Конспект уроку ЯДС 1 клас " Тварини рідного краю"

Про матеріал
розширити уявлення учнів про тварин рідного краю ;розширити знання дітей про умови існування тварин; пробудити пізнавальну активність у вивченні тварин; формувати загальні навчально-інтелектуальні вміння; мотивацію до діяльності; удосконалювати навички роботи в парах;
Перегляд файлу

ТЕМА: Тварини рідного краю

МЕТА:

Навчальна: розширити уявлення учнів про тварин рідного краю ;розширити знання дітей про умови існування тварин; пробудити пізнавальну активність у вивченні тварин; формувати загальні навчально-інтелектуальні вміння; мотивацію до діяльності; удосконалювати навички роботи в парах;

 

Розвивальна: розвивати спостережливість, уяву , пам'ять , мислення; розвивати комунікативні здібності; розвивати пізнавальний інтерес, критичне мислення, кмітливість; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, робити висновки;

 

Виховна: виховувати почуття успіху і особистої значущості; формувати в учнів толерантне ставлення один до одного, почуття взаємодопомоги; виховувати бережне ставлення до живої природи і до тварин, як частини живої природи.

 

ОБЛАДНАННЯ: підручник «Я досліджую світ Т.Гільберг», інтерактивні вправи, відеоматеріали;

 

ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань

 

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

 

1.Вітання

Пролунав дзвінок – починаємо урок.

Працюватимем старанно,щоб почуть  наприкінці,

Що у нашім першім класі

Діти – просто молодці!

 

2.Гра «Мікрофон»

https://wordwall.net/uk/resource/36778770/%d0%be%d1%87%d1%96%d0%ba%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f

3. Робота з календарем погоди.

  •          Яка зараз пора року ?
  •          Який місяць ?
  •          Яке число ?
  •          Тепло чи холодно надворі ?
  •          Який стан неба ?
  •          Чи були сьогодні опади ?

 

ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

1.Відгадування загадок

 

  • Зимою спить ,

Літом бринить ,

Над садами літає,

Нам медок збирає .  (Бджола)

 

  • В мене шубка з колючок ,

В мене сіра спинка.

Ніс, як чорний п’ятачок ,

Очі- намистинки . (Їжак)

 

  • Він працює чорноробом.

Своїм довгим гострим дзьобом

На ялинках і дубах

Нищить шкідників – комах.    (Дятел )

 

  • Живе вона у воді

Не ходить по землі,

Плаває під мостиком,

І виляє хвостиком .                    (Щука)

 

 

  • Бджола, їжак, дятел, щука, півень – як одним словом можна їх назвати ?  (Тварини) 

 

2. Опитування

 

  •          Яких тварин ви знаєте? ( учні називають будь яких тварин з усього світу)
  •          Яких тварин ви знаєте, які живуть в Україні? (учні називають будь яких тварин з України)
  •          А яких тварин ви знаєте, які живуть у нашому рідному краї – в Івано-Франківську?

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

 

Вчитель: Як ви здогадалися, сьогодні ми з вами продовжимо мандрувати нашою країною, нашим рідним краєм. Минулого уроку ми з вами вивчали, які рослини ростуть у наших краях, а сьогодні – які тварини живуть у нашій місцевості.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 

1.Зараз переглянемо відео про диких тварин. Уважно слухайте і запам’ятовуйте.

 

https://www.youtube.com/watch?v=TyWQTjgcwPA

 

  •          Кого ви побачили на відео? (лисиця, заєць, вовк, дика свиня, козуля, лісовий кіт…)
  •          Яких птахів ви запам’ятали? (сова, зозуля…)
  •          Яких водних мешканців запам’ятали? ( жаба, черепаха, видра…)

 

2. Фізкультхвилинка

 

Крильця пташки розправляють , (Руки розводять в сторони)

Їх до сонця піднімають. (Руки – вгору, потягнутися)

Потім можна політати (Покружляти, рухи руками вгору та вниз)

І комашок поганяти .

На галявину злетілись, (присісти)

Там зернят вони наїлись,

Потім знову полетіли, ( Рухи руками вгору та вниз)

У гніздечко хутко сіли. (Сісти за парти)

 

3. Робота з підручником

 

 

Перегляд презентації

 

 

https://www.canva.com/design/DAFge03TNJ4/pLYVAILYWJ9WUJFlsXz7yw/edit?utm_content=DAFge03TNJ4&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

 

Слайд 2

 

Рись – рід хижих ссавців з родини котових. Вона має карі очі, китиці на вухах, короткий хвіст, великі гості пахурі, сильні лапи. На Прикарпатті рись живе у горах, мішаних лісах.

 

 

Слайд 3

 

Кіт лісовий - вид хижих ссавців з роду кіт родини котових. В Україні рідкісний ссавець, що підлягає охороні (має статус «вразливий»). Зовні цей дикий кіт (Felis Silvestris ) дуже схожий на звичайних дворових котів, лише трошки більший. У самців довжина тіла 40-90 см, вага до 7 кг (самки трохи менші).

 

Слайд 4

 

Ведмі́дь бу́рий — вид хижих ссавців родини ведме́девих. Цей звір є найбільш знаним видом своєї родини, одним з найбільших наземних хижаків у світі та найбільшим хижаком фауни України. Хоч ведмедя і величають найбільшим хижаком, його раціон на 40-60% складається з їжі рослинного походження — трави, пагонів, коріння, горіхів, плодів дерев та ягід. Найбільше любить мед.

 

 

Слайд 5

 

Норка європейська - червонокнижна тваринка, яка належить до родини куницевих. Живе по всій території України на водоймах з добре розвинутою прибережною рослинністю. На Прикарпатті живе високо у горах, поблизу водойм.

 

Слайд 6

 

Зубр - червонокнижна тварина. Належить до роду бізонів родини бикових. Це великий і могутній бик. Один з найбільших ссавців у Європі. Його висота сягає майже двох метрів, а вага самців часом досягає 1000 кг. Мешкає у змішаних лісах України, зокрема і на Прикарпатті.

Всі ці тварини мешканці Прикарпатських лісіх. Їх ретельно оберігають, адже всі вони вимираючі види. І занесені вони до Червоної книги України.

 

Слайд 8

 

Вовк – це хижа тварина, яка належить до родини псових. Вони дійсно схожі на собак, але значно більше за своїх родичів.

Лисиця – це хижак, який належить до класу ссавців, сімейства псових. Вважається одним з найкрасивіших тварин.

Єнот - полоскун яскравий представник сімейства єнотових. Вони мають доброзичливий характер, вони миролюбні, активні. В Україні єнотом мисливці і зоологи називають єнота уссурійського — відомий мисливський вид хижих ссавців.

 

 

Слайд 9

 

Їжак - дика нічна тварина сімейства їжакові. Зір їжаків слабкий, зате чудово розвинені слух і нюх. Їжак всеїдний. Але їм категорично не можна молока!

 

Білка - найпоширеніший вид гризунів, який мешкає практично на всіх материках. Звичайна білка має довге тіло, пухнастий хвіст і довгі вушка. Забарвлення шерсті коливається від темно-бурого до рудого, живіт світлого забарвлення.

Заєць – представник родини зайцевих. Це ляклива та обережна тваринка. Він має короткий хвостик та довгі рухливі вуха, що свідчать про добрий слух.

 

Слайд 10

 

Олень - парнокопитна тварина з гіллястими рогами. На задній частині стегон, у хвоста, є світлофарбоване поле («хвостове дзеркало») яке допомагає їм не втрачати один одного з виду в густому лісі.

Лось - один з найбільших лісових мешканців. Довжина тіла самця до 3 м, висота в загривку до 2,3 м. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів. Тулуб і шия у нього короткі, загривок високий, у вигляді горба.

Кабан - свиня дика. Найбільший предствник роду свині. Переважно нічна і загалом всеїдна тварина. Живе переважно у лісах змішаного типу. Є мешканцем лісу Франківщини.

Куниця - це хижий звір — мешканець лісів. Має витягнуту мордочку, горлову пляму, як правило, жовтуватого кольору, короткі вуха та довгий пухнастий хвіст. Довжина тіла 40-50 см, маса - до 1 кг.

 

Хто мені нагадає, які водойми розташовані у нашій місцевості? (міське озеро, р. Бистриця (Надвірнянська і Солотвинська). Молодці! А чи знаєте ви, яка риба живе у нашому озері? (слайд 11)

 

Прогулюючись набережною озера, ви часто могли побачити таблиці, яка риба водиться у водоймі, і в яких місцях заборонено її ловити. У нашому озері живуть: товстолоб, білий амур, плітка, короп, окунь, сом. Їх ви можете побачити на дошці.

 

А чи знаєте ви, яка риба плаває у наших річках? Їх дуже багато. І не тільки у кількості, але і різноманітності. Часто рибалкам вдавалось спіймати хижу щуку. Але є і риби, які занесені до Червоної книги. Це минь річковий, марена звичайна, лосось дунайський. (слайд 12)

 

Наш край багатий на птахів. Серед них дуже багато червонокнижних, а саме: пугач, малий підорлик, сапсан, золотушка, шуліка чорний, орябок, змієїд. І багато пташок, популяція яких ще не підлягає охороні. Це дятли, горобці, ластівки, лелеки, шпаки, дрозди, щиглики, зозулі, і багато інших. А чи знаєте ви, яка роль птахів у природі?

 

Так, розумники. Птахи – це лікарі дерев. Вони їдять комах шкідників, тим самим продовжують деревам життя.

 

V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

https://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU

 

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Зараз відкрийте ваші підручники на сторінці 83. Прочитаймо перше завдання. (учні читають умову завдання

 

 

 

Завдання 2 ст 83

 

 

 

Завдання 3 ст 83

 

 

 

Зіграємо з вами в одну цікаву гру. Погляньте уважно на екран.

 

https://wordwall.net/uk/resource/55517894/%d0%bf%d1%80%d0%b8%d1%80%d0%be%d0%b4%d0%be%d0%b7%d0%bd%d0%b0%d0%b2%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%be/%d1%8f%d0%b4%d1%81

VІI. Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

  •          Чи справдились ваші очікування до уроку?
  •          Яка тварина найбільше сподобалась? Яка ні?
  •           Про що дізналися на уроці?
  •           Яких диких тварин вам доводилось бачити серед природи у нашому краї?
  •           Розкажіть , які добрі справи для тварин ви зробили ?

Домашнє завдання:

Принесіть на наступний урок (ЯДС) ватні диски, клей, кольоровий папір (червоного та чорного кольорів) і ножиці. Будемо виготовляти нашого улюбленого птаха – лелеку.

тварини 1.jpg

photo1682969705.jpeg

photo1682969694.jpeg

docx
Додано
17 листопада
Переглядів
183
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку