Конспект уроку «Я досліджую світ» на тему «Винаходи, які придумали діти» з ранковою зустріччю на тему «Чи можна бути винахідником у наш час?»
Мета: Вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки таузагальнення за результатами власних спостережень, формувати в учнів вміння дослідницької діяльності, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з одноклассниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.
СЛАЙД 1
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
СЛАЙД 2
Треба разом привітатись:
– Добрий день, добрий день!
Дружно й весело сказати:
– Добрий день, добрий день!
Сюди-туди повернутись.
– Добрий день, добрий день!
Один-одному всміхнутись.
– Добрий день, добрий день!
Можна трішки пострибати.
– Добрий день, добрий день!
І в долоні поплескати.
– Добрий день, добрий день!
В коло дружно всі сідаймо
І заняття починаймо..
СЛАЙД 3
- Потягніть свою долоньку, закрийте очі і подумки торкніться. Відчуйте тепло та заряд бадьорості на цілий день. Адже ця долонька чарівна, і хто в неї повірить, той матиме гарний настрій протягом дня. А тепер поділіться зарядом з іншими. Протягніть долоньку своєму сусідові.
СЛАЙД 4
- Давайте пригадаємо, яка пора року, місяць, день тижня, тема тижня?
СЛАЙД 5
Читання анаграми для визначення ключового слова дня.
Слово «винахід» на слайді.
СЛАЙД 6
Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...
Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті!
Робота з мнемо таблицею.
А коли говорять про великого винахідника Томаса Едісона, згадують, принаймні, п’ять його найвідоміших створінь:, друкарська машинка і, звичайно, лампочку. І серед усіх його винаходів мало хто згадує, що розумник Едісон придумав ще і парафінований папір, що став першою обгорткою для цукерок.
А вам відомо, як виникла зубна щітка? ЇЇ винайшов китайський імператор. Щетина китайських зубних щіток була зроблена з щетини дикого кабана, а ручки були або з дерева, або з кісти тварини. Коли цей винахід дійшов до Європи, де в той час зуби не чистили, тверду щетину кабана замінили на більш м’яку кінську гриву. А до цього охайні європейці використовували зубочистки, зроблені з гусячого пір’я.
Винахідником велосипеда вважається барон Карл фон Дрез, винахідник з Німеччини. Він побудував пристрій із двома колесами, який був дуже схожим на велосипед у тому вигляді, в якому ми його маємо зараз, але тільки без педалей; водій повинен був розбігтися і відірвати ноги від землі, і самокат ніс його далі. Рама цього винаходу була, звичайно, дерев’яною. Із плином часу велосипед удосконалювався. У нього з’явилися педалі. Сталося це в Англії, коли популярність отримала модель з переднім маленьким колесом і заднім великим.
Перший велосипед почав випускати «Rover» («Блукач»), який мав сучасну конструкцію, але був дерев’яним. Розробив її Джон Кемп Старлі. Нове розташування водія і ланцюгової передачі дозволило значно збільшити швидкість пересування і зробити поїздку комфортною. Нова модель стала більш стійкою, міцною і безпечною.
ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
СЛАЙД 8
СЛАЙД 9
СЛАЙД 10
СЛАЙД 11
Фізкультхвилинка
Про ще деякі дитячі винаходи ми можемо дізнатися з нашого підручника.С. 20
СЛАЙД 12
IV. Підведення підсумків. Рефлексія
СЛАЙД 13