Тема: The history of development of Ukrainian art in X century.
Мета: розвивати вміння монологічного та писемного мовлення; формувати ерудицію учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань про мистецтво.
Тип уроку: комбінований.
Форма уроку: урок-бесіда.
Обладнання: підручник, презентація картин українських художників, роздруківки з завданнями.
Література:
1. Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. – Тернопіль: «Видавництво Астон», 2011. – 224 с.
План уроку
ПОЧАТОК УРОКУ:
1. Організація класу.
2. Мовленнєва зарядка.
ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ:
1. Слово вчителя (відео «Faith of art»)
2. Оголошення теми уроку.
3. Warm up activity.
4. Словникова робота.
5. Опис картин.
6. Робота з підручником (перевірка домашнього завдання).
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА:
1. Пояснення домашнього завдання.
2. Підсумок уроку. Оцінювання досягнень учнів.
Хід уроку
ПОЧАТОК УРОКУ:
1. Організація класу.
2. Мовленнєва розминка:
Слово вчителя: Let’s have a practice minute for training yours speech. I want you to repeat after me the tongue-twister:
Betty Botta bought some butter,
“But she said, this butter’s bitter,
But a bit of better butter will make my
batter better”.
So, she bought a bit of butter better than
The bitter butter,
And it made her batter better.
ОСНОВНА ЧАСТИНА:
1. Слово вчителя: Today we will start to learn a new interesting topic, but I don’t want to say its mane, I want you to guess what will be discussed today. So, let's see a video that is related to our topic, and then you will tell me the name of our new topic.
(Watching a video)
Слово вчителя: You have just watched a video. What do you think, what topic do we begin to learn? (About art) You are right! As we are citizens of Ukraine, today we will speak about Ukrainian art.
2. Оголошення теми уроку:
Слово вчителя: Open your copybooks, write-down the date and the theme of our lesson: The history of development of Ukrainian art in X century.
Art is maybe the most exciting part of our life. It reflects everything, people’s feelings, actions, souls, history, forms our moral values. Art makes us think about the sense of life, think how people must live, what ideal of beauty is.
3. Warm up activity:
Слово вчителя:
As for me, art was the boring thing. When I was younger, I visited the exhibition on Shovkunenko Museum, and I said to myself, that I will never come to the museum again. But I got to an exhibition of Kuinji painting «Moonlit Night on the Dnieper». It was unforgettable. After that I understood, that there is something interesting in art.
4. Словникова робота:
Слово вчителя: The art of painting is very diverse. What types of pictures do you know? Look at your Topical Vocabulary, let's name all types of pictures:
5. Опис картин:
Слово вчителя: Look at the screen. I will show you some of pictures. Try to name in what type the picture is painted (students look at the screen and name the type of the pictures).
Ukrainian art of painting are very rich by its ttalented artists. What Ukrainian artists do you know? (students’ answers).
Ukrainian painters are artist known in many countries of the world. Their works are original and their styles are unique. Here is the list of the most famous and outstanding Ukrainian artists (students look at the screen).
6. Робота з підручником:
Слово вчителя: As well as foreign artists, Ukrainian art has its roots, development and traditions. Open your books at p. 110, ex. 4. Let’s read the text about the artistic traditions in Ukraine, and learn something new about Ukrainian art:
ARTISTIC TRADITIONS IN UKRAINE
Переклад тексту:
ХУДОЖНІ ТРАДИЦІЇ В УКРАЇНІ
А) Відносно розвитку мистецтва живопису на Україні, слід пам'ятати, що ранній період називають іконописом, який почав розвиватися в Київській Русі наприкінці 10 століття, після того, як князь Володимир хрестив державу. Іконописці, в основному, ченці відображали Христа, Богородицю, Ангелів й святих. Візантійські традиції були зразком. Мозаїки і фрески Софійського собору в Києві є одними з найвидатніших серед пам'яток цього періоду. Ікона Богородиці «Волинь», яка вважається шедевром, належить до періоду давньоруської Галицько-Волинської держави.
В) Портрет, як окремий жанр з'явився в епоху Відродження (16-е століття) і знаходився під сильним впливом іконної традиції. Перші портрети включали описи образу дворян і козацьких ватажків.
С) Багато українських художників були залучені до нової Академії мистецтв у Санкт-Петербурзі (1757), який розвивався в стилі класицистичного живопису, популярного тоді в Європі. Добре відомі українські художники того періоду Д. Левицький, К. Головацький, В. Боровиковський.
D) Українське мистецтво середини 19-го століття було тісно пов'язане з ім'ям Т. Шевченка, який присвятив більшу частину свого живопису українським інтересам. Він вважається батьком сучасного українського живопису. Шевченко намалював численні портрети, автопортрети і пейзажі з великою кількістю архітектурних пам'яток України. Протягом 19 століття живопис виступає як окремий жанр, і не тільки в працях Шевченка. Натхненні романтизмом, І. Сошенко, А. Куїнджі, І. Айвазовський, С. Васильківський та І. Похитонов присвятили свої зусилля, щоб найкрасивіше зображувати сільські пейзажі.
E) В той час Україна була названа Східноєвропейською Італією. Художники з Росії і європейських країн відвідували Україну, щоб збагатити себе новими темами і образами. Одним з таких художників був Василь Штернберг, друг Шевченка, майстер ліричного пейзажу.
F) Одеська художня школа і Київська художня школа займали важливе місце на початку 20-го століття. Видатні художники, такі як Микола Мурашко і Микола Пимоненко були видатними представники того часу. Деякими художниками українського походження, які викладали в Київській школі, були Михайло Врубель, Василь Васніцов та Ілля Рєпін.
G) Українське мистецтва рубежу 20-го століття не міг уникнути впливу провідних європейських мистецьких тенденції імпресіонізму і авангардизму. Харківська школа 1910-1930, де художники перебували під впливом конструктивізму, відрізнялася своєю оригінальністю. Вона була представлена А. Петрицьким і В. Єрміловим. О. Екстер поширював ідеї кубовидного футуризму в живописі та працював в Києві. О. Богомазов експериментував з абстракцією, Юрій Михайлів продовжив традиції символістів. Відомий по всьому світі Казимир Малевич говорив про вплив українського бароко та іконопису на його роботи. Оригінальним явищем початку 20-го століття була школа мистецтв Михайла Бойчука. Він об'єднав традиції народної картини, місцевого примітивного малярства та принципи релігійного мистецтва.
H) Українське мистецтво радянського періоду представлено багатьма талановитими художниками: Т. Яблонська, Ю. Бокчай, О. Шовкуненко, Р. Сельский, С. Шишко, В. Зарецький і багато інших. М. Приймаченко стала унікальним явищем, що не має аналогів у світовому мистецтві. Вона розглядається як класик українського народного мистецтва.
I) Сучасне українське мистецтво розвивається в гармонії зі світовим мистецтвом. Національна тема залишається актуальною в живописі - в тематичних і історичних картинах, пейзажах, асоціативно і формалістичних творах.
Слово вчителя: What impressed you from the text the most? (Students’ answers) So, I see that you remind a lot of facts about Ukrainian painting art. To consolidate our knowledge, let’s do ex. 4b. p. 112.
Keys: 1 – D, 2 – G, 3 – A, 4 – I, 5 – F, 6 – E, 7 – B, 8 – H, 9 – C.
Слово вчителя: As you noticed there are highlighted topical words in the text. They are very important. To better remember them, let's do the exercise, given on your Task Paper:
Match the words with their Ukrainian equivalents:
1. development |
A) Манера, стиль |
2. depict |
B) Присвячувати |
3.distinguished |
C) Залишаться |
4. masterpiece |
D) Вплив |
5. genre |
E) Відомий |
6. devote |
F) Сільський пейзаж |
7. inspire |
G) Розповсюджувати |
8. rural scenery |
H) Визначний представник |
9. occupy |
I) Розвиток |
10. prominent representative |
J) Визначний |
11. notable |
K) Шедевр |
12. propagate |
L) Видатний |
13. influence |
M) Займати |
14. outstanding |
N)Надихати |
15. remain |
O) Малювати, зображати |
Keys: 1-I; 2-O; 3-J; 4-K; 5-A; 6-B; 7-N; 8-F; 9-M; 10-H; 11-E; 12-G.
Слово вчителя: Make a statement with any three words.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА:
1. Пояснення домашнього завдання:_______________________________________________
_______________________________________________________________________________.
2. Підсумок уроку. Оцінювання досягнень учнів:
Слово вчителя: We started to learn a very interesting topic. Artistic traditions of Ukraine have a very ancient history. I think we will have good knowledge after finishing the course of study.
Thank you for yours activity. I will put you the good marks.