Конспект уроку з біології для 9 класу на тему "Ліпіди"

Про матеріал

Конспект уроку з біології для 9 класу на тему "Ліпіди". Для вчителів, які викладають біологію у загальноосвітніх навчальних закладах, за оновленою програмою.

Перегляд файлу

Тема уроку: Ліпіди

Цілі уроку: сформувати поняття про ліпіди, їх будову та властивості; ознайомити із різноманіттям та функціями ліпідів; розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між особливостями складу і функціями біологічних структур; виховувати розуміння значення ліпідів для живих організмів.

Обладнання й матеріали: таблиця «Будова молекули ліпіда», підручник [Задорожній К.М. Біологія: підр. для 9 класу загальноосвіт. навч. закл. / К.М. Задорожній. – Харків: Ранок, 2017. – 240 с.].

Базові поняття та терміни: ліпіди, жири, гліцерин, жирні кислоти, воски, тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда за запитаннями:

  1. На які групи діляться вуглеводи?
  2. Якими властивостями володіє глюкоза?
  3. З яких моносахаридів складається дисахарид сахароза?
  4. Які функції виконує хітин?
  5. Яку функцію і завдяки чому виконує глікоген?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розповідь вчителя. Ви знаєте, що жир, який заповнює горб верблюда є джерелом енергії, але жир також є джерелом ендогенної води. Який процес забезпечує одержання води із жиру? Відповідь на це питання ми дізнаємось на цьому уроці.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Робота в групах. Учні об’єднуються в п’ять груп, кожна з яких отримує завдання опрацювати матеріали підручника (с.28-30) та з’ясувати:

І група – Що таке ліпіди? Які найбільш розповсюджені ліпіди? Що таке жири та масла?

ІІ група – Яку будову мають ліпіди та якими властивостями вони володіють?

ІІІ група – Що таке тригліцериди та фосфоліпіди?

IV група – Що являють собою воски і стероїди? В чому полягає їх відмінність?

V група – Яка біологічна роль ліпідів? Привести приклади використання ліпідів живими організмами.

Групи, виконавши завдання, звітують.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Прес-конференція. Один учень виступає в ролі журналіста, зачитує питання до класу, інші учні за бажанням відповідають:

  1. Що таке ліпіди?
  2. На які групи ліпіди поділяють?
  3. Які функції ліпіди виконують в організмах рослин?
  4. Наведіть приклади значення ліпідів для тварин?

VI. Домашнє завдання

Вивчити п.7.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
23 січня
Переглядів
159
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку