Бізнес - гра для учнів 9 класу за темою
«Відсотки та банківська справа»
Цілі:
Формування предметних компетентностей:
повторити,систематизувати навчальний матеріал із теми «Відсотки. Складні відсотки», відтворити вміння розв'язувати задачі з цієї теми;
Формування ключових компетентностей:
формувати ініціативність та підприємливість, вміння доводити правильність свого судження або визнавати помилковість;
сприяти самовихованню відповідальності за результати своєї роботи;
створення ситуацій,у яких учні зможуть оцінити значення та фундаментальну роль математики у фінансово-економічній сфері.
Тип уроку:узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність: комп'ютер,мультимедійна дошка,сейфи для капіталу, банкноти різного кольору.
На дошці написана тема уроку та епіграф:»Нажити багато грошей-хоробрість,зберегти їх-мудрість,а уміло витрачати-мистецтво» Б.Авербах
«Найбільш глибокий слід залишає те,що тобі вдалося відкрити самому» Д.Пойа
На мультимедійній дошці - правила гри.
Зміст уроку
1.Вступне слово вчителя.
Ми з вами живемо у дуже складний, але, разом з тим, і цікавий час. Створення ринкової економіки, впевнена хода до вступу в ЄС, утворення спільних підприємств, відкриття банків та фірм, розвиток інформаційно - комунікаційних технологій - все це стало важливим досягненням людства. Велику роль у комерційних відносинах відіграють банки, у яких клієнти зберігають та примножують вклади,а також беруть кредити. Ви завжди будете у вирі життя, а тому повинні орієнтуватися у сфері фінансів, тобто бути діловою людиною.
-А що, на вашу думку означає бути діловою людиною?
(Діти дають відповіді)
Так ось на цьому уроці ми з вами будемо розв'язувати задачі на відсотки бізнесово-фінансового характеру,виконуватимемо розрахунки банківських відсотків(простих і складних), тобто будемо вирішувати проблеми,які перед вами поставить життя. А проведемо ми цей урок у вигляді гри. Ви об'єднуєтесь у два банки - «Бердичівбанк» та «Житомирбанк». Обираєте президентів, а всі інші будуть співробітниками банків. У кожного банку є початковий фінансовий капітал-по 500000 гривнів. Ваше завдання: розв'язуючи економічні питання,пов'язані з грошима,збільшити свій капітал. А спостерігачами від «Національного банку» будуть члени журі.
Правила гри:
- Президент банку має право остаточного рішення з даного питання.
- Завдання для банків мають вартість 50,100, 200, 300 та 500грн.
- Час для обдумування відповідно від 30с до 5хв.
- Якщо команда дає правильну відповідь,її капітал збільшується на вартість завдання.
- Якщо відповідь неправильна,то капітал команди зменшується на вартість завдання.
- Якщо на запитання,на яке відповідь неправильна в однієї команди дає відповідь інша, то її капітал збільшується на вартість завдання.
1 гейм
Кожен банк витягує по три назви термінів та пояснює їх значення. Правильна відповідь -100 грн.
Терміни:
Брокер - посередник при комерційних, валютних, кредитних операціях.
Акція - цінний папір, що приносить дивіденди.
Біржа - організований ринок товарів та цінних паперів.
Дивіденд - прибуток, що отримує власник акції на вкладені гроші.
Бартер - натуральний обмін однієї речі на іншу без грошей.
Банкрот - підприємець,що розорився.
Кредитор - той, що дає гроші в борг.
2 гейм
Президенти одержують по 2 задачі вартістю по100 грн.
1. Костюм коштує 120 доларів. Скільки це буде у гривнях, якщо курс гривні до долара 1:27,8 ? (3336грн)
2. Площа України 603628 кв.км, а площа Житомирської області 29832 кв.км. Скільки відсотків становить площа Житомирської області від площі України? (4.94%)
Задачі для іншого банку.
1. Дівчина купила сукню за 30 євро. Скільки гривень заплатила вона згідно курсу 1:35,2 ? (1056 грн.)
2. Загальна площа Бердичівського району 865,2 кв.км. А площа міста Бердичева 35,33 кв.км. Яку частку у відсотках становить площа Бердичева від площі Бердичівського району?(4,1%)
Вартість кожної задачі - 100грн.
А зараз час з'ясувати, як банки упорались із виконанням домашнього завдання. «Житомирбанк» підготував презентацію про банківську систему та її діяльність.
А «Бердичівбанк» повинен був підготувати презентацію про відсотки та їх нарахування у банку.
Вартість домашнього завдання - до 500грн.
3 гейм.
Вартість завдання - 300грн.
1. Кількість працюючих громадян - 31000, а безробітних - 2840. Визначте рівень фактичного безробіття. (9,2%)
2.Магазин дитячих іграшок за січень одержав прибуток 32520 грн., а за лютий -30400 грн.. Визначте, на який відсоток змінився прибуток магазину. (зменшився на 6,5%)
А зараз попросимо шановних представників «Національного банку» повідомити нам фактичний рівень ведення бізнесу кожним банком.
А щоб покращити роботу банку,наростити гарний капітал,не обійдешся без реклами,адже реклама-це двигун прогресу. Наші банкіри приготували реклами своєї діяльності.
Приклад реклами.
1. У світі кризових проблем
Гроші правлять світом!
Керують грошима розумні банкіри.
Потрібен грошовий кредит?
Покласти хочеш депозит?
Тож завітайте до «Бердичівбанку»!
Тільки у нас ви знайдете відповіді
на всі ваші запитання та найвигідніші пропозиції!
2. Банки різні бувають
Та не всім їм довіряють.
Тільки наш банк унікальний,
Облік точний,персональний.
Кожен співробітник банку
Наче рідних захистить!
«Житомирбанк» - ваш надійний партнер
у всіх фінансових операціях!
Тільки у нас найнижчі відсотки
по кредитах та найвищі по депозитах!
4 гейм
Вартість задачі 300грн.3хв. на обдумування.
1. Вкладник поклав до банку 200000 грн. під 15%річних. Які дивіденди він матиме через 5 років?
2. Говорять, що в 1723році гетьман Полуботок поклав до англійського банку великий капітал з України під 4% річних. У скільки разів збільшився б той капітал до наших днів?
5 гейм
Кожен працівник банку повинен бути людиною,обізнаною у всіх сферах життя. Ваше завдання - продовжити висловлювання.
Вартість правильної відповіді - 50грн.
1. Матвій віник зв'язав і на базарі продав дешевше, ніж коштують нитки. Одержав одні…
(збитки)
2. Щоб смачно їсти й пити треба все…
(купити)
3. Візьми першу ноту і додай слово «хід». Одержиш…
(дохід)
4. Пан Петренко є господарем пилорами. Як на мові економіки можна назвати пилораму?
(Власність)
5. Судно по озеру пливе і важкий вантаж везе. Можна букву замінити і акцію купити.
(Баржа-біржа)
6.Все стає дорожчим,гроші знецінюються. Як називається це явище в економіці?
(Інфляція)
6гейм
Увага! Увага! До банків надійшло завдання міжнародного значення. Ваше завдання:за даними таблиці дізнатися,яку частину грошей отримує Україна від експорту до ЄС.
Який із банків швидше та правильніше впорається із завданням,одержить більший прибуток.
Вартість завдання - 500грн.
Структура експорту товарів з України до ЄС (І квартал 2017)
Види продукції | Обсяг експорту (у доларах) | Частка експорту (у відсотках) | |
АПК та харчова промисловість | 1 282 800 | 32,2 | |
Металургійний комплекс | 858 800 | ||
Машинобудування | 593 300 | ||
Мінеральні продукти | 14,2 | ||
Легка промисловість | 5,3 | ||
Деревина та паперова маса | 208 000 | ||
Промислові товари | 15 100 | ||
Хімічна промисловість | 2,8 |
7 гейм
До грошей треба відноситись серйозно, але й трішки з гумором. У нас є нагода оцінити артистизм працівників банків. Наш заключний гейм - «Про фінанси з гумором»
Успіх
- Мені здається, я досяг фінансової стабільності.
- А в чому це виражається?
- У тому, що грошей не було, немає і, здається,не буде…
Другий мільйон
- Привіт! Як справи?
- Чудово! Роблю другий мільйон!
- Як, уже?!
- Ну, з першим, на жаль, так нічого й не вийшло…
Адвокат
Американець приходить до адвоката і просить поради.
- Мій сусід винен мені 500 доларів і не віддає. Порадьте, як мені повернути ці гроші.
- А у вас є письмові докази, що він їх позичив?
- Та ні, нема…
- Тоді напишіть йому листа, нехай поверне вам 1000 доларів боргу.
- Але ж він мені винен лише 500!
- Саме так він і відповість. А це і буде письмовий доказ.
Представники «Національного банку» підраховують капітал банків та називають переможця.
Заключне слово вчителя
Діти! Сьогодні на уроці ми повторили тему: «Відсотки» та формулу складних відсотків.
Також ви відчули себе бізнесменами,банкірами. Ви обмінювалися своїми думками,знаннями. Надіюсь,багато що із уроку вам згодиться у житті.
А знання у житті є найважливішим ресурсом. Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами. Ні один із них не став багатшим. Але якщо вони обмінялися думками,то кожен із них стає вдвоє багатшим.»
Ось так і ви: обмінюючись ідеями ,думками ,стали багатшими інтелектуально,ви вчилися практичному застосуванню відсотків у бізнесі та банківській діяльності,розвивали свої підприємницькі та творчі здібності.
Дякую всім за урок.
Бізнес - гра для учнів 9 класу за темою
«Відсотки та банківська справа»
Цілі:
Формування предметних компетентностей:
Формування ключових компетентностей:
Тип уроку:узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність: комп’ютер,мультимедійна дошка,сейфи для капіталу, банкноти різного кольору.
На дошці написана тема уроку та епіграф:»Нажити багато грошей-хоробрість,зберегти їх-мудрість,а уміло витрачати-мистецтво» Б.Авербах
«Найбільш глибокий слід залишає те,що тобі вдалося відкрити самому» Д.Пойа
На мультимедійній дошці - правила гри.
Зміст уроку
1.Вступне слово вчителя.
Ми з вами живемо у дуже складний, але, разом з тим, і цікавий час. Створення ринкової економіки, впевнена хода до вступу в ЄС, утворення спільних підприємств, відкриття банків та фірм, розвиток інформаційно - комунікаційних технологій - все це стало важливим досягненням людства. Велику роль у комерційних відносинах відіграють банки, у яких клієнти зберігають та примножують вклади,а також беруть кредити. Ви завжди будете у вирі життя, а тому повинні орієнтуватися у сфері фінансів, тобто бути діловою людиною.
-А що, на вашу думку означає бути діловою людиною?
(Діти дають відповіді)
Так ось на цьому уроці ми з вами будемо розв’язувати задачі на відсотки бізнесово-фінансового характеру,виконуватимемо розрахунки банківських відсотків(простих і складних), тобто будемо вирішувати проблеми,які перед вами поставить життя. А проведемо ми цей урок у вигляді гри. Ви об’єднуєтесь у два банки - «Бердичівбанк» та «Житомирбанк». Обираєте президентів, а всі інші будуть співробітниками банків. У кожного банку є початковий фінансовий капітал-по 500000 гривнів. Ваше завдання: розв’язуючи економічні питання,пов’язані з грошима,збільшити свій капітал. А спостерігачами від «Національного банку» будуть члени журі.
Правила гри:
- Президент банку має право остаточного рішення з даного питання.
- Завдання для банків мають вартість 50,100, 200, 300 та 500грн.
- Час для обдумування відповідно від 30с до 5хв.
- Якщо команда дає правильну відповідь,її капітал збільшується на вартість завдання.
- Якщо відповідь неправильна,то капітал команди зменшується на вартість завдання.
- Якщо на запитання,на яке відповідь неправильна в однієї команди дає відповідь інша, то її капітал збільшується на вартість завдання.
1 гейм
Кожен банк витягує по три назви термінів та пояснює їх значення. Правильна відповідь -100 грн.
Терміни:
Брокер - посередник при комерційних, валютних, кредитних операціях.
Акція - цінний папір, що приносить дивіденди.
Біржа - організований ринок товарів та цінних паперів.
Дивіденд - прибуток, що отримує власник акції на вкладені гроші.
Бартер - натуральний обмін однієї речі на іншу без грошей.
Банкрот - підприємець,що розорився.
Кредитор - той, що дає гроші в борг.
2 гейм
Президенти одержують по 2 задачі вартістю по100 грн.
1. Костюм коштує 120 доларів. Скільки це буде у гривнях, якщо курс гривні до долара 1:27,8 ? (3336грн)
2. Площа України 603628 кв.км, а площа Житомирської області 29832 кв.км. Скільки відсотків становить площа Житомирської області від площі України? (4.94%)
Задачі для іншого банку.
1. Дівчина купила сукню за 30 євро. Скільки гривень заплатила вона згідно курсу 1:35,2 ? (1056 грн.)
2. Загальна площа Бердичівського району 865,2 кв.км. А площа міста Бердичева 35,33 кв.км. Яку частку у відсотках становить площа Бердичева від площі Бердичівського району?(4,1%)
Вартість кожної задачі - 100грн.
А зараз час з’ясувати, як банки упорались із виконанням домашнього завдання. «Житомирбанк» підготував презентацію про банківську систему та її діяльність.
А «Бердичівбанк» повинен був підготувати презентацію про відсотки та їх нарахування у банку.
Вартість домашнього завдання - до 500грн.
3 гейм.
Вартість завдання - 300грн.
1. Кількість працюючих громадян - 31000, а безробітних - 2840. Визначте рівень фактичного безробіття. (9,2%)
2.Магазин дитячих іграшок за січень одержав прибуток 32520 грн., а за лютий -30400 грн.. Визначте, на який відсоток змінився прибуток магазину. (зменшився на 6,5%)
А зараз попросимо шановних представників «Національного банку» повідомити нам фактичний рівень ведення бізнесу кожним банком.
А щоб покращити роботу банку,наростити гарний капітал,не обійдешся без реклами,адже реклама-це двигун прогресу. Наші банкіри приготували реклами своєї діяльності.
Приклад реклами.
1. У світі кризових проблем
Гроші правлять світом!
Керують грошима розумні банкіри.
Потрібен грошовий кредит?
Покласти хочеш депозит?
Тож завітайте до «Бердичівбанку»!
Тільки у нас ви знайдете відповіді
на всі ваші запитання та найвигідніші пропозиції!
2. Банки різні бувають
Та не всім їм довіряють.
Тільки наш банк унікальний,
Облік точний,персональний.
Кожен співробітник банку
Наче рідних захистить!
«Житомирбанк» - ваш надійний партнер
у всіх фінансових операціях!
Тільки у нас найнижчі відсотки
по кредитах та найвищі по депозитах!
4 гейм
Вартість задачі 300грн.3хв. на обдумування.
1. Вкладник поклав до банку 200000 грн. під 15%річних. Які дивіденди він матиме через 5 років?
2. Говорять, що в 1723році гетьман Полуботок поклав до англійського банку великий капітал з України під 4% річних. У скільки разів збільшився б той капітал до наших днів?
5 гейм
Кожен працівник банку повинен бути людиною,обізнаною у всіх сферах життя. Ваше завдання - продовжити висловлювання.
Вартість правильної відповіді - 50грн.
1. Матвій віник зв’язав і на базарі продав дешевше, ніж коштують нитки. Одержав одні…
(збитки)
2. Щоб смачно їсти й пити треба все…
(купити)
3. Візьми першу ноту і додай слово «хід». Одержиш…
(дохід)
4. Пан Петренко є господарем пилорами. Як на мові економіки можна назвати пилораму?
(Власність)
5. Судно по озеру пливе і важкий вантаж везе. Можна букву замінити і акцію купити.
(Баржа-біржа)
6.Все стає дорожчим,гроші знецінюються. Як називається це явище в економіці?
(Інфляція)
6гейм
Увага! Увага! До банків надійшло завдання міжнародного значення. Ваше завдання:за даними таблиці дізнатися,яку частину грошей отримує Україна від експорту до ЄС.
Який із банків швидше та правильніше впорається із завданням,одержить більший прибуток.
Вартість завдання - 500грн.
Структура експорту товарів з України до ЄС (І квартал 2017)
Види продукції |
Обсяг експорту (у доларах) |
Частка експорту (у відсотках) |
|
АПК та харчова промисловість |
|
1 282 800 |
32,2 |
Металургійний комплекс |
|
858 800 |
|
Машинобудування |
|
593 300 |
|
Мінеральні продукти |
|
|
14,2 |
Легка промисловість |
|
|
5,3 |
Деревина та паперова маса |
|
208 000 |
|
Промислові товари |
|
15 100 |
|
Хімічна промисловість |
|
|
2,8 |
7 гейм
До грошей треба відноситись серйозно, але й трішки з гумором. У нас є нагода оцінити артистизм працівників банків. Наш заключний гейм - «Про фінанси з гумором»
Успіх
- Мені здається, я досяг фінансової стабільності.
- А в чому це виражається?
- У тому, що грошей не було, немає і, здається,не буде…
Другий мільйон
- Привіт! Як справи?
- Чудово! Роблю другий мільйон!
- Як, уже?!
- Ну, з першим, на жаль, так нічого й не вийшло…
Адвокат
Американець приходить до адвоката і просить поради.
- Мій сусід винен мені 500 доларів і не віддає. Порадьте, як мені повернути ці гроші.
- А у вас є письмові докази, що він їх позичив?
- Та ні, нема…
- Тоді напишіть йому листа, нехай поверне вам 1000 доларів боргу.
- Але ж він мені винен лише 500!
- Саме так він і відповість. А це і буде письмовий доказ.
Представники «Національного банку» підраховують капітал банків та називають переможця.
Заключне слово вчителя
Діти! Сьогодні на уроці ми повторили тему: «Відсотки» та формулу складних відсотків.
Також ви відчули себе бізнесменами,банкірами. Ви обмінювалися своїми думками,знаннями. Надіюсь,багато що із уроку вам згодиться у житті.
А знання у житті є найважливішим ресурсом. Один мудрець сказав: «Дві людини обмінялися золотими монетами. Ні один із них не став багатшим. Але якщо вони обмінялися думками,то кожен із них стає вдвоє багатшим.»
Ось так і ви: обмінюючись ідеями ,думками ,стали багатшими інтелектуально,ви вчилися практичному застосуванню відсотків у бізнесі та банківській діяльності,розвивали свої підприємницькі та творчі здібності.
Дякую всім за урок.