Конспект уроку з англійської мови для 9 класу на тему "Код незламності"

Про матеріал
Мета уроку вдосконалити навички аудіювання та розвиток мовлення учнів, а також розвивати їхню здатність аналізу та висловлення власних думок під час обговорення теми. Заохочувати критичне мислення та вміння висловлювати обґрунтовані погляди на складні соціальні питання, а саме ціннісного ставлення до жінок, які взяли участь у захисті своєї країни в часи війни. Поширити учнівське розуміння важливості рівноправ'я та рівності у суспільстві. Виховувати повагу до мужності, самовідданості та солідарності.
Перегляд файлу

Тема уроку: Ukrainian Women in the War: Fighting Against Russian Invaders.

Мета уроку:

навчальна мета: розширити знання учнів про важливу роль українських жінок у сучасних воєнних конфліктах, особливо в контексті протистояння російським загарбникам. Поглибити розуміння важливості їхнього внеску в оборону країни та подолання викликів у важкі часи.

розвивальна мета: вдосконалити навички аудіювання та розвиток мовлення учнів, а також розвивати їхню здатність аналізу та висловлення власних думок під час обговорення теми. Заохочувати критичне мислення та вміння висловлювати обґрунтовані погляди на складні соціальні питання.

виховна мета: сприяти формуванню в учнів ціннісного ставлення до жінок, які взяли участь у захисті своєї країни в часи війни. Поширити учнівське розуміння важливості рівноправ'я та рівності у суспільстві. Виховувати повагу до мужності, самовідданості та солідарності.

Обладнання та матеріали: персональний комп’ютер або ноутбук, за стосунок «Ментиметр», відеоматеріали з мережі інтернет.

План уроку:

  1. Введення (5 хвилин):
    • Учитель: "Hello, everyone! How are you today? Are you ready for our lesson?"
    • Перевірка готовності до уроку та коротке повторення теми військових конфліктів.
  2. Повторення рис характеру (10 хвилин):
    • Учитель: "Let's talk about the characteristics of women who are defenders".
    • Обговорення відгуків учнів та створення хмари слів на ментиметрі https://www.menti.com/al1y1pdsgkf8

Приклад відповідей:

  • Student 1: "I think a woman defender is to be courageous and dedicated."
  • Student 2: ""I think a woman defender is to be determined and loyal."
  1. Перегляд відео (15 хвилин):
    • Учитель: "Now, let's watch a video about Ukrainian women defending their country against Russian invaders."

https://mind.ua/en/video/20240816-ukrainian-women-in-the-war-are-fighting-against-russian-invaders

Питання для обговорення після відео:

  1. Elena:

Elena used to be a kindergarten teacher, but when the war broke out, she joined the volunteer group. Now she's known for her kindness and ability to comfort others. What character trait does Elena possess?

  1. Natalia:

Natalia worked as a journalist before the conflict. She decided to stay in the war zone to report on the situation and give a voice to the affected people. What trait is evident in Natalia's actions?

  1. Irina:

Irina was a successful businesswoman. When her town became a frontline, she started organizing shelters and distributing essentials to those in need. What character trait does Irina demonstrate?

  1. Ludmila:

Ludmila is a former athlete who represented her country in international competitions. Now, she trains other women for self-defense and survival skills during the war. What trait is prominent in Ludmila's activities?

  1. Yulia:

Yulia is a scientist who specialized in environmental research. In times of conflict, she used her knowledge to assess and minimize the environmental impact of the war. What character trait is showcased by Yulia?

 

 

 

The examples of possible students' answers for the given character traits:

Elena:

Student 1: "I think Elena is compassionate because she chose to comfort and support others, especially during challenging times."

Student 2: "Elena's kindness stands out. It takes a caring person to prioritize the well-being of others during a crisis."

Natalia:

Student 3: "Natalia is definitely courageous. Reporting from a war zone requires a lot of bravery and determination."

Student 4: "Her actions show resilience. Despite the danger, Natalia perseveres to bring attention to the plight of those affected."

Irina:

Student 5: "Irina demonstrates leadership. Organizing shelters and distributing essentials requires someone who can take charge and make things happen."

Student 6: "Her character trait is altruism. Irina selflessly helps others without expecting anything in return."

Ludmila:

Student 7: "Ludmila is determined. Training others for self-defense shows her strong will to empower people and make a difference."

Student 8: "Adaptability is Ludmila's trait. Transitioning from an athlete to a trainer during war requires flexibility and quick adjustments."

Yulia:

Student 9: "Yulia's environmental focus reflects her conscientiousness. Even in a war, she thinks about the broader impact on the environment."

Student 10: "Yulia's character trait is resourcefulness. Using her scientific knowledge to minimize environmental impact shows her ability to find creative solutions."

 

 

Опрацювання лексики з відео (10 хвилин):

  • Учитель: "Let's go over the words and phrases used in the video. Can you define their meanings?"
  • Визначення значень слів та складання речень про жінок-захисниць.

Приклад відповідей:

  • Student 1: "Paramedic means a medical professional who provides emergency care."
  • Student 2: "Logistics is about managing and coordinating resources, like supplies and equipment."
  1. Групова дискусія (5 хвилин):
    • Учитель: "Now, let's discuss actions we can take to support these women. I'll divide you into groups."
    • Презентація ідей та рекомендацій для підтримки жінок-захисниць.

Приклад відповідей:

  • Group 1: "We can organize fundraisers to support their needs."
  • Group 2: "Creating awareness through social media can bring more support to their cause."
  1. Заключення (5 хвилин):

Виставлення оцінок за урок.

Учитель: "In conclusion, let's remember the importance of supporting women defenders. Your homework is to write a short essay or letter expressing your respect and support for them."

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку