Конспект уроку з читання для 2 класу на тему: "Вірші-безконечники"

Про матеріал

Даний матеріал містить конспект уроку з читання для 2 класу на тему: "Вірші-безконечники". Буде цікавий для вчителів початкових класів, вихователів ГПД, батьків.

Перегляд файлу

Тема.Вірші-безконечники. ІВАН СВІТЛИЧНИЙ «БЕЗКОНЕЧНИК» Вірші-загадки. Л.Глібов «Котилася тарілочка».

Мета: ознайомити учнів із віршами-безконечниками, з особливістю цих творів; удосконалювати техніку свідомого, виразного читання, вміння аналізувати прочитані твори; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати любов до художнього слова.

Хід уроку

I.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Читай, відповідай швидко: хто це, або що це?

Свіже, прохолодне, чисте — ... (повітря).

Пекуче, палюче, гаряче — ... (сонце).

Справжній, вірний, щирий — ... (друг).

Чисте, безхмарне, блакитне — ... (небо).

3.Робота над скоромовкою

Тишком-нишком вийшла мишка із нори,

В шкряботушки ніс і вушка догори.

III.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

IV.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

—Сьогодні на уроці ми ознайомимося із незвичайними віршами. Прочитайте, як називаються такі вірші, беручи до уваги тільки великі  букви.

птБхсЕпоЗлсКмвОпнНанЕрвЧшасНонИслКмвИ (Безконечники)

Гра «Мікрофон»

—Якими мають бути такі вірші?

V.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Розповідь учителя про І. О. Світличного

—Народився Іван Олексійович Світличний 1929 р. на Луганщині. 1933-го мати, рятуючи дітей від голодної смерті, наймитувала на Донбасі. Згодом, сама неписьменна, купувала синові книжки і з останніх сил допомагала йому здобути освіту. 

Змалку Іван виконував усю чоловічу роботу {батько хворий, потім — на фронті): косив, їздив на дахах вагонів по сіль, добував паливо. 1943 р., намагаючись підірвати фашистську машину, залишився без пальців на обох руках, а під час операції мовчав, зціпивши зуби, аби не турбувати матір.

Він навчився писати покаліченими руками і середню школу закінчив із золотою медаллю, а згодом — з відзнакою Харківський університет. Він завжди багато читав, ще в університеті почав збирати власну бібліотеку, часто за рахунок злиденного харчування. Творчість Івана Світличного для дітей — яскрава сторінка його літературної діяльності. Вона органічно ілюструє вдачу людини-Світличного, для якого «Добрий гумор і вигадливість були... не лише виразником емоцій, а й охороною вдачі, самобутності, внутрішньої рівноваги». Як і вся його творчість, дитяча поезія сповнена незнищенним змістом загальнолюдських понять гуманності й доброти, людяності й щирості, любові до всього живого.

2.Опрацювання вірша і. Світличного «Безконечник» (с. 102-103)

1)Гра «Рибки».

Мовчазне читання учнями тексту, кожен — у своєму темпі, при цьому діти можуть ворушити губами.

—Чи сподобався вам віршик?

2)Словникова робота.

Решетувати — просіювати через решето, очищуючи від домішок.

Фізкультхвилинка

3)Читання вірша учнями «ланцюжком».

—Хто дійові особи вірша?

—Як можна назвати вірш? {Казка) Що в ньому казкового?

—Як можна назвати півнів? {Косарі) Курей? {Сівачі)

—Що зроблять із пшона? {Наварять каші.)

—Для кого наварять каші із пшона? {Для жовторотої дітлашні.)

—Як поет називає курчат? {Жовторота дітлашня.)

—Хто виросте із курчат? {Кури та півні.)

4)Гра «Дощик».

Діти читають вірш хором.

5)Гра «Голосування ногами».

Діти стають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне», ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

—Я читатиму речення, деколи навмисне замінивши слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то тупотить ногами права шеренга, неправильне — тупотить ногами ліва шеренга та називає правильну відповідь.

6)Гра «Торнадо».

Починати читати повільно, поступово збільшуючи швидкість читання.

VІ.  ПІДСУМОК УРОКУ

—З яким віршем ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

—Чим цікавий вірш безконечник?

—Зачитайте рядки, що сподобалися найбільше.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ   Виразно читати вірш-безконечник.

 

doc
Додав(-ла)
Lixoschersta Oksanka
Додано
4 липня 2018
Переглядів
4424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку