У розробці конспекту уроку -подорожі з математики на тему "Додавання та віднімання раціональних чисел" відповідно до вимог оновленої програми з математики зазначено предметні та ключові компетентності, формування яких є цілями даного уроку. Окремо приділено увагу формуванню ключової компетентності спілкування іноземними мовами. У цікавій ігровій формі, долаючи труднощі та перешкоди, учні повторюють основні типи задач, здійснюють самооцінювання власної навчальної діяльності.
Тема уроку: Розв’язування задач з теми «Додавання і віднімання раціональних
чисел»
Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок
Вид уроку: урок-подорож
Цілі уроку:
формування уміння додавати і віднімати раціональні числа, розкривати дужки, використовувати властивості додавання; формування культури усних, письмових обчислень;
|
Ключові компетентності |
Компоненти |
1 |
Спілкування державною мовою |
Уміння: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, поповнювати свій словниковий запас. |
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням математичних термінів. |
3 |
Математична компетентність |
Уміння: оперувати числовою інформацією.
|
4 |
Обізнаність і самовираження у сфері культури |
Ставлення: розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру; усвідомлення взаємозв’язку математики та культури .
|
Обладнання:
Методи та методичні прийоми: словесний, наочний, ігровий.
Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, парна, індивідуальна
Форми роботи: фронтальне опитування, парна робота.
Епіграф:
Математика настільки серйозний
предмет, що не треба пропускати
можливості зробити його цікавим
Блез Паскаль
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Доброго вам дня, діти. Зверніть увагу на епіграф (один з учнів зачитує). Сьогоднішній урок буде не зовсім звичайний. Я пропоную вам вирушити у морську подорож у пошуках скарбів. Подорожувати ми будемо на кораблі.
IV. Актуалізація опорних знань
1. Вправа «Мікрофон»: учитель ставить запитання учням. Учні по черзі відповідають в уявний мікрофон.
Учитель. Перш ніж вирушати у подорож, треба заповнити трюми провізією, тобто відповісти на запитання, кожна правильна відповідь приносить 1бал (учні фіксують отримані бали на індивідуальній картці подорожі).
2. Учитель. Наша подорож далека…А чи ви готові мандрувати та спілкуватись?
Яка мова є мовою міжнародного спілкування?
Учні. Англійська
Учитель Іноземні мови ви повинні знати, ви маєте можливість продовжити навчання і за кордоном. Навіть зараз можете відвідати Великобританію у рамках освітньої програми від британського навчального комплексу «East-West Bridge Centre» (на дошці прикріплено рекламний лист комплексу). Докладнішу інформацію ви можете отримати у вчителя англійської мови.
а). «Словничок мандрівника»
0.7 – Nought |nɔ:t| point seven
6.1 – eight point one
Якщо ціла частина дорівнює нулю, то вона може не читатися:
0.55 – point fifty five
«-» minus |maɪnəs|
«+» plus |plʌs|
«спростити вираз»- «Simplyfy |sɪmplɪfaɪ| Math Expression»
б). Отже, прочитаємо числа англійською мовою:
-5,3
-20, 72
-0,26
V. Узагальнення та систематизація знань та вмінь.
Учитель. На вашому шляху сьогодні будуть різні перешкоди, але будьте розумними і мужніми… Повних вітрил нам вітру!
Перша перешкода. «Коралові рифи» (фронтальне опитування):
Учитель. Кожна правильна відповідь приносить 1бал. Виставляємо бали у індивідуальні картки подорожі.
1) Обчислити усно:
-200+600
20+(-80)
-18+18
-30+(-18)
-60+0
-3+(-8)+3
0-20
-5-(-1)
-10-2
3-(-7)
2) розкрити дужки і спростити вирази :
-(9-m)
+ (k-17)
5- (-t+p)
m+(4-c)
Друга перешкода. «Підводні гори»
а)-3+7-5-6+5+8 (1 бал);
б)-2,9+4,3+(-5,2)+2,9+(-6,5)+5,7+(-1,8) (2 бали).
Третя перешкода: «Людина за бортом!!!»
Учень. Help me! Help me!
Учитель. Увага! Людина за бортом!!!
Учень. Help me! Help me to simplyfy this Math Expression
-(m-1,8-p)+(1,9-p)
Спростити вираз (робота в парах):
-(m-1,8-p)+(1,9-p) (2 бали)
Учні оголошують результат англійською мовою: three point seven minus m
Фізкультхвилинка. Імітація порятунку потопаючого.
Четверта перешкода. «Таємнича пляшка»
Учитель. До борту нашого корабля прибилась таємнича пляшка. Давайте відкоркуємо її і подивимось, що у ній.
Учні витягають лист .
«Невідомий друже! Допоможи мені. Мене захопили пірати, вони вимагають викуп за моє життя. Щоб дізнатися скільки тисяч песо я повинен їм дати, потрібно розв’ язати рівняння, спочатку спростивши вираз у його лівій частині:
-1,6-(x-3,4)=-1»
Учитель. Отже, вам необхідно виконати дане завдання: розв’ язати рівняння
-1,6-(x-3,4)=-1 (2 бали).
Результат закорковуємо у пляшку і відправляємо за борт корабля.
П’ята перешкода.
Учитель. Молодці, ви справилися із цим завданням, а тепер перед вами нова перешкода: «Великі саргасові водорості». Негативна роль водоростей виявляється за їх масового розмноження, коли вони призводять до загибелі риби, заважають судноплавству.
Щоб подолати перешкоду, ви повинні розкрити дужки і знайти значення виразів (коментована робота з місця):
-12,6+(-4,9+ ) (2 бали);
(- + )- (-) ( 2бали).
VІ. Підсумки уроку.Рефлексія.
Учитель. Молодці! Ви подолали всі перешкоди на шляху до скарбів.
(Учитель відкриває скриньку, дістає вислів «Знання — це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього».)
Учитель. Ваші скарби – це знання набуті під час процесу навчання.
Знання – це великий і неоціненний скарб, який робить людину сильною, а вміння вчитися – це той ключик, який відкриває скарб і дає людині світло.
На початку уроку ми поставили перед собою цілі, над якими працювали. Подумайте і визначте на індивідуальній картці подорожі, чи досягли ви своєї мети. Чи маєте ви міцні обчислювальні навички. Порахуйте отримані бали.
І завжди пам’ятайте слова французького романіста і драматурга Оноре де Бальзака: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти».
VІІ. Домашнє завдання
повторити § 38- § 42-правила;
виконати завдання для перевірки знань №7 на с.209:
№1-№8 (9балів), №1-№9 (11 балів), №1-11 (12 балів)
Додаток 1
ІНДИВІДУАЛЬНА КАРТКА ПОДОРОЖІ уч 6-Б класу ___________________________________
|
|||
Математика настільки серйозний предмет, що не треба пропускати можливості зробити його цікавим
Блез Паскаль |
|||
Цілі подорожі |
сформувати міцні обчислювальні навички: повторити додавання і віднімання раціональних чисел, розкриття дужок, використовувати властивості додавання |
||
Словничок мандрівника |
0.7 – Nought |nɔ:t| point seven Якщо ціла частина дорівнює нулю, то вона може не читатися: 0.55 – point fifty five «-» minus |maɪnəs| «+» plus |plʌs| «спростити вираз»- «Simplyfy |sɪmplɪfaɪ| Math Expression»
|
||
ЕТАПИ ПОДОРОЖІ |
|||
Відмітки : «+»- «справляюсь із завданням»; «-»- «це завдання викликає у мене труднощі». |
«+» або «-» |
||
«Заповнення трюму корабля» |
Кількість балів |
|
|
|
|
||
«Коралові рифи» |
|
|
|
«Підводні гори» |
|
|
|
!!!! |
|
|
|
«Таємнича пляшка» |
|
|
|
«Великі саргасові водорості» |
|
|
|
Усього балів |
|
|
|
Підсумок уроку |
Чи досягнуто мною поставлених цілей? |
|
|
Щоб дійти до мети, треба перш за все йти. Оноре де Бальзак
|
|||
1