Конспект уроку «Я досліджую світ» на тему «Винаходи, які придумали діти» з ранковою зустріччю на тему «Чи можна бути винахідником у наш час?»

Про матеріал
Мета: Вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки таузагальнення за результатами власних спостережень, формувати в учнів вміння дослідницької діяльності, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з одноклассниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.
Перегляд файлу

Конспект уроку «Я досліджую світ» на тему «Винаходи, які придумали діти» з ранковою зустріччю на тему «Чи можна бути винахідником у наш час?»

Мета: Вчити спостерігати за об’єктами навколишнього світу, робити висновки таузагальнення за результатами власних спостережень, формувати в учнів вміння дослідницької діяльності, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з одноклассниками; розвивати вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість.

СЛАЙД 1

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

СЛАЙД 2

  1. Привітання

Треба разом привітатись:

– Добрий день, добрий день!

Дружно й весело сказати:

– Добрий день, добрий день!

Сюди-туди повернутись.

– Добрий день, добрий день!

Один-одному всміхнутись.

– Добрий день, добрий день!

Можна трішки пострибати.

– Добрий день, добрий день!

І в долоні поплескати.

– Добрий день, добрий день!

В коло дружно всі сідаймо

І заняття починаймо..


СЛАЙД 3

- Потягніть свою долоньку, закрийте очі і подумки торкніться. Відчуйте тепло та заряд бадьорості на цілий день. Адже ця долонька чарівна, і хто в неї повірить, той матиме гарний настрій протягом дня. А тепер поділіться зарядом з іншими. Протягніть долоньку своєму сусідові.

СЛАЙД 4

- Давайте пригадаємо, яка пора року, місяць, день тижня, тема тижня?

СЛАЙД 5

  1. Робота в групах

Читання анаграми для визначення ключового слова дня.

  • У кожної групи на столі лежить зашифроване слово дня. Вам необхідно зіставити фігури із запропонованими буквами за підказкою і прочитати слово.

Слово «винахід» на слайді.

  1. Обмін інформацією
  • Як ви розумієте значення слова «винахід»?
  • Навіщо люди створюють винаходи?
  • Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей. Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чи мало винаходів.

СЛАЙД 6

Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...

Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті!

Робота з мнемо таблицею.

  • У світі дуже багато інших цікавих винаходів. Про деякі я вам розповім, а ви спробуєте розповісти як представлені винаходи допомагають людині.
  • Чого тільки не вигадали наші предки, щоб зробити своє життя зручнішим та комфортнішим. А ви знаєте, що ножиці у тім вигляді, що вони мають зараз, винайшов Леонардо да Вінчі?

А коли говорять про великого винахідника Томаса Едісона, згадують, принаймні, п’ять його найвідоміших створінь:, друкарська машинка і, звичайно, лампочку. І серед усіх його винаходів мало хто згадує, що розумник Едісон придумав ще і парафінований папір, що став першою обгорткою для цукерок.

А вам відомо, як виникла зубна щітка? ЇЇ винайшов китайський імператор. Щетина китайських зубних щіток була зроблена з щетини дикого кабана, а ручки були або з дерева, або з кісти тварини. Коли цей винахід дійшов до Європи, де в той час зуби не чистили, тверду щетину кабана замінили на більш м’яку кінську гриву. А до цього охайні європейці використовували зубочистки, зроблені з гусячого пір’я.

Винахідником велосипеда вважається барон Карл фон Дрез, винахідник з Німеччини. Він побудував пристрій із двома колесами, який був дуже схожим на велосипед у тому вигляді, в якому ми його маємо зараз, але тільки без педалей; водій повинен був розбігтися і відірвати ноги від землі, і самокат ніс його далі. Рама цього винаходу була, звичайно, дерев’яною. Із плином часу велосипед удосконалювався. У нього з’явилися педалі. Сталося це в Англії, коли популярність отримала модель з переднім маленьким колесом і заднім великим.

Перший велосипед почав випускати «Rover» («Блукач»), який мав сучасну конструкцію, але був дерев’яним. Розробив її Джон Кемп Старлі. Нове розташування водія і ланцюгової передачі дозволило значно збільшити швидкість пересування і зробити поїздку комфортною. Нова модель стала більш стійкою, міцною і безпечною.

ІІ. Мотивація навчально – пізнавальної діяльності учнів

  1. «Мозковий штурм»
  • Як ви вважаєте, чи можна бути винахідником у наш час? Чи все вже на світі винайдено до нас?
  • Нас оточує багато різних речей. І часто ми не замислюємося над тим, хто їх створив і навіщо. Але процес винахідництва триває. Так сьогодні ми маємо «економні» енергоощадні лампи, на основі велосипеда був винайдений мотоцикл, та й велосипеди постійно вдосконалюються, а зубна щітка може бути на батарейках. Тому в нас ще багато можливостей для пошуку ідей.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення про юних винахідників
  • А хто на вашу думку може стати винахідником?
  • Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти.  Так в Україні 17 січня святкували День дитячих винаходів. Зараз я вам хочу розповісти про деяких юних винахідників.

СЛАЙД 8

  • 15-річний Луї Брайль винайшов шрифт, який зробив читання доступним для сліпих людей, і досі цей шрифт використовується по всьому світу. Луї Брайль осліп у 3-річному віці. Він грався у батьковій майстерні й ненароком встромив собі шило в око. Зарадити біді було неможливо. Але найгіршим виявилося те, що незабаром інфекція поширилася і на друге око. Так маленький Луї повністю втратив зір. Намагаючись допомогти дитині, батьки Луї попросили, щоб хлопцю дозволили сидіти на уроках у місцевій школі. Луї просто поглинав науку, він став найкращим учнем у класі. Все ж методи навчання, розраховані на зрячих, не могли повністю задовольнити потреб незрячої дитини. У своєму щоденнику юний винахідник написав: «Якщо очі не можуть розповісти мені про людей, події, ідеї та картини, я знайду інший спосіб, як про це довідатись».

СЛАЙД 9

  • Снігохід придумав юний канадець Жозеф-Арман Бомбардьє. Він розібрав стару машину на запчастини і спорудив модель снігохода. Коли хлопчик став дорослим, заснував компанію «Бомбардьє», яка відома виробництвом літаків, але снігоходи вони випускають до цієї пори.

СЛАЙД 10

  • Молодий українець, Іван Селезньов, винайшов рукавички для просторової орієнтації людей з вадами зору, його винахід увійшов у трійку винаходів світу 2014 року.

СЛАЙД 11

  • Максим Лема, юний львів’янин, створив модель робота, який здійснює заміри приміщень і складає їх план.

Фізкультхвилинка

  1. Робота з підручником

Про ще деякі дитячі винаходи ми можемо дізнатися з нашого підручника.С. 20

  • Ні вік, ні фізичні особливості людини не перешкодять бути винахідником, а, як у випадку Браля, потреби часто стають поштовхом для того, щоб придумувати щось нове.
  1. Групова робота
  • Чи хотіли б ви створити винахід, який у всьому б допомагав?
  • Давайте спробуємо себе у ролі винахідників . для цього об’єднаємося в групи за кольорами цеглинки.
  • Допомагати вам у конструюванні винаходу буде LEGO system. Його винайшов Оле Кірк Крістіансен зДанії.. Спочатку Лего було з дерева. Але дерев’яні кубики на той час не були вже новиною і Оле Кірк придумав зробити їх пластмасовими з однаковими штирями.

СЛАЙД 12

  • Спробуйте винайти щось нове і цікаве. Не забудьте дати йому назву, як справжні винахідники, і обов’язково презентуйте і розкажіть про користь вашого винаходу.

IV. Підведення підсумків. Рефлексія

  • Про які винаходи людства ви дізналися?
  • Що Вас найбільше вразило?

СЛАЙД 13

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зеленяк Наталя Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
17314
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку