Конспект уроку "Як знайти друзів"

Про матеріал
Клас: 3 Тема: Як знайти друзів Мета: пригадати, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот; ознайомити учнів з поняттями «конфлікт», «компроміс», продовжувати формувати вміння працювати у команді, застосовуючи необхідні якості сучасної людини; продовжувати формувати риси характеру, які сприяють спілкуванню з іншими; розвивати вміння слухати та ставити себе на місце інших; формувати позитивне ставлення до роботи в команді, групі; виховувати дружні стосунки в класі; вчити вирішувати конфлікти мирним шляхом; розвивати увагу, мислення, мовлення. Методичне забезпечення: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація. Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах. Вид уроку: Вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

 

Дата:.07.09.20

Клас: 3

Тема:  Як знайти друзів

Мета: пригадати, що спільного та чим відрізняється людина від інших живих істот; ознайомити учнів з поняттями «конфлікт», «компроміс», продовжувати формувати вміння працювати у команді, застосовуючи необхідні якості сучасної людини; продовжувати формувати риси характеру, які сприяють спілкуванню з іншими; розвивати вміння слухати та ставити себе на місце інших; формувати позитивне ставлення до роботи в команді, групі; виховувати дружні стосунки в класі; вчити вирішувати конфлікти мирним шляхом; розвивати увагу, мислення, мовлення.

Методичне забезпечення: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.

Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.

Вид уроку: Вивчення нового матеріалу

Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1.Привітання


Урок  Я досліджую світ

Розпочинаємо  з  вами.

А  займемося  сьогодні

Серйозними  ділами.

Розкриємо  віконце

В  чудовий  світ  природи.

Тож  часу  не  втрачаємо,

Зручненько  сідаємо

І  швидко  до  роботи.


 

1.2. Перевірка готовності до уроку

- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці або фломастери, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.

 

1.3. Вправа «Хвилинка метереології»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

 

 

 

2.       Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.

- Сьогодні ми продовжуємо працювати в розділі «Я і моя шкільна громада». Тема нашого уроку «Як знайти друзів». Сьогодні ми попрацюємо над поняттям дружба, конфлікт, суперечка, копроміс. Зроуміємо навіщо нам друзі в житті, як вирішувати конфліктні ситуації.  А також виконаємо багато практичних завдань. Тому часу не гаймо і урок наш починаймо.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Розповідь вчителя

- Для того, щоб дізнатися тему нашого уроку, нам потрібно розшифрувати ребус. Спробуйте це зробити. Ви здогадалися, яке слово там зашифроване? Молодці, друзі. Тема нашого уроку «Як знайти друзів».

Часто ви чуєте вдома чи у школі: Діти, потрібно дружити, бути дружними, дружно гратися, дружно жити.

 Що ж потрібно зробити, щоб стати комусь другом? (турбуватися про друга, намагатися зробити щось хороше, не сваритися, підтримувати у скрутну хвилину.)

 І так тема нашого уроку « Як знайти друга».

 Що ж таке дружба?

 Пригадайте свій перший день у школі, коли ви ще не знали один одного, але згодом всі перезнайомились, подружились. Дехто знайомиться з іншими людьми легко і невимушено, а для інших -це справжнє випробування.

 Якщо це ваша проблема, не сумуйте, адже вмінню знайомитись можна навчитися. Наприклад, у незнайомій компанії вас може відрекомендувати хтось із дорослих або ваш друг. Ви теж маєте навчитися знайомити людей».

- Чи є  у вас друзі? Скільки їх?

- Чому ви вважаєте їх друзями?

- Кого ви вважаєте справжніми друзями?

 

4.2.  Робота з підручником.

Ввічлива поведінка та повага важливі для всіх, хто живе чи навчається разом – в одній родині, одній школі чи одному класі. Для гарних стосунків з іншими ви повинні дотримуватися правил так само, як дотримуємося правил у грі чи змаганнях. Завдяки ввічливому спілкуванню, повазі до інших та вмінню допомагати одне одному люди стають друзями.

  • Чому для друзів важлива ваша допомога?
  • Наведіть приклад ситуації, у якій ви допомогли друзям. Які відчуття ви отримали від цього?
  •  

Фізкультхвилинка

4.3. Перегляд казки « Про дружбу»

- Зараз ми з вами переглянемо невеличку казку про дружбу. Уважно перегляньте та потім поспілкуємося.

 

 

4.4. Розповідь вчителя

Коли одна група людей намагається силою нав'язати свої бажання іншій групі, тобто інтереси одних суперечать інтересам інших, виникає КОНФЛІКТ.

  • Переглянемо невеличкий фрагмент про конфлікт.
  • Конфлікт – це зіткнення протилежних інтересів і поглядів людей, унаслідок якого виникає серйозна суперечка або суперництво.
  • Суперечка – словесне змагання двох або кількох осіб, які не погоджуються в якомусь питанні.
  • Чи доводилось вам бути свідками чи учасниками конфліктної ситуації або суперечки? Як ви почувалися?
  • Чи змогли ви домовитися й порозумітися?
  • Як треба діяти в таких ситуаціях? Які риси характеру допоможуть вам розв'язати конфліктну ситуацію?
  • Кожний має подумати не тільки про свої інтереси, а ще й про інтереси іншого й поступитися одне одному, тобто знайти КОМПРОМІС
  • Уявіть, що ви з друзями граєте у футбол на спортивному майданчику. До вас підходить гурт дітей і говорить, що це їхній майданчик, вони тут грали ще влітку. Як можна розв'язати такий конфлікт? Запропонуйте кілька варіантів.

Частіше кажіть: «Нумо дружити», «Нумо грати!» Лише друзі знають, якими ви є насправді, і за будь-яких умов залишатимуться на вашому боці.

 

5. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу.

5.1. Робота в зошиті

1. Нам потрібно відновити прислів’я. Пояснити зміст прислів’я за вибором.

Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.

Людина – із друзями степ із квітами. А людина без друзів- жменя попелу.

Хочеш мати друзів – сам стань другом.

2. Нам потрібно записати назву твору, у якому відбувається таке:

-загострення конфлікту – два впертиї цапа, Івасик-телесик.

- хтось один поступається – Кіт Леопольд, Кіт і пес.

- знаходять компроміс, домовляються одне з одним – Кіт Леопольд, Красуня і Чудовисько

3. Нам потрібно пояснит і записати, чому потрібно дотримуватися цих правил. Допишіть правила та пояснення.

Кричати у класі – ти заважаєш іншим

Обманювати друзів- не залишиться друзів

Запізнюватися на уроки – відволікаєш інших, пропустиш інформацію

Битися – зробиш комусь боляче

4. Продовж вислів: Дружбу в житті понесемо зі школи, друга в біді не залишимо ніколи.

Молодці, з цим завданням ви впоралися на відмінно.

 

 

 

 

5.2. Руханка  «Усі – дехто – один – ніхто»

(розім'ятися, потренувати увагу)

 Встаньте ті, в кого карі очі». (Учні з карими очима мають встати,а потім знову сісти на місце.)

 Встаньте ті, хто вранці прокинувся у доброму настрої;

 Встаньте ті, в кого є друзі;

 Встаньте ті, хто любить кавун

 Встаньте ті, хто йде до школи з однокласниками

 Встаньте ті, хто полюбляє мультики

 Встаньте ті, хто бачив кенгуру

 Встаньте ті, хто говорить англійською

 

5.3. Змоделюємо ситуацію

- Уявіть, що ваш однокласник чи однокласниця захворіли й довго не відвідували школу. Пропустили багато занять, не спілкувалися з іншими учнями та ученицями. Як ви зможете разом підтримати їх?

- «Іринка забила коліно і кульгає. До школи її веде татусь і несе рюкзак. На подвір'ї школи з'явилися однокласники Іринки. Вони…»

- Друг або подруга у вашій присутності сказав/ла неправду вчителеві. Ваші дії: скажете вчителеві, що друг(подруга) сказав/ла неправду; скажете вчителеві, що друг(подруга) сказав/ла правду.

 

6. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

  • Що таке конфлікт?
  • Наскільки ви зрозуміли значимість правил поведінки та правил дружби?
  • Чому не можна допускати конфліктів, а треба їм запобігати?
  • Порівняйте дружбу справжню та дружбу, котра підкріплена лише грошима. В чому їх відмінність?
  • Як ми можемо стати «справжнім другом (подругою)» для однокласників?
  • Як би ми могли зробити класну спільноту приємним місцем для навчання?
doc
Додано
8 червня 2021
Переглядів
1719
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку