Тема: Подорож до Сполучених Штатів.
Підтема: Свята у США .
Мета: ознайомитись зі святами і традиціями їх святкування.
Цілі: практикувати вживання лексики теми; розвивати навички мовлення, читання, аудіювання; виховувати інтерес до культури та традицій інших народів
Обладнання: підручники, словники, комп’ютер, проектор, картки для індивідуальної роботи.
T: Good morning, boys and girls!
P: Good morning, teacher!
T: I’m glad to see you! Children, you have got colored flowers. The red flower means that you are fine. The green flower means that you are bad. So, how are you today? I’m glad that you are well.
Мовленнєва розминка
I.Введення в англомовну атмосферу
As you understand today we will talk about holidays. The holidays in the USA. But at first I want to ask you a question: what do you know about the USA?
T: There are two national symbols of America: an eagle and a flag. T: The main symbol is a flag. Can you describe it?
https://www.youtube.com/watch?v=Xc1tasiKf0w
T:It’s great. I’m impressed by your knowledge of this country. As you know the USA consists of 50 states. Today our class is divided into two teams. And each team is called with the name of a state: Washington, New York. Each team must introduce the group.
T: Once again we are going to speak about the USA. About its people, holidays and traditions. But at first let’s watch a video about the USA.
https://www.youtube.com/watch?v=3oQfyScJQsA
Прийом: групова робота
Команди отримують завдання і виконують їх на швидкість. Після виконання роботи перевіряються і обговорюються за схемою «ЗНАВ/ДІЗНАВСЯ»
Читання
T: Today we’ll learn about the Day of Independence. Let’s do
Ex2, p. 174
T: Let’s do ex.3, p.174 read the statements and mark them true or false. Use the colored hearts.
Учні слухають, прочитаний вчителем текст і коротко переказують
1) Виставлення оцінок.
2) Підведення підсумків.
- Зі значенням яких нових слів ми сьогодні познайомились?
Ex.6, p.175