Конспект уроку з алгебри для 9 класу "Квадратна нерівність"

Про матеріал
Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст поняття «квадратна нерівність», розуміння та засвоєння учнями схеми розв'язування квадратних нерівностей із використанням побудови графіка квадратичної функції; удосконалити вміння вирізняти квадратні нерівності серед інших нерівностей з однією змінною; за готовими графіками квадратичної функції знаходити розв'язки відповідних квадратних нерівностей, а також виконувати послідовні дії відповідно до вивченої схеми для відшукання розв'язків квадратних нерівностей різного виду.
Перегляд файлу

Клас: 9       Дата проведення: 08.12.2022

Тема уроку. Квадратна нерівність..

Мета уроку:

  • закріпити знання учнів про зміст поняття «квадратна нерівність», розуміння та засвоєння учнями схеми розв'язування квадратних нерівностей із використанням побудови графіка квадратичної функції; удосконалити вміння вирізняти квадратні нерівності серед інших нерівностей з однією змінною; за готовими графіками квадратичної функції знаходити розв'язки відповідних квадратних нерівностей, а також виконувати послідовні дії відповідно до вивченої схеми для відшукання розв'язків квадратних нерівностей різного виду;
  • розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять;
  • виховувати інтерес до математики, любов до Батьківщини.

Тип уроку: комбінований.

Наочність та обладнання: опорний конспект,  підручник, презентація, інтернет ресурси

Хід уроку

I. Організаційний етап

 Привітання. Перевірка настрою учнів та очікувань від уроку.

II. Формулювання мети і завдань уроку.

Крім  чисто наукового інтересу квадратична функція та побудова її графіка мають своє практичне застосування: побудова графіка квадратичної функції є одним із засобів розв'язування нерівностей відповідного виду. Такі нерівності мають назву квадратних нерівностей (або нерівно­стей другого степеня). Мета даного уроку — повторити означення квадратних нерівностей, схеми їх розв'язування, а також удосконалити вмінь застосовувати вивчене означення та схему для того, щоб відрізняти квадратні нерівності від інших нерівностей з од­нією змінною та знаходити розв'язки квадратних нерівностей.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

 Гра «True – false»

Й. Квадратична функція задається рівнянням     

А. У функції вітки параболи розташовані до низу.

О. Чи правильною є формула

Ч. Графіком лінійної функції є пряма.

Р. Функція виду y=kx+b називається лінійною.

В. Якщо дискримінант додатній, то парабола перетинається з віссю абсцис у двох точках.

Е. Дискримінант вказує на напрям віток параболи.

К. Абсциса вершини параболи знаходиться по формулі  .

У. Графік функції y=ax2 називається параболою.

Д. Графіком рівняння x-1=0 є гіпербола.

Л. При  а >0  вітки  параболи  у = ах2  напрямлені вниз.

Довідка про відомого українського математика

Михайло Пилипович Кравчук народився 27 вересня 1892 р. в селі Човниця Ківерцівського повіту на Волині в сім'ї землеміра.

Український математик, доктор фізико-математичних наук (з 1924), професор Київського політехнічного інституту. Засновник школи українських конструкторів ракетної та космічної техніки.

Співавтор першого тритомного словника української математичної термінології.

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Перевірка домашнього завдання

 Парабола навколо нас

Переглянути фото параболи, які учні додали до електронної дошки Padlet.

Парабола в літературі

Парабола - невелика розповідь алегоричного характеру, що має повчальний зміст і  особливу форму оповідання, що рухається як би по кривій (параболі):  розпочата з абстрактних предметів, розповідь поступово наближається  до головної теми, а потім знову повертається до початку.

Людина. Хоче жити… А хіба ті всі не хотіли жити?

І ті, кого він ще звів би зі світу, — не хотять?

Бути, жити, сміятись, радіти, закохуватися…

«Зелені Млини» Василь Земляк

V. Удосконалення вмінь та навичок

Усні вправи

Користуючись рисунком із зображенням графіка функції, у=х²+2х-3, записати множини розв'язків нерівностей у завданнях 1-4

1. х²+2х-3>0;

2. х²+2х-3≥0;

3. х²+2х-3<0;

4. х²+2х-3≤0.

 Фізкультхвилинка

Під час довготривалого користування ком’ютером, слід, обов’язково, давати перепочинок очам.

Проведіть очима вверх та вниз, вліво та праворуч, за діагоналлю, а тепер закрийте очі й уявіть, себе у майбутньому. Хтось має великий будинок, хтось сучасну машину, хтось роботу, за яку отримує гарну зарплатню, а, головне, усе це ви маєте під мирним небом, вільної, незалежної України. Уявили? А тепер відкрийте очі, і, знайте, що це зовсім не мрії, це реальність, але для її реалізації, слід, старанно вчитися й розвиватися.

 Письмові вправи

(Виконують учні на онлайн дошці WBO)

№479

1)

;

;

;

;

2);

;

;

;

.

№481

1);

;

;

;

;

3);

;

;

.

№ 483

;

;

;

.

(Виконує вчителя, під коментарі учнів, у програмі PowerPoint, графік побудувати на сайті GeoGebra)

Завдання ЗНО

VI. Підсумки уроку. Рефлексія

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…
  • У мене вийшло 
  • Я зміг…

 

VII. Домашнє завдання

  • Середній рівень: стр. 116, №480 (2, 3), № 482 (1, 3).
  • Достатній рівень: стр. 116, № 484, 486.
  • Високий рівень: стр. 116, № 484, 486, цікава задача.

Цікава задача

Скласти рівняння траєкторії стрибка дельфіна, якщо він стрибнув на висоту 2 метра і довжина його стрибка 4 метра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 9 клас (Істер О. С.)
До уроку
§ 12. Квадратна нерівність
Додано
24 грудня 2022
Переглядів
1571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку