Предмет теорії ймовірностей відрізняється великою своєрідністю. Незвичайний характер теоретико-імовірнісних понять є причиною того, що довгий час підхід до цих понять грунтувався лише на інтуїтивних міркуваннях. Це і підривало віру в правильність висновків теорії ймовірностей: багато її положень носили розпливчастий характер і викликали сумніви.
Теорія ймовірностей один з розділів, введений в шкільний курс, який представляє безперечну цінність для загальної освіти. Корисність одержуваних знань полягає як у тому значенні, яке мають ці знання для розуміння і пізнання закономірностей оточуючого нас світу, так і можливості їх безпосереднього застосування при вивченні інших наук і в повсякденному життєвій практиці.
Теорія ймовірностей - це такий розділ математики, який дозволяє навчати учнів логіки на практиці. У процесі освоєння теоретичних фактів вирішується завдання розвитку в учнів навичок проведення логічних міркувань, здібностей абстрагувати тобто виділяти в конкретній ситуації сутність питання, відволікаючись від несуттєвих деталей. Вивчаючи теорію ймовірностей, учні опановують вміннями аналізувати дане питання, узагальнювати, знаходити шляхи вирішення поставленого завдання. Все це формує мислення учнів і сприяє розвитку їх мови, особливо таких якостей вираження думки, як порядок, ясність, обгрунтованість.
Вивчення теорії ймовірностей вимагає від кожного учня великих зусиль і чималого часу. Отримані при цьому навички навчальної праці дозволяє випускникам школи у їх подальшому життєвому шляху ефективно опановувати навичками виконання інших видів праці і з належним розумінням ставиться до того, що гарне виконання будь-якої роботи вимагає значних зусиль і відповідальності.
Вивчення теорії ймовірностей сприяє розвитку в учнів спостережливості, уваги і зосередженості, ініціативи та наполегливості. Все це має велике значення для формування їх характеру.