тонни менше. Скільки важить жираф. Граємо у гру «Лайк - дизлайк». Я кажу , що жираф важить 1 тонну? 2 тонни? 5тонн? 3 тонни?
Яка група правильніше справилась – їм лайк!
У Київському зоопарку живуть ці тварини. Як ви думаєте, кому потрібно більше харчів слону чи жирафі? (Відповіді дітей). Слон за день з’їдає 60 кг., а жирафа 30 кг. їжі. Кого з тварин прогодувати дешевше? Ваші думки.
Жираф сягає у висоту метрів, а слон на 2 метри менше. Хто вищий слон чи жираф? Я називаю числа, якщо зустрінеться відповідь – тупаємо ногами. (4м, 7м, 6м, 3м.). Яка група тупала енергійніше? Ми їм плескаємо у долоні.
Гепарди вважаються найпрудкіші тварини на землі. За 3 секунди вони розганяються до швидкості 100 км за годину, але довго бігти не можуть. Якщо за хвилину не наздогнав здобич, він зупиняється.
9. Діти, запитання на увагу. Якщо гепард стартує разом із автомобілем, чи зможе його обігнати, маючи 100 км/год? (Відповіді всіх бажаючих дітей. Кожна думка правильна).
Руханка
Тваринами- рекордсменами Африки є найбільша у світі мавпа-горила, а також найбільший птах планети – африканський страус. (Слайд 6)
Настав час для гри. Проведемо рухливу гру «Зоопарк» (вправа для зняття м’язового напруження). Діти імітують рухи запропонованих тварин, які живуть в Африці.
Ми продовжуємо нашу подорож і зараз попрацюємо з нашими зошитами. Правителів цієї держави…
(Слайд 7)
10. Повертаємося до роботи в групах. Роздаємо кожній групі учнів зображення з додатку 4. Пропонуємо дітям обвести та розфарбувати зображення рослин і тварин, що можуть зустрітися у Сахарі. Просимо учнів поміркувати, як ці організми пристосовані до життя у пустелі, де стоїть остійна спека. Запрошуємо представників груп продемонструвати свої зображення і коротко розповісти про те, як рослини і тварини пристосувались до життя у пустелі Сахара.
11. Гра на увагу «Правда чи вигадка»
Я зачитую твердження про Африку. Якщо діти почули правильне твердження, то плескають в долоні, а якщо вигадане – тупотять ніжками. Якщо у дітей виникають сумніви, то обговорюємо його.
(Слайд 8)
12. Підсумкове завдання
Вправа «Відкритий мікрофон». Пропонуємо учням по черзі поділитися враженнями від цього уроку-подорожі до Африки. Умова: враження висловити одним реченням.
Використана література:
О.Л.Хомич, І.В.Гарбузюк, Н.В.Андрух
3. Я досліджую світ. Підручник 2 клас
4. Інтернет-ресурси. Відео. Пустеля «Сахара»
5 . Велика енциклопедія школяра. Л.Слабошпицька