Презентація,конспект уроку з математики для 6 класу на тему "Додавання та віднімання раціональних чисе." Інтегрований урок з математики і української літератури присвячений творчості Т.Г. Шевченка.
чисел.
Мета:
Очікувані результати:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Щоб урок цікаво розпочати,
Загадку дам вам відгадати:
Наук цариця недосяжна,
Могутня, щедра і прекрасна
Блискуче розум розвиває,
Мислити правильно навчає.
Неперевершена її краса,
Чудова логіка струнка.
Ну, друзі, хто ж вона така?
Звичайно «Математика»
1)Натуральні числа, протилежні їм числа і
число нуль називаються ……
2) Нам ці числа вже відомі
Цілі і дробові,
Від’ємні і додатні,
І звуться вони …..
3) Нам ці числа треба знати,
Щоб від двох п’ятсот відняти.
З ними дія додавання –
Це суцільне здивування.
Все одно вони приємні –
Числа на ім’я ....
4) Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме,
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це - …
Які математичні терміни ви згадали в даних віршах?
А як ви засвоїли цей матеріал, побачимо при перевірці домашнього завдання.
Давайте усно обчислимо дані вирази:
З результатів ми отримали дату. Можливо, хтось може суазати, що це за дата?
09.03.1814 – день народження Т.Г.Шевченка
І розпочати нашу роботу хочу словами із твору Т.Г.Шевченка
(«І мертвим, і живим...» 1845 р.):
Не дуріте самі себе,
Учітесь, читайте,
І чужому научайтесь,
Й свого не цурайтесь.
Шевченко Тарас Григорович (1814-1861)
Видатний український поет,
художник, громадський діяч,
перекладач, автор "Кобзаря", співробітник Київської
Археологічної комісії, академік гравірування (1860)
Особливості уроку полягають в тому, що результати всіх математичних завдань, які ми будемо розв'язувати певною мірою міститимуть відомості про життя та творчість великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка, 204 річницю від дня народження якого будемо святкувати 9 березня.
(Запишемо дату та тему уроку)
Що сьогодні на уроці ви хочете навчитися?
На уроці ми будемо працювати в групах так, як ви сидите. Консультантами в групах виберемо………
Завдання консультантів полягає у розподілі обов'язків під час виконання тих завдань, що будуть на уроці. А також консультанти мають записувати бали у «Карту оцінювання», проти кожного виду роботи.
Робота з підручником. Сторінка 209. Вправа 1199
На листочках написані числа під якими зашифроване слово. Букви слова закриті числами. Якщо ви розв’язуєте завдання і одержуєте число, яке є на дошці, йдете і відкриваєте це число. Тоді прочитаємо слово. Група, яка перша відкрила число отримує за кожну правильну відповідь 2 бала.
Т |
О |
П |
О |
Л |
Я |
52,8 |
-233 |
-6,5 |
25 |
-73,3 |
50 |
Яке слово отримали?
Тополя. Т. Г. Шевченко написав цей твір орієнтовно: 1839 р.
2).Робота в групах.
Кожна група отримує конверт в якому містяться вправи
Завдання 1.
Скільки років було Т.Г.Шевченкові, коли вийшла його збірка поезій «Кобзар», яка поклала початок новому періоду в історії української літератури? Відповідь записати на листку. (Вказую час виконання.)
1 група: це число у 2 рази більше від модуля числа –13
2 група: це число в 2 раза менше від модуля числа –52
3 група: це число у 3 рази менше від модуля числа –78
4 група: це число в 4 раза менше від модуля числа –104
Відповідь 26 років.
Завдання 2.
На карточці написане речення з пропусками. Вам потрібно заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете наступні вправи.
За кожне правильно розв'язане завдання 3 бали.
Тарас Шевченко із 47 років життя … років був на засланні;
… роки – кріпаком і лише … років – на волі.
1 група:
1) виконайте дії 5 + (- 9 ) – ( - 4) + 10 Відповідь 10
а + в – с , якщо а = -18, в= 10, с= - 32 Відповідь 24
- 8 + х = 5 Відповідь 13
2 група:
6 +8 +( – 25 )– ( -21) Відповідь 10
а + в – с , якщо а = -7, в = 12, с = -19
Відповідь 24
3) розв’яжіть рівняння
-7+ х = 6 Відповідь 13
3. група:
1) виконайте дії 6 + (- 10 ) – ( - 5) + 9 Відповідь 10
а + в – с , якщо а = -19, в= 11, с= - 32 Відповідь 24
- 4 + х = 9 Відповідь 13
4 група:
6 +9 +( – 26 )– ( -21) Відповідь 10
а + в – с , якщо а = -9, в = 14, с = -19
Відповідь 24
3) розв’яжіть рівняння
-6+ х = 7 Відповідь 13
Перевірка результатів групової роботи. Спосіб перевірки: (проводжу поетапну перевірку виконання завдання)
- Яке завдання вам було дано?
Завдання 3.
Знайти значення виразу, відповідь записати на листку. За правильно виконане завдання 5 балів.
1 група
9,8 – ( 8, 4 – 24,6)
-2,2 + 4,2
2 група
32,4 – ( - 1,8 + 8,2)
-3,6 + 5,6
3 група
7,8 – ( 6, 4 – 24,6)
-3,5 + 5,5
4 група
32,2 – ( - 1,6 + 7,8)
-4,6 + 6,6
Відповідь 13
Підсумок ( проводжу опитування груп попорядку)
- З яким віршем асоціюється число 13? “Мені тринадцятий минало”
Датується за місцем автографа у «Малій книжці» серед творів 1847 р. та часом перебування Шевченка з 22 червня 1847 р. по 11 травня 1848 р. в Орській фортеці.
Вправа “Хто швидше”
1) Температура зранку становила –4 С, а в обід +6 С. На скільки градусів вона підвищилася? Відповідь на 10
2) Розв’яжіть рівняння -1 + y = 0 Відповідь 1
3)Знайдіть число, яке в 4 рази більше, ніж |-5| Відповідь 20
4)У книжці 76 сторінок. Хлопчик прочитав 0,75 книжки. Скільки сторінок йому залишилося прочитати? Відповідь 19
5)Запишіть число, протилежне до -3 Відповідь 3
6)Запишіть число, протилежне до –12 Відповідь 12
7)Знайдіть третину від |-69| Відповідь 23
Підсумок Заповіт
Учениця читає вірш “Заповіт”
Повтории 26-27
Вправи
І рівень №1213
ІІ рівень № 1218
ІІІ рівень №1226
Творче завдання.
Написати акровірш «ТАРАС» про математику.
Наприклад. «КОБЗАР»
К – Колись ще, за царату,
О – Обірване село
Б – Безрадісне, забите,
З – Затуркане було,
А – Але в нім рідне слово
Р – Розкішно зацвіло.
На координатна прямій дано точки А(-49,6), В(-2,6) Знайдіть за цими даними відстань АВ.
___________А____________В___________________________
-49,6 -2,6 Х
Відповідь 47
Вчитель: Як ви вже здогадались, 47 – це кількість років, які прожив Т.Г.Шевченко.
Природні задатки майбутнього художника проявились в Шевченка з раннього дитинства. Його художня спадщина становила понад 2500 полотен. Цікавими є такі факти:
Як поет Шевченко сформувався у роки навчання в Академії мистецтв. Його перша поетична збірка “Кобзар” вийшла у світ у 1840 році і налічувала 8 творів. Зараз у “Кобзареві” міститься понад 240 поетичних творів. До літературної спадщини відносимо 9 повістей, п’єсу “Назар Стодоля”, уривки драматичних творів і ін.
Вправа «Закінчити речення:
Закінчити речення:
1) Сума двох від’ємних чисел є число _______________________;
2) Щоб додати два числа з різними знаками, треба _____ більшого модуля ___________ менший модуль;
3)Щоб розкрити дужки, треба:
подивитися який знак стоїть перед дужками:
якщо „+”, то ________________________;
якщо „ - ” , то________________________.
1.Ти математику вивчаєш
А тому багато знаєш.
Раз задача, два задача..
А ти мусиш все пізнати,
Сам задачі розв’язати.
2.Ти визнана главою всіх наук,
А той, хто математику не знає,
Розумником себе не називай,
А краще вчись, міркуй, дерзай.
Скоріше математику пізнай.
Картка оцінювання
Розв’язування вправ з підручника
|
За кожну правильну відповідь 2 бала. Максимальна сума – 12 балів |
|
Робота в групах
|
|
|
Завдання 1. |
За првильну відповідь І- 4 бала ІІ- 3 бала ІІІ – 2 бала ІУ – 1 бал |
|
Завдання 2. |
За кожну првильну відповідь 2 бала. В сумі – 6 балів. |
|
Завдання 3. |
За првильну відповідь 5 балів
|
|
Вправа «Хто швидше» |
За првильну відповідь – 7 балів
|
|
Колективна робота |
За првильну відповідь 2 бала.
|
|