Урок з алгебри в 10 класі ( профільний рівень).
Розділ. Границя та неперервність функції. Похідна та її застосування.
Учитель Іванова Яна Вікторівна.
Тема: Застосування похідної до дослідження функцій та побудови графіків.
Мета:
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок учнів.
Форма уроку: урок - практикум.
Методи навчання: частково-пошуковий.
Прийоми: теоретичний бліц - турнір «Скринькапам’яті», «математична естафета», графічний диктант «Так чи ні?», дидактична гра «Доміно, «Скринька побажань».
Засоби навчання: картки із графіками, аркуші оцінювання, картки для роботи в парі, учительська презентація.
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, креслярські приладдя, комп. програма Graph.
Структура уроку.
І. Організаційний момент. (2 хв.)
ІІ. Актуалізація опорних знань:
ІІІ. Закріплення знань, учінь та навичок:
ІV. Практичне завдання. (10 хв.)
V. Підведення підсумків. ( 3 хв.)
VI. Домашнє завдання. (2 хв.)
VІІ. Рефлексія. (3 хв.)
VIII. Заключне слово учителя. (1-2 хв.)
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання, оголошення теми і мети уроку, очікувані результати. Оголошення про накопичувальну систему оцінювання, заповнення учнями карток Успіху.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1) Фронтальне опитування «Математичний пінг-понг» (правильна відповідь – 0,5 бала)
- що називається диференіюванням?
- чому дорівнює похідна сталої?
- чому дорівнює похідна х?
- що називається критичними точками?
Учні заносять результати у картку Успіху.
2) Дидактична гра «Математичне доміно» на виконання 3 хвилини. Робота в парах.
Оцінити, перші п’ять пар, які правильно виконали завдання отримують по 1 балу, перевіряємо коментуванням.
старт |
|
|
|
|
|
|
сos2х |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3tgx |
|
5 |
|
-2 |
|
фініш
|
ІІІ. Закріплення знань, умінь та навичок.
Властивості функцій. За даним графіком визначити правильне твердження чи ні.
Учні креслять трикутник з вершиною вгору, якщо твердження правильне і вершиною вниз, якщо неправильне.
Твердження для диктанту:
9. На проміжках (-∞; -5) і ( 5; 11) f '(х) < 0;
10. На проміжках (-5; 5) і ( 11; ∞) f '(х) > 0.
Самоперевірка графічного диктанту.
Ключ для перевірки проектується на екран:
Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 бали. Всього можна набрати 5 балів. Отриманий результат, учні заносять до таблиці Успіху.
2). Математична Естафета. Дослідити функцію .( учні працюють в парах). Після виконання завдання виконується самоперевірка, правильні відповіді проектуються на екран. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 бали, всього можна набрати 3 бали. Учні заносять свої результати до таблиці Успіху.
Дослідити функцію х³-3х² |
|
критичні точки |
|
точки екстремуму
екстремуми функції |
|
f(х) |
|
f(x) |
|
критичні точки другого роду |
|
проміжки опуклості функції |
|
І група та ІІІ група : у=3х-х³, ІІ група та IV група: у=
Клас об’єднується в 4 груп. Кожна група виконує завдання на дослідження функції та побудови графіка. Після виконання завдання, два учні від групи виходять до дошки: один учень презентує графік побудований на папері, а другий - за допомогою комп’ютерної програми Graph виконує побудову на комп’ютері і проектує на екран. Всі учні перевіряють графіки. За правильно виконане завдання можна отримати 3 бали. Отримані результати учні заносять до таблиці Успіху.
Повторити теоретичні відомості з теми, підготуватися до контрольної роботи.
Дослідити функції за допомогою похідної та побудувати їх графіки:
І рівень.
ІІ рівень.
ІІІ рівень.
ІV рівень.