ТЕМА: Тварини рідного краю
МЕТА:
Навчальна: розширити уявлення учнів про тварин рідного краю ;розширити знання дітей про умови існування тварин; пробудити пізнавальну активність у вивченні тварин; формувати загальні навчально-інтелектуальні вміння; мотивацію до діяльності; удосконалювати навички роботи в парах;
Розвивальна: розвивати спостережливість, уяву , пам'ять , мислення; розвивати комунікативні здібності; розвивати пізнавальний інтерес, критичне мислення, кмітливість; розвивати вміння аналізувати, зіставляти, робити висновки;
Виховна: виховувати почуття успіху і особистої значущості; формувати в учнів толерантне ставлення один до одного, почуття взаємодопомоги; виховувати бережне ставлення до живої природи і до тварин, як частини живої природи.
ОБЛАДНАННЯ: підручник «Я досліджую світ Т.Гільберг», інтерактивні вправи, відеоматеріали;
ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
1.Вітання
Пролунав дзвінок – починаємо урок.
Працюватимем старанно,щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі
Діти – просто молодці!
2.Гра «Мікрофон»
3. Робота з календарем погоди.
ІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.Відгадування загадок
Літом бринить ,
Над садами літає,
Нам медок збирає . (Бджола)
В мене сіра спинка.
Ніс, як чорний п’ятачок ,
Очі- намистинки . (Їжак)
Своїм довгим гострим дзьобом
На ялинках і дубах
Нищить шкідників – комах. (Дятел )
Не ходить по землі,
Плаває під мостиком,
І виляє хвостиком . (Щука)
2. Опитування
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
Вчитель: Як ви здогадалися, сьогодні ми з вами продовжимо мандрувати нашою країною, нашим рідним краєм. Минулого уроку ми з вами вивчали, які рослини ростуть у наших краях, а сьогодні – які тварини живуть у нашій місцевості.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Зараз переглянемо відео про диких тварин. Уважно слухайте і запам’ятовуйте.
https://www.youtube.com/watch?v=TyWQTjgcwPA
2. Фізкультхвилинка
Крильця пташки розправляють , (Руки розводять в сторони)
Їх до сонця піднімають. (Руки – вгору, потягнутися)
Потім можна політати (Покружляти, рухи руками вгору та вниз)
І комашок поганяти .
На галявину злетілись, (присісти)
Там зернят вони наїлись,
Потім знову полетіли, ( Рухи руками вгору та вниз)
У гніздечко хутко сіли. (Сісти за парти)
3. Робота з підручником
Перегляд презентації
Слайд 2
Рись – рід хижих ссавців з родини котових. Вона має карі очі, китиці на вухах, короткий хвіст, великі гості пахурі, сильні лапи. На Прикарпатті рись живе у горах, мішаних лісах.
Слайд 3
Кіт лісовий - вид хижих ссавців з роду кіт родини котових. В Україні рідкісний ссавець, що підлягає охороні (має статус «вразливий»). Зовні цей дикий кіт (Felis Silvestris ) дуже схожий на звичайних дворових котів, лише трошки більший. У самців довжина тіла 40-90 см, вага до 7 кг (самки трохи менші).
Слайд 4
Ведмі́дь бу́рий — вид хижих ссавців родини ведме́девих. Цей звір є найбільш знаним видом своєї родини, одним з найбільших наземних хижаків у світі та найбільшим хижаком фауни України. Хоч ведмедя і величають найбільшим хижаком, його раціон на 40-60% складається з їжі рослинного походження — трави, пагонів, коріння, горіхів, плодів дерев та ягід. Найбільше любить мед.
Слайд 5
Норка європейська - червонокнижна тваринка, яка належить до родини куницевих. Живе по всій території України на водоймах з добре розвинутою прибережною рослинністю. На Прикарпатті живе високо у горах, поблизу водойм.
Слайд 6
Зубр - червонокнижна тварина. Належить до роду бізонів родини бикових. Це великий і могутній бик. Один з найбільших ссавців у Європі. Його висота сягає майже двох метрів, а вага самців часом досягає 1000 кг. Мешкає у змішаних лісах України, зокрема і на Прикарпатті.
Всі ці тварини мешканці Прикарпатських лісіх. Їх ретельно оберігають, адже всі вони вимираючі види. І занесені вони до Червоної книги України.
Слайд 8
Вовк – це хижа тварина, яка належить до родини псових. Вони дійсно схожі на собак, але значно більше за своїх родичів.
Лисиця – це хижак, який належить до класу ссавців, сімейства псових. Вважається одним з найкрасивіших тварин.
Єнот - полоскун яскравий представник сімейства єнотових. Вони мають доброзичливий характер, вони миролюбні, активні. В Україні єнотом мисливці і зоологи називають єнота уссурійського — відомий мисливський вид хижих ссавців.
Слайд 9
Їжак - дика нічна тварина сімейства їжакові. Зір їжаків слабкий, зате чудово розвинені слух і нюх. Їжак всеїдний. Але їм категорично не можна молока!
Білка - найпоширеніший вид гризунів, який мешкає практично на всіх материках. Звичайна білка має довге тіло, пухнастий хвіст і довгі вушка. Забарвлення шерсті коливається від темно-бурого до рудого, живіт світлого забарвлення.
Заєць – представник родини зайцевих. Це ляклива та обережна тваринка. Він має короткий хвостик та довгі рухливі вуха, що свідчать про добрий слух.
Слайд 10
Олень - парнокопитна тварина з гіллястими рогами. На задній частині стегон, у хвоста, є світлофарбоване поле («хвостове дзеркало») яке допомагає їм не втрачати один одного з виду в густому лісі.
Лось - один з найбільших лісових мешканців. Довжина тіла самця до 3 м, висота в загривку до 2,3 м. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів. Тулуб і шия у нього короткі, загривок високий, у вигляді горба.
Кабан - свиня дика. Найбільший предствник роду свині. Переважно нічна і загалом всеїдна тварина. Живе переважно у лісах змішаного типу. Є мешканцем лісу Франківщини.
Куниця - це хижий звір — мешканець лісів. Має витягнуту мордочку, горлову пляму, як правило, жовтуватого кольору, короткі вуха та довгий пухнастий хвіст. Довжина тіла 40-50 см, маса - до 1 кг.
Хто мені нагадає, які водойми розташовані у нашій місцевості? (міське озеро, р. Бистриця (Надвірнянська і Солотвинська). Молодці! А чи знаєте ви, яка риба живе у нашому озері? (слайд 11)
Прогулюючись набережною озера, ви часто могли побачити таблиці, яка риба водиться у водоймі, і в яких місцях заборонено її ловити. У нашому озері живуть: товстолоб, білий амур, плітка, короп, окунь, сом. Їх ви можете побачити на дошці.
А чи знаєте ви, яка риба плаває у наших річках? Їх дуже багато. І не тільки у кількості, але і різноманітності. Часто рибалкам вдавалось спіймати хижу щуку. Але є і риби, які занесені до Червоної книги. Це минь річковий, марена звичайна, лосось дунайський. (слайд 12)
Наш край багатий на птахів. Серед них дуже багато червонокнижних, а саме: пугач, малий підорлик, сапсан, золотушка, шуліка чорний, орябок, змієїд. І багато пташок, популяція яких ще не підлягає охороні. Це дятли, горобці, ластівки, лелеки, шпаки, дрозди, щиглики, зозулі, і багато інших. А чи знаєте ви, яка роль птахів у природі?
Так, розумники. Птахи – це лікарі дерев. Вони їдять комах шкідників, тим самим продовжують деревам життя.
V. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
https://www.youtube.com/watch?v=K0jKynRlAnU
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Зараз відкрийте ваші підручники на сторінці 83. Прочитаймо перше завдання. (учні читають умову завдання
Завдання 2 ст 83
Завдання 3 ст 83
Зіграємо з вами в одну цікаву гру. Погляньте уважно на екран.
VІI. Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
Домашнє завдання:
Принесіть на наступний урок (ЯДС) ватні диски, клей, кольоровий папір (червоного та чорного кольорів) і ножиці. Будемо виготовляти нашого улюбленого птаха – лелеку.