Конспект уроку з англійської мови для 3 класу на тему "Seasons and months"

Про матеріал

Конспект уроку з англійської мови для третього класу на тему "Seasons and months". Різноманітність завдань робить даний урок легким та цікавим для учнів.

Перегляд файлу

ТЕМА. Пори і місяці року.

МЕТА:

  •                  ознайомити учнів з новими лексичними одиницями з теми «Пори і місяці року»; практикувати вживання їх у монологічному мовленні;

 

  •                  розвивати фонематичний слух, вміння працювати в парах; сприяти розвитку уяви, логічного мислення, слухової пам’яті;

 

  •                  виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати; прищеплювати дбайливе ставлення до природи.

 

ТИП УРОКУ: урок вивчення та первинного закріплення знань.

 

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:

 

Фронтальна, колективна, індивідуально-відокремлена.

 

  МЕТОДИ Й МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ: словесні (пояснення), наочні (ілюстрації), практичні (виконання вправ).

ОБЛАДНАННЯ: підручник для 3 класу з англійської мови за редакцією О.Д.Карп’юк, робочі зошити, дошка, проектор, презентація в Power Рoint, відео для фонетичної розминки, фізкультхвилинки.

Хід уроку

I. Організаційний етап

T. Good afternoon pupils!

P. Good afternoon teacher!

Т.Good afternoon guests! Nice to see you at our English Lesson! Children, turn back and say hello to our guests! Сьогодні на нашому уроці присутні гості, то ж давайте їх привітаємо.

Фонетична розминка

Now lets start! First of all we’ll do some exercises for our tongue and lips to speak a foreign language.

Відео з правильною вимовою звука /u:/ . Balloon, balloon  fly to the moon (повільно, потім швидко).

 II. Мотивація навчальної діяльності.

Teacher: Good! Children we received an e-mail from pupils from Great Britain. Look at the screen and read.

Hello my dear friends!

I am so happy to have found such a great friends in you. How are you? What’s new at school? It would be great if you could tell me about yours birthdays. I with my classmates will send you greeting cards. Hope to hear from you soon.

Best wishes, Vicky.

 

Teacher: Children, do you want to speak with Vicky?

Pupils: Yes, of course.

Teacher: It’s very good. But they understand only in English, that’s why we need to learn the name of month in English. Таким чином, на кінець уроку ми зможемо називати місяці англійською мовою і зможемо відповісти Вікі на листа.

Teacher: As you have already understood our today’s topic is “Seasons and months”.

Teacher: What do you think, why we must know the names of months? (Учні називають усі можливі варіанти, навіщо нам потрібно вивчати назви місяців).

Pupils:

  •                 to correctly write the date;
  •                 to tell about our birthday;
  •                 to correctly name holidays.

Teacher: That’s right!

III. Основна частина

 

Введення нового матеріалу

Teacher: Children, look at the screen.

Відео (назви місяців). Учні дивляться відео, потім разом співають назви місяців.

Teacher: And now look please, we have four trees. What season are these trees?

Pupils:

  •                 summer’s;
  •                 autumn’s;
  •                 winter’s;
  •                 spring’s.

 

Teacher: Let’s remember once more what are the summer months? What are the autumn months? What are the winter months? What are the spring months?

 

Закріплення нового матеріалу

Teacher: Thats right! Today we have tasks from each tree, from each season. And now I suggest to you with your partner the first task from summer’s tree. You must do crossword (to find and write 12 names of months).  Help each other. (Учні сідають парами).

Teacher: Good job! If you correct do this exercise you can get 3 points.

 

Фізкультхвилинка.

Right arm up,

Right arm down,

Like a circle, round and round.

Left arm up,

Left arm down,

Like a circle, round and round.

A right left kind of day  (2р.)

We go up,

We go down

And turn around.

Right leg in,

Right leg out,

Shake it, shake it , all about.

Left leg in,

Left leg out,

Shake it, all about.

A right left kind of day  (2р.)

We go up,

We go down

And turn around. (2р.)

 

The next task from autumn’s tree: this tree suggest for us game “Be quick”. You must answer my questions as quick as you can. For each correct answer you get one point. Let’s begin.

  •              What is the first month of the year? (January)
  •              What month comes after August? (September)
  •              What month is a three-letter word? (May)
  •              What is the second spring month? (April)
  •              How many months are there in a season? (Three)
  •              How many months are there in a year? (Twelve)
  •              How many seasons are there in a year? (Four)

Teacher: You worked hard. Let`s have a rest.

 

 

Відео-ролик. Учні співають пісню і повторюють рухи за вчителем.

Teacher: The next task from winter’s tree: open your workbook at page 53 ex.2, fill in the blanks. You can get 3 points if you correct do this exercise.

Teacher: Well done! Now exchange workbooks and check your neighbor’s work.

          Teacher: Children, the fourth last task from spring’s tree. Let’s go back to our email.

Teacher: Let’s divide into groups. The first group is March, the second is April, and the third is May.  Each group should write their birthdays on the board as I. Then we will make general photo and send to Vicky.

IV. Підбиття підсумків

1) Рефлексія

Сподіваюсь вам сподобався наш урок. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?  Завдання від якого дерева вам сподобалось найбільше? У мене є символи кожної пори року (сніжинка, квіточка, зелений листочок та жовтий листочок).  Оберіть і подаруйте тому дереву, чиє завдання вам було найцікавіше.

2) Oцінювання діяльності на уроці.

And now it’s time to calculate your points.

V.  Домашнє  завдання.

Teacher: Ми опанували завдання середнього та достатнього рівня, і тому я вважаю за потрібне дати завдання високого рівня.  Оберіть пору року, яка вам найбільше подобається і виконайте завдання із запропонованих нижче:

  • підібрати прислів’я про дану пору року англійською мовою
  • вивчити вірш про дану пору року
  • намалювати малюнок (2-3 речення розказати про обрану пору року).

 

 

Teacher: The lesson is over. Thank you. Good bye children!

Pupils: Good bye teacher!

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 квітня 2018
Переглядів
4139
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку