Конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Додавання та віднімання раціональних чисел"

Про матеріал

У розробці конспекту уроку -подорожі з математики на тему "Додавання та віднімання раціональних чисел" відповідно до вимог оновленої програми з математики зазначено предметні та ключові компетентності, формування яких є цілями даного уроку. Окремо приділено увагу формуванню ключової компетентності спілкування іноземними мовами. У цікавій ігровій формі, долаючи труднощі та перешкоди, учні повторюють основні типи задач, здійснюють самооцінювання власної навчальної діяльності.

Перегляд файлу

Тема уроку: Розв’язування задач з теми «Додавання і віднімання раціональних

                          чисел»

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок

Вид уроку: урок-подорож

Цілі уроку:

  • формування предметних компетентностей:

формування уміння додавати і віднімати раціональні числа, розкривати дужки, використовувати властивості додавання; формування культури усних, письмових обчислень;

  •  формування ключових компетентностей :

 

Ключові компетентності

Компоненти

1

Спілкування державною мовою

Уміння: грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, поповнювати свій словниковий запас.

2

Спілкування іноземними мовами

Уміння: спілкуватися іноземною мовою з використанням математичних термінів.

3

Математична компетентність

Уміння: оперувати числовою інформацією.

 

4

Обізнаність і самовираження у сфері культури

Ставлення: розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру; усвідомлення взаємозв’язку математики та культури .

 

  • розвивати логічне мислення, розумові здібності      учнів, їх інтелектуальні якості;
  • виховувати: інтерес до вивчення математики, відповідальність за свідоме засвоєння матеріалу; усвідомлення важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; усвідомлення взаємозв’язку математики та культури .

Обладнання:

  1. Презентація в Power Point.
  2.  Підручник. Математика 6 клас. О.С. Істер
  3. Індивідуальні картки подорожі

Методи та методичні прийоми: словесний,  наочний, ігровий.

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, парна, індивідуальна

Форми роботи: фронтальне опитування,   парна робота.

                                                                                                  Епіграф:

                                                                    Математика настільки серйозний           

                                                                    предмет, що не треба пропускати

                                                                     можливості зробити його цікавим

                                                                                                        Блез Паскаль

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель. Доброго вам дня, діти. Зверніть увагу на епіграф  (один з учнів зачитує). Сьогоднішній урок буде не зовсім звичайний. Я пропоную вам вирушити у морську подорож у пошуках скарбів.  Подорожувати ми будемо на кораблі.

IV. Актуалізація опорних знань

    1. Вправа «Мікрофон»: учитель ставить запитання учням. Учні по черзі відповідають в уявний мікрофон.

Учитель. Перш ніж вирушати у подорож, треба заповнити трюми провізією, тобто відповісти на запитання, кожна правильна відповідь приносить 1бал  (учні фіксують отримані бали  на індивідуальній картці подорожі).

  1. Як додати два від’ємних числа?
  2. Чи можна при додаванні двох від’ємних чисел отримати додатне число, нуль, від’ємне число?
  3. Якому числу дорівнює сума двох протилежних чисел?
  4. Як додати два числа з різними знаками?
  5. Які властивості додавання ви знаєте?
  6. Чому дорівнює х+0? х+(-х)?
  7. Сформулювати правило віднімання раціональних чисел.
  8. Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак «+»?
  9.  Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак «-»?

2. Учитель. Наша подорож далека…А чи ви готові мандрувати та спілкуватись?

Яка мова є мовою міжнародного спілкування?

         Учні.  Англійська

Учитель Іноземні мови  ви повинні знати, ви маєте можливість продовжити навчання і за кордоном. Навіть зараз можете відвідати Великобританію у рамках освітньої програми від британського навчального комплексу «East-West Bridge Centre»  (на дошці прикріплено рекламний лист комплексу). Докладнішу інформацію ви можете отримати у вчителя англійської мови.

а). «Словничок мандрівника»

0.7 – Nought  |nɔ:t| point seven
6.1 – eight point one

Якщо ціла частина дорівнює нулю, то вона може не читатися:

0.55 – point fifty five

«-» minus |maɪnəs| 

«+» plus   |plʌs|

«спростити  вираз»- «Simplyfy  |sɪmplɪfaɪ| Math Expression»

б). Отже, прочитаємо числа англійською мовою:

-5,3

-20, 72

-0,26

V. Узагальнення та систематизація знань та вмінь.

Учитель. На вашому шляху сьогодні будуть різні перешкоди, але будьте розумними і мужніми… Повних вітрил нам вітру!

Перша перешкода. «Коралові рифи» (фронтальне опитування):

Учитель. Кожна правильна відповідь приносить 1бал. Виставляємо бали у індивідуальні картки  подорожі.

1) Обчислити усно:

-200+600

20+(-80)

-18+18

-30+(-18)

-60+0

-3+(-8)+3

0-20

-5-(-1)

-10-2

3-(-7)

2) розкрити дужки і спростити вирази :

-(9-m)                  

+ (k-17)

5- (-t+p)

m+(4-c)

Друга перешкода. «Підводні гори»

  1. Виконати додавання зручним способом:

а)-3+7-5-6+5+8  (1 бал);

б)-2,9+4,3+(-5,2)+2,9+(-6,5)+5,7+(-1,8) (2 бали).

Третя перешкода: «Людина за бортом!!!»

Учень. Help me! Help me!

Учитель. Увага! Людина за бортом!!!

Учень. Help me! Help me to simplyfy  this Math Expression

-(m-1,8-p)+(1,9-p)

 

Спростити вираз (робота в парах):

 -(m-1,8-p)+(1,9-p) (2 бали) 

Учні оголошують результат  англійською мовою: three point seven minus m

Фізкультхвилинка. Імітація порятунку потопаючого.

Четверта перешкода. «Таємнича пляшка»

Учитель. До борту нашого корабля прибилась таємнича пляшка. Давайте відкоркуємо її і подивимось, що у ній.

Учні витягають лист .

«Невідомий друже! Допоможи мені. Мене захопили пірати, вони вимагають викуп за моє життя. Щоб дізнатися скільки тисяч песо я повинен їм дати, потрібно розвязати рівняння, спочатку спростивши вираз у його лівій частині:

-1,6-(x-3,4)=-1»

Учитель. Отже, вам необхідно виконати дане завдання: розвязати рівняння

-1,6-(x-3,4)=-1 (2 бали).

Результат закорковуємо у пляшку і відправляємо за борт корабля.

 

Пята перешкода.

Учитель. Молодці, ви справилися із цим завданням, а тепер перед вами нова перешкода: «Великі саргасові водорості». Негативна роль водоростей виявляється за їх масового розмноження, коли вони призводять до загибелі риби, заважають судноплавству.

Щоб подолати перешкоду, ви повинні розкрити дужки  і знайти значення виразів (коментована робота з місця):

-12,6+(-4,9+ ) (2 бали);

(-  + )- (-)     ( 2бали).

VІ. Підсумки уроку.Рефлексія.

Учитель. Молодці! Ви подолали всі перешкоди на шляху до скарбів.

(Учитель відкриває скриньку, дістає вислів «Знання — це скарб, а вміння вчитись - ключ до нього».)

Учитель. Ваші скарби – це знання набуті під час процесу навчання.

Знання – це великий і неоціненний скарб, який робить людину сильною, а вміння вчитися – це той ключик, який відкриває  скарб і дає людині світло.

На початку уроку ми поставили перед собою цілі, над якими працювали. Подумайте і визначте на індивідуальній картці подорожі, чи досягли ви своєї мети. Чи маєте ви міцні обчислювальні навички. Порахуйте отримані бали.

І завжди пам’ятайте слова французького романіста і драматурга Оноре де Бальзака: «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти».

VІІ. Домашнє завдання

повторити § 38- § 42-правила;

виконати завдання для перевірки знань №7 на с.209:

№1-№8 (9балів),  №1-№9 (11 балів), №1-11 (12 балів)


 

 

 

 

 

 

                                                                                                           Додаток 1

 

ІНДИВІДУАЛЬНА 

КАРТКА ПОДОРОЖІ

уч                6-Б класу

             ___________________________________

 

Математика настільки серйозний    предмет, що не треба пропускати можливості зробити його цікавим

 

                                                                                                       Блез Паскаль

Цілі подорожі

сформувати міцні обчислювальні навички:

повторити  додавання і віднімання раціональних чисел,

розкриття дужок, використовувати властивості додавання

Словничок мандрівника

0.7 – Nought  |nɔ:t| point seven
6.1 – eight point one

Якщо ціла частина дорівнює нулю, то вона може не читатися:

0.55 – point fifty five

«-» minus |maɪnəs| 

«+» plus   |plʌs|

«спростити  вираз»- «Simplyfy  |sɪmplɪfaɪ| Math Expression»

 

ЕТАПИ ПОДОРОЖІ

Відмітки :

«+»- «справляюсь із завданням»;

«-»- «це завдання викликає у мене труднощі».

         «+» або «-»

«Заповнення трюму корабля»

Кількість балів

 

 

 

«Коралові рифи»

 

 

«Підводні гори»

 

 

!!!!

 

 

«Таємнича пляшка»

 

 

«Великі саргасові водорості»

 

 

Усього балів

 

 

Підсумок уроку

Чи досягнуто мною поставлених цілей?

 

Щоб дійти до мети, треба перш за все йти.

                                                   Оноре де Бальзак

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чеченя Вадим
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 березня 2018
Переглядів
1201
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку