Предмет теорії ймовірностей відрізняється великою своєрідністю. Незвичайний характер теоретико-імовірнісних понять є причиною того, що довгий час підхід до цих понять грунтувався лише на інтуїтивних міркуваннях. Це і підривало віру в правильність висновків теорії ймовірностей: багато її положень носили розпливчастий характер і викликали сумніви.
Теорія ймовірностей один з розділів, введений в шкільний курс, який представляє безперечну цінність для загальної освіти. Корисність одержуваних знань полягає як у тому значенні, яке мають ці знання для розуміння і пізнання закономірностей оточуючого нас світу, так і можливості їх безпосереднього застосування при вивченні інших наук і в повсякденному життєвій практиці.
Теорія ймовірностей - це такий розділ математики, який дозволяє навчати учнів логіки на практиці. У процесі освоєння теоретичних фактів вирішується завдання розвитку в учнів навичок проведення логічних міркувань, здібностей абстрагувати тобто виділяти в конкретній ситуації сутність питання, відволікаючись від несуттєвих деталей. Вивчаючи теорію ймовірностей, учні опановують вміннями аналізувати дане питання, узагальнювати, знаходити шляхи вирішення поставленого завдання. Все це формує мислення учнів і сприяє розвитку їх мови, особливо таких якостей вираження думки, як порядок, ясність, обгрунтованість.
Вивчення теорії ймовірностей вимагає від кожного учня великих зусиль і чималого часу. Отримані при цьому навички навчальної праці дозволяє випускникам школи у їх подальшому життєвому шляху ефективно опановувати навичками виконання інших видів праці і з належним розумінням ставиться до того, що гарне виконання будь-якої роботи вимагає значних зусиль і відповідальності.
Вивчення теорії ймовірностей сприяє розвитку в учнів спостережливості, уваги і зосередженості, ініціативи та наполегливості. Все це має велике значення для формування їх характеру.
Відділ освіти Новгород-Сіверської районної ради
Гремʼяцька загальноосвітння школа І-ІІІ ступенів
Чернігівської області
МАТЕМАТИЧНА РОЗРОБКА
уроку математики в 6 класі з теми
«Ймовірність випадкової події.Розв’язування задач».
Вчитель математики
Шевцова І. В.
Грем’яч - 2017
Тема: Ймовірність випадкової події. Розв’язування задач
Мета: виробити в учнів вміння та навички у розв’язуванні задач на знаходження ймовірності випадкової події;
Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день! Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, чути ваші відповіді та часом непрості питання, разом розгадувати таємниці математики. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звісно, це - математика.
Отож, я хочу всім побажати успіху. І не тільки сьогодні на уроці математики, а завжди бути:
Усміхненими
Спокійними
Прогресивними
Ініціативними
Хоробрими (на дошці)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Звірте за екраном правильність розв’язання домашнього завдання та оцініть його.
№ 899
У родині двоє дітей. Яка ймовірність того, що в родині є хлопчик і дівчинка, якщо випадки народження хлопчика і дівчинки є рівноможливими подіями?(Відповідь:)
№901
Підкидають дві монети. Яка ймовірність того, що монети впадуть однаковою стороною доверху? (Відповідь:)
2. Виконання завдань на картках з друкованою основою
Чи правильне твердження? Поставте позначку «Так» або «Ні» у відповідній комірці таблиці
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тема нашого уроку - «Ймовірність випадкової події.Розв’язування задач». Мета уроку - виробити в учнів вміння та навички у розв’язуванні задач на знаходження ймовірності випадкової події.
«Ми з насолодою пізнаємо математику… Вона захоплює нас, наче квітка лотоса» - так сказав відомий філософ Аристотель .
ІV. Актуалізація опорних знань.
Запитання до класу
Усні вправи
Визначте, яка подія є достовірною, неможливою або випадковою?
V. Застосування знань, вмінь та навичок
Розв’язування вправ
Задача №1
У ящику лежать 4 червоні, 2 чорні та 10 білих кульок. Навмання виймають одну кулю. Якою є ймовірність, що ця куля :
а) чорна; б) червона; в) біла; г) зелена?
Розв’язання:
а) сприятливі m=2
усі можливі n=16
б) сприятливі m=4
усі можливі n=16
в) сприятливі m=10
усі можливі n=16
г) сприятливі m=0
усі можливі n=16
Ймовірність неможливої події дорівнює нулю.
Задача №2
У пакеті лежать 20 яблук і 10 груш. Якою є ймовірність вийняти:
а) яблуко; б) грушу?
Розв’язання:
а) сприятливі m=20
усі можливі n=30
б) сприятливі m=10
усі можливі n=30
Задача №3
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
У коробці лежить 20 карток, пронумерованих від 1 до 20. Із коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано:
1) число, кратне 3.
Сприятливі:3, 6, 9, 12, ,15, 18
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=6 n=20
2) парне число.
Сприятливі:2,4,6,8,10,12,14,16,18,20
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=10, n=20
Сприятливі: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19.
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=8, n=20
4) число, кратне 4.
Сприятливі: 4, 8, 12, 16, 20.
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=5, n=20
Самостійне виконання задачі.
Задача №4
У шухляді лежать 8 червоних, 2 синіх і 20 зелених олівців. Ви навмання виймаєте олівець. Яка ймовірність того, що цей олівець буде:
1) червоний; 2) жовтий; 3) зелений?
Задача №5
У скринці лежать 25 кульок, з яких 10 білих, а решта- чорні. Яка ймовірність того, що навмання витягнута кулька буде чорною?
Задача №6
Знайдіть ймовірність того, що навмання вибране число від 1 до 50 включно містить у своєму запису цифру 4.
Задача №7
Яка ймовірність того, що навмання вибране натуральне число від одного до 30 включно є дільником числа 30?
Задача №8
З 25 екзаменаційних білетів, що пронумеровані числами від 1 до 25, навмання обирають один. Яка ймовірність того, що номер витягнутого білета є число, що кратне трьом?
VI. Самостійна робота
1. Які з зазначених подій є: достовірними?(Іваріант) випадковими? (ІІваріант)
А) після зими настане літо;
Б) сьогодні ввечері ти зустрінеш однокласника;
В) після п’ятниці настане субота;
Г) при киданні кубика випаде одна з цифр 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. У коробці лежать картки, пронумеровані від 21 до 40. З коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записане число:
А) кратне 5; А) кратне 10;
Б) складене; Б) просте;
В) парне. В) непарне.
3. У пеналі є 5 ручок і 12 фломастерів. Яка ймовірність того, що навмання вийнятий предмет буде фломастером? (ІІ варіант)
4.З натуральних чисел від 1 до 15 Мар'яна навмання називає одне число. Яка ймовірність того, що це число буде дільником числа 15? (ІІ варіант)
VIІІ. Домашнє завдання
Повторити п.19-20 №903, №905, №910*
«Успіх – це тільки 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці».