Конспект уроку з біології для 9 класу на тему "Ліпіди". Для вчителів, які викладають біологію у загальноосвітніх навчальних закладах, за оновленою програмою.
Тема уроку: Ліпіди
Цілі уроку: сформувати поняття про ліпіди, їх будову та властивості; ознайомити із різноманіттям та функціями ліпідів; розвивати вміння логічно мислити та знаходити зв’язки між особливостями складу і функціями біологічних структур; виховувати розуміння значення ліпідів для живих організмів.
Обладнання й матеріали: таблиця «Будова молекули ліпіда», підручник [Задорожній К.М. Біологія: підр. для 9 класу загальноосвіт. навч. закл. / К.М. Задорожній. – Харків: Ранок, 2017. – 240 с.].
Базові поняття та терміни: ліпіди, жири, гліцерин, жирні кислоти, воски, тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда за запитаннями:
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Розповідь вчителя. Ви знаєте, що жир, який заповнює горб верблюда є джерелом енергії, але жир також є джерелом ендогенної води. Який процес забезпечує одержання води із жиру? Відповідь на це питання ми дізнаємось на цьому уроці.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота в групах. Учні об’єднуються в п’ять груп, кожна з яких отримує завдання опрацювати матеріали підручника (с.28-30) та з’ясувати:
І група – Що таке ліпіди? Які найбільш розповсюджені ліпіди? Що таке жири та масла?
ІІ група – Яку будову мають ліпіди та якими властивостями вони володіють?
ІІІ група – Що таке тригліцериди та фосфоліпіди?
IV група – Що являють собою воски і стероїди? В чому полягає їх відмінність?
V група – Яка біологічна роль ліпідів? Привести приклади використання ліпідів живими організмами.
Групи, виконавши завдання, звітують.
V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів
Прес-конференція. Один учень виступає в ролі журналіста, зачитує питання до класу, інші учні за бажанням відповідають:
VI. Домашнє завдання
Вивчити п.7.