Тема. Книга – мудрий учитель. Т. Хионг «Найцінніший подарунок» . 3 клас
Мета: удосконалювати навички читання; сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, творчих здібностей; працювати над розширенням читацького кругозору дітей; розвивати мовлення дітей; формувати вміння розмірковувати над прочитаним, визначати головну думку твору; виховувати любов до дитячої книги.
Формування предметних компетентностей:
читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане;
оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя);
виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя);
застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту;
відповідає на запитання щодо прочитаного твору;
користується планом і малюнками ля переказу прочитаного;
установлює (з допомогою вчителя і самостійно) причиново-наслідкові зв’язки;
визначає у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; пояснює їх взаємозв’язок після аналізу твору;
самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя);
самостійно визначає головних персонажів; пояснює, які вчинки персонажів є позитивними, а які негативними;
самостійно ставить запитання до тексту;
висловлює здогадки щодо орієнтовного змісту твору, можливого розвитку подій (до і під час читання);
розуміє авторську позицію: як автор ставиться до зображуваних подій і вчинків персонажів (з допомогою вчителя);
висловлює оцінні судження морального й естетичного характеру про події, вчинки персонажів, описи у художньому творі.
Обладнання та матеріали: презентація, ноутбук, мобільні телефони, картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку. Привітання.
Гра «Злови риму»
Завдання. Продовжити рядки вірша
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі ….люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші …школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно…. піднімати.
В казку вирушим негайно,
Перешкоди …. подолаймо,
А хто буде сумувати,
Із собою не …..візьмем.
Казка кличе у край мрій,
Починаємо …мерщій!.
ІІ. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності
Мовленнєва розминка.
Завдання. Прочитати прислів’я з різною швидкістю і силою голосу: повільно, швидко, тихо, голосно.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Стратегія «Передбачення»
Завдання. Прочитати заголовок тексту та передбачити, про що йтиметься у творі.
- Сьогодні ми прочитаємо літературну казку в’єтнамського письменника Тху Хионга «Найцінніший подарунок».
- Про що йтиметься у казці? Спробуйте передбачити події за допомогою заголовка та ілюстрації в підручнику.
- Який подарунок ви вважаєте найціннішим? Чому?
- Про які подарунки буде йти мова у творі?
-
IV. Робота над казкою Тху Хионга «Найцінніший подарунок»
Завдання. Прослухати аудіоказку. https://youtu.be/7UaleBqlQkI?si=yvxPX02HuyswzCCx
Бесіда за сюжетом літературної казки
- Назвіть головних героїв казки.
- Скільки синів було в батька й матері?
- Яке завдання отримали сини від батька?
- Скільки часу сини шукали подарунок?
- Що приніс найменший син?
- Що приніс середульший?
- Що було у старій торбині старшого сина?
- Чи зрадів батько, коли побачив книги?
- Чому батько назвав подарунок старшого сина найціннішим?
Вибіркове читання.
Завдання. Знайти у тексті і прочитати відповідь на запитання.
- Що сказав батько синам, коли покликав їх до себе?
- Прочитайте, що привіз наймолодший син.
- Прочитайте, що привіз середульший син.
- Прочитай опис торбини старшого сина.
- Знайдіть, про що розповідав старший син батькам.
- Прочитайте, як цікаво було слухати розповідь усім людям.
- Знайдіть, що сказав старший син батькові про свій подарунок.
- Прочитайте слова батька, які висловлюють головну думку твору.
Словникова робота. Працюємо в парах.
Завдання. Підібрати синоніми до слів.
(відповіді учнів)
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Весела руханка-танок “Все буде Україна” https://youtu.be/BAr6gFvvVeM?si=xH6DIZp7hLgi7C-S
Переказ казки за планом.
Завдання. Переказати казку з допомогою плану. Один учень починає, а інший продовжує далі.
План
Стратегія «Мікрофон»
Завдання. Відповідати швидко, не задумуючись.
- Яке значення у житті людини мають книжки?
(відповіді учнів)
Творча робота над казкою.
Завдання. Придумати продовження казки.
- Як жилося найменшому і середульшому братам далі?
- Як житиме старший брат?
- Чим вони будуть займатися в майбутньому, щоб забезпечити себе і свої родини?
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Вправа «Незакінчені речення»
— Сьогодні на уроці ми вивчали...
— Ми вчилися...
— Мені сподобалося....
— Мені вдалося...
— Мені було складно...
— Мені було цікаво....
Вправа «Шкала оцінювання»
Завдання. Обрати і намалювати в зошиті відповідний смайл, позначивши свою роботи під час уроку.