Урок зі стратегіями критичного мислення
в освітньому просторі
Нової української школи у 2 класі
інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
План-конспект уроку «Якого я роду, якого я народу»
Вчитель початкових класів
Павлюк Анастасія Олегівна
Тема уроку: ЯКОГО Я РОДУ, ЯКОГО Я НАРОДУ
Очікувані результати. Після цього уроку учні зможуть:
ОСНОВНІ ПИТАННЯ ТЕМИ
Обладнання. Підручник Гільберг Т. Г. Я досліджую світ (ч. 1): підруч. для 2-го кл. – К.: Генеза, 2019; роздаткові картки з розмальовкою «Україна»; роздаткові картки з текстом «Де Україна»; роздаткові картки «Мої обов’язки»; відеоролик «Дітям про козаків», «Визначні пам’ятки України».
Регламент уроку. Вступна частина – до 10 хв. 2. Основна астина – до 25 хв. 3. Заключна частина – до 5 хв.
ОРГАНІЗАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
І. Вступна частина
Вчитель роздає дітям розмальовки (додаток 1) і оголошує тему уроку
Якого я роду, якого народу
На дошці заздалегідь має бути намальований кошик. Вчитель пропонує роздивитись розмальовки, і умовно зібрати в кошик ідей все, що учні знають з теми, яка вивчатиметься сьогодні на уроці. Учитель коротко у вигляді тез записує ідеї, що виникли в учнів (факти, назви, думки, проблеми, поняття тощо) (3 хв.).
Потім вчитель пропонує переглянути відео «Дітям про козаків» (3 хв.). Після цього учням пропонується об’єднатись в пари і обговорити питання «Що ми знаємо про козацтво і козаків?» (1 хв.), одночасно з обговоренням вчитель малює на дошці таблицю:
Знаємо |
Хочемо дізнатись |
Дізнались |
|
|
|
Збираючи результати обговорення пар, заповнюємо 1 і 2 колонку таблиці (3 хв.).
ІІ. Основна частина
Наступний етап парної роботи вчитель пропонує провести за роботою з роздатковими картками з текстом з підручника (ксерокс ст.57) – додаток 2. Парам пропонується під час читання вчителем робити маркування в тексті наступним чином:
Після закінчення опрацювання тексту, вислуховуємо 3-4 відповіді і обговорюємо (6-8 хв.).
Далі вчитель запрошує обговорити (4-5 хв) в загальному колі права дітей (на ст.58).
Фізкультхвилинка.
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх відпустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.
По завершенню обговорення, вчитель пропонує учням підготувати презентацію на шкалі часу «Мої обов’язки» (додаток 3), роздавши перелік обов’язків і паперову шкалу, де учні зможуть наклеїти стікери з обов’язками відповідно до віку (5 хв.).
Далі вчитель запрошує учнів до роботи з текстом на ст. 60, обговорити в загальному колі запропоновані в підручнику запитання (5 хв.). Вчитель пропонує переглянути відео «Визначні пам’ятки України» (2 хв.).
ІІІ. Підсумкова частина
Вчитель пропонує заповнити третю частину колонки
Знаємо |
Хочемо дізнатись |
Дізнались |
|
|
|
Після цього вчитель пропонує закінчити речення з вивченої теми (5 хв.). Кожен наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із таких запропонованих формул:
«На цьому уроці для мене важливим відкриттям було…»
«Ця інформація дозволяє зробити висновок, що…»
«Я дізнався\дізналась сьогодні значення таких слів…»
Додаток 1
ЯКОГО Я РОДУ, ЯКОГО НАРОДУ
Додаток 2
Додаток 3
Вирізати і розподілити за віком у відповідну колонку обов’язки
збирати іграшки |
збирати речі в школу |
допомагати розстеляти ліжко |
самостійно вставати вранці |
чистити зуби |
чистити овочі |
допомагати готувати десерти |
лягати спати самостійно |
складати книжки на полицю |
пилососити |
допомагати прибирати в будинку |
гладити прості речі |
умиватися |
накривати на стіл |
допомагати мити посуд |
готувати прості страви |