Які у дітей права та обов’язки

Про матеріал
Тема: Які у дітей права та обов’язки Мета: пригадати, які права мають діти; ознайомити учнів з поняттями «обов’язок», «кодекс», «конвенція», «ООН»; вчити встановлювати взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); вчити передбачає наслідки своїх вчинків; моделювати життєві ситуації для вирішення посильних проблем школи, громади; продовжувати формувати усвідомлену приналежність до українського суспільства; розвивати вміння слухати та ставити себе на місце інших; формувати позитивне ставлення до роботи в команді, групі; виховувати дружні стосунки в класі; розвивати увагу, мислення, мовлення. Методичне забезпечення: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація. Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах. Вид уроку: Вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

 

Дата:.09.09.20

Клас: 3

Тема:  Які у дітей права та обов’язки

Мета: пригадати, які права мають діти; ознайомити учнів з поняттями «обов’язок», «кодекс», «конвенція», «ООН»; вчити встановлювати взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); вчити передбачає наслідки своїх вчинків; моделювати життєві ситуації для вирішення посильних проблем школи, громади; продовжувати формувати усвідомлену приналежність до українського суспільства; розвивати вміння слухати та ставити себе на місце інших; формувати позитивне ставлення до роботи в команді, групі; виховувати дружні стосунки в класі; розвивати увагу, мислення, мовлення.

Методичне забезпечення: підручник, робочий зошит, мультимедійна презентація.

Методи та види робіт: бесіда, розповідь, індивідуальна робота, робота з підручником, робота в зошитах.

Вид уроку: Вивчення нового матеріалу

Перебіг уроку

1. Організація класу

1.1.Привітання


Урок  Я досліджую світ

Розпочинаємо  з  вами.

А  займемося  сьогодні

Серйозними  ділами.

Розкриємо  віконце

В  чудовий  світ  природи.

Тож  часу  не  втрачаємо,

Зручненько  сідаємо

І  швидко  до  роботи.


 

1.2. Перевірка готовності до уроку

- На уроці нам знадобиться підручник, зошит, кольорові олівці або фломастери, ручка. Приберіть все зайве з парт. Сядьте рівненько, ми розпочинаємо.

 

1.3. Вправа «Хвилинка метереології»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

2.       Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація пізнавальної діяльності.

- Сьогодні ми продовжуємо працювати в розділі «Я і моя шкільна громада». Тема нашого уроку «Як знайти друзів». Сьогодні ми попрацюємо над поняттями «обов’язок», «кодекс», «конвенція», «ООН». Опрацюємо права та обов’язки учнів. А також виконаємо багато практичних завдань. Тому часу не гаймо і урок наш починаймо.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Розповідь вчителя

- Яку назву має Основний закон нашої держави?

- Які права мають діти?

- Для чого дітям потрібні права?

Права учнів

 

отримувати знання;

висловлювати особисту думку;

користуватися підручниками і книжками зі шкільної бібліотеки;

поважати права інших дітей.

 

Обов'язки учнів

 

навчатися;

поважати думки інших;

охайно ставитися до шкільних речей;

брати участь у шкільних заходах.

 

Обо́в'язок – це відповідальність людей за свої дії та вчинки.

 

4.2.  Робота з підручником.

  • Наша держава є учасницею багатьох міжнародних документів з питань забезпечення прав дитини. Права дитини записані в Сімейному кодексі та законі про неповнолітніх. Україна дотримується Конвенції про права дитини, що є міжнародним документом ООН.

Ко́декс – збірка правил.

До́говір – домовленість двох або більше сторін(людей, країн тощо).

Конве́нція – різновид міжнародного договору.

ООН(Організація Об'єднаних Націй) – міжнародна організація, яка працює над тим, щоб підтримувати мир і співпрацю між народами.

 

Фізкультхвилинка

 

       4.3.  Установіть відповідність

- Нам потрібно встановити відповідність між обов’язками дитини та їх тлумаченням. Наведіть приклад цих обов’язків.

 

4.4. Розповідь вчителя

У 1989 році ООН затвердила Конвенцію про права дитини – міжнародний договір про визнання основних прав дітей.

Дорослі можуть одружуватися, розпоряджатися власним майном, вільно подорожувати.

Діти відрізняються від дорослих своєю фізичною беззахисністю, залежністю від рішень батьків, інших дорослих тощо.

Права є у кожної дитини від народження незалежно від віку, статі, мови, релігії, місця народження тощо. Права дітей в Україні захищені законом і мають неухильно дотримуватися. Окрім прав, кожна дитина має свої обов'язки, які повинна виконувати.

При ООН створено дитячий фонд, який піклується про права дітей у всьому світі. Цей фонд створив серію мультфільмів про права дитини. Відшукайте за ключовими словами ці мультфільми в інтернеті.

 

5. Закріплення та систематизація вивченого матеріалу.

5.1. Робота в зошиті

1. Нам потрібно відгадати загадки. Записати відгадки.

Змалку не щастить Данилку.

Звуть його усі «дитинко»,

«Гей, ти!», «хлопчик» чи «маля».

Як же право на  імя

 

Мама Дмитрика кохає,

Одягає, доглядає.

Ще й встигає на роботу.

Ось де право на   турботу

 

Лихо трапилось в Ігната –

Не пустив до школи тато,

Бо не знав татусь, що діти

Мають право на    освіту

 

  Щоб не завдавали шкоди

Струм, вода, вогонь, негода,

Висота, хвороба, спека,

Маєш право на     безпеку                                                                               

Молодці, з цим завданням ви впоралися на відмінно.

 

2. Нам потрібно обрати казку та заповнити таблицю.

Дюймовочка

Викрадення

Повернути її додому

3. Нам потрібно проаналізувати текст і світлини. Позначити галочкою обов’язки, які ти виконуєш вдома. Допишіть відсутні.

4. Пригадайте, що ви робити упродовж дня у школі та складіть список своїх учнівських обов’язків.

А) уважно слухаю

Б) поважаю інших

В) Дотримуюся правил поведінки

Г) тримає своє місце в порядку

Г) допомагаю вчителю

Д) приходжу вчасно

Е) виконую доручення

Є) вітаюся з іншими

 

5.3. Змоделюємо ситуацію

- Петро– учень третього класу. Він живе далеко від школи і щоразу запізнюється на уроки. Петро пізно лягає спати, а вранці досипає. До школи він забуває взяти потрібні зошити чи матеріали до уроків. Однокласники та однокласниці позичають йому олівці й фарби.

Яких правил не дотримується Петро?

Які ваші поради допомогли б йому впоратися зі своїми обов'язками?

 

6. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

  • Що таке обов'язок?
  • Наскільки ви зрозуміли чим права дитини відрізняються від її обов'язків?
  • Чому дитина разом з правами повинна мати і обов'язки?
  • Чого у вас більше прав чи обов’язків?
  • Як ми можемо розповісти оточуючим, яких правил та обов’язків ми дотримуємось в школі
  • Які б нові правила ви запровадили в класі?
doc
Додано
8 червня 2021
Переглядів
973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку