Конспект уроку ЯДС (укрмова) 3 кл.
Тема. Планета Земля. Дослідження «Зміна дня і ночі». Закріплення вивченого по темі «Частини мови». Мета. Ознайомити дітей із обертанням Землі навколо своєї вісі як причиною зміни дня і ночі. Дослідити причини цього явища на земній кулі; розкрити суть. Продовжити формувати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно –наслідкові зв᾽язки, робити висновки. Закріпити знання з української мови. Розвивати науковий світогляд, пізнавальний інтерес, зв᾽язне мовлення, виразне читання, акторські здібності. Виховувати старанність, наполегливість. Обладнання: глобус, моделі глобуса, ліхтарики, картки із завданням з мови, картка «Мій настрій» , картки самооцінювання, ляльковий театр. Методи і прийоми роботи: бесіда, робота в парах, в групах, гра, пояснення. Тип уроку: інтегрований. Форма: дослідження. Компетентності: 1) Спілкування державною мовою; 2) компетентності в природничих науках і технологіях; 3) уміння навчатися протягом життя; 4) соціальні і громадянські компетентності. Хід уроку І Оргмомент Слово вчителя Щоб створити позитивний настрій, прочитаємо вірш –автотренінг Люблю я свій розум, увагу і пам᾽ять, Працює мій мозок, і вчусь я старанно, Сприймаю нове все і мислю логічно, Учителя слово здійсню я практично. (Повторіть)
Ранкове коло. Діти стоять в колі, передають сердечко і говорять побажання. 1 Поділ на групи. («Земля», «День», «Ніч») 2. Повторення роботи в групах 1) Правило піднятої руки. 2) Регламент (дотримання часу). 3) Працюємо весело, старанно. 4) Не заважаємо один одному. 3 Вправа «Очікування» (Відповіді дітей) Вчитель. Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете уважними, старанними. Злагоджено працювати в парах і групах, з повагою ставитися один до одного. І тоді вам буде цікавим наше спілкування і дізнаєтеся багато нового. 4.Інтерактивна технологія «Криголам» (Ламає напруження) Вчитель. Для того, щоб добре працювали- нам допоможе алфавіт. Якими ми будемо сьогодні під час уроку? А – активні, Б –бадьорі, В-веселі, Г –гарні, Д – дружні, Е –енергійні.. 5 Вправа «Мій настрій». Прикріпити своє фото біля смайлика, що передає ваш настрій на початку уроку. Наш девіз сьогодні на уроці: Буду уважним. Буду старанним. Більше дізнаюсь – і все буде гарно!!! ІІ Підсумки фенологічних спостережень 1.Повідомлення синоптиків –Сьогодні 31 січня, середа, останній день січня, другого дня зими. Температура повітря , стан неба, опади відсутні.
ІІІ Вивчення нового матеріалу. 1. Відгадування загадок. На дошці записані загадки. 1. Махнула птиця крилом. Закрила півсвіту чорним рядном.(Ніч) 2. Прийшов білий віл, всіх людей на ноги підвів. (День). Словникова робота. Рядно – покривало, або ковдра з грубої тканини. Віл- бик, якого використовують як тяглову силу. Діти відгадують загадки. Над кожним словом загадки написати до якої частини мови належать ці слова. Повторимо на які запитання відповідають іменники, прикметники, дієслова. До відгадок добираємо слова, що охарактеризують, тобто прикметники. Який день? День- світлий, ясний, зимовий, літній, морозний. Ніч –темна, ясна, холодна, світла, зимова, коротка, довга. 2. Повідомлення теми і мети уроку. Вчитель. Поміркуйте, про що буде йти мова сьогодні на уроці? (Так, вірно. Про такі явища в природі, як день і ніч.) Ви дізнаєтеся, чому вони змінюються і як це відбувається. 3 Перегляд відео «Зміна дня і ночі». 4. Усне опитування. Перевірка розуміння матеріалу. – Як називається модель земної кулі ? (Глобус) –Про що можна дізнатися завдяки глобусу? – Як називається уявна лінія навколо якої обертається Земля?(Вісь Землі) 5 Робота в групах. Практична робота Кожна група бере самостійно виготовлену модель Землі і за допомогою ліхтарика демонструє зміну дня і ночі. Покрутіть глобус навколо своєї осі. Що ви спостерігаєте? Висновок. Практична робота довела, що Земля непрозора куля, не пропускає промені Сонця. Освітлює Сонце лише один бік Землі. На цьому боці день, на іншому –ніч. Час за який Земля робить повний оберт – навколо своєї осі – доба 24 години. 4 Узагальнення і систематизація знань учнів. 1. Бліц –опитування. – Чому буває день і ніч? – За скільки годин Земля робить повний оберт? Як називається цей період? Руханка-гра «День і ніч» під мелодію. Учні утворюють коло, у центрі якого стоїть ведучий «Сонце». Узявшись у боки, діти демонструють рух Землі навколо обличчям до «Сонця» й піднімають руки догори. А коли «Ніч !!» гравці повертають до «Сонця» спиною, присідають, затуляють обличчя руками. 2. «Щоденні 5» Читання казки «Як День і Ніч тварин ділили». 1 Читання для себе. 5 хв. 2. Читання для когось. Читання в парі. 3. Слухання. 1 з групи читає. Робота зі словами. 4Письмо для себе. 1 гр виписує нічних тварин. 2 гр. виписує денних тварин. 3 гр. виписує всіх тварин. 5 Скласти загадки про цих тварин. Зачитування. 3.Робота в групах Підкреслити 1 гр. Що відбувається лише вдень. 2 гр. Лише вночі. 3 гр.
4. Скласти сенкани до слів 1. Сонце 2. Ясне, тепле. 3. Зігріває, світить, пече. 4. Сонечко нас влітку зігріває. 5. Світило. 1. Місяць. 2. Великий, ясний. 3. Світить, обертається, не гріє. 4. Вночі нам гарно світить. 5. Зірка. 1. Земля. 2. Щедра, чарівна. 3. Дбає, родить, живе. 4. Треба берегти рідну планету. 5. Планета.
5. Творча робота. Уявіть, що на землі буде: 1 гр. день 2 гр. ніч 3 гр. Як ставитися до планети Земля. 6. Театралізація казки «Як День і Ніч тварин ділили».
Підсумок уроку. Рефлексія. 1Вправа «Очікування» Чи справдилися ваші очікування?? 2.Самооцінювання. 3. Вчительське слово.
Підсумок уроку
Казка «Як Сонце і Місяць звірят ділили» Це було дуже давно. У великому лісі жило дуже багато різних звірят. Вони були дуже різні за величиною, характером, поведінкою. Одні були вухатими, хвостатими, інші з крилами, а ще з колючками і повзаючі. Їх було так багато і такі вони були галасливі, і дуже різні, що важко було всім.
Довго спостерігали з небес Сонечко і Місяць за цією ситуацією. А потім вирішили поділити їх так, щоб одні вели денний спосіб життя, а другі –нічний. Так запропонувало Сонечко.
Місяць зрадів цій думці. І сказав: - Хто погодиться бути нічною тваринкою отримає подарунок.
Зібрали всіх на галявині. І повідомили свою пропозицію. Нічними погодилися стати:
Кіт, і отримав красиву, теплу шубку, що захищатиме його в морози, і відмінний нюх, щоб ловити здобич.
Мишка і пацюк та були нагороджені вмінням рити нірки і носити запаси на зиму.
Їжачки отримали колючу шубку, тепер можуть згорнутися клубком і захиститися від ворогів.
Кажани (летючі миші) –полюють ночами, вміють літати, їдять комах, ягоди, жабок, а сплять догори ногами.
Сови вдень сплять, а вночі шукають здобич.
Вовки, ведмеді, лисиці, куниці можуть полювати і вдень і вночі.
Корівки, собачки, кури, гуси, коні захотіли залишитися денними тваринками. Їх приручила людина і турбувалася про них. А ці тваринки стали допомагати людям. Півник вранці всіх будив до роботи. Корівка давала молочко, кінь перевозив вантажі. Курочки несли яєчка. А песик став охороняти будинок.