30 березня о 15:00Вебінар: Онлайн-тести «На Урок» для дистанційної роботи

Урок читання у 2 класі. Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець «Про що розповіла нагідка»

Про матеріал

Урок читання за підручником В.О. Науменко спрямований на розвиток критичного мислення молодших школярів, містить інтерактивні вправи, розвиває пізнавальні інтереси учнів.

Перегляд файлу

УРОК №                                                                       _____________________

ТЕМА. Коли твір відкриває свої таємниці. Ігор Калинець «Про що розповіла нагідка»

Мета: розширити знання дітей про походження квітів рідної землі,  вдосконалювати навички свідомого, правильного та виразного читання; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки з прочитаного; розширювати світогляд учнів; розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення;  виховувати любов до художнього слова, любов до природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, «телевізор», квіти нагідки, тлумачний словник, шапочки – наголівнички для інсценізації.

Хід уроку

І. Організаційна частина (Слайд 1)

«Добрий день!» – я вам сказала,

«Добрий день!» – сказали ви 

  І у серці запалало,

 Сонце щастя й доброти.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу. Перевірка домашнього завдання.

  1. Гра « Знайди слово» (Слайд 2)

ПАЛИБРОМАШКАН

СИЧОРНОБРИВЦІ ВА

МНАГІДКАТИСАВОР

  • Що об’єднує всі ці слова?
  • У якому вірші вони «живуть»?
  • Хто автор цього вірша?
  • Чому сумувала квітка?
  1. Розігрування вірша Тамари Коломієць «Нагідка»

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  1. Вступна бесіда. (Слайд 3)

      Споконвіку шанують в Україні квіти. Нема жодної української хати, біля якої дбайливі руки господині не влаштували б яскравих квіткових острівців. Вони милують око і  прив’язують наші серця до рідної домівки. Наші предки обожнювали квіти, вважаючи, що цей витвір природи даровано людям від Бога. Квіти — постійні супутники нашого життя.

   Та чи знаєте ви, що багато квітів, які ростуть на нашій землі, є переселенцями з інших країн світу? Так Батьківщиною чорнобривців вважають Центральну Америку, де в Мексиці та південних регіонах Сполучених Штатів до цього часу зустрічаються дикі різновиди рослини.

   А красуня ромашка теж мандрівниця. Перш  ніж оселитися на українських луках, вона проросла в Північній Америці, а потім оселилася в країнах Європи, Африки  та Австралії. (Сайд 5)

  1. Оголошення теми уроку

   А звідки потрапила до нас нагідка, ми дізнаємось, коли прочитаємо чудовий твір українського письменника Ігоря Калинця.

  1. Гра «Лабіринт» (Слайд 6)

– Яку назву має твір ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання: прочитати рухаючись за стрілкою.

   Про                        що

                  роз                  по

                            ві                   ли                     ки    

                                        на                   гід     

(Про що розповіли нагідки) 

  1. Розповідь про письменника (Слайд 7)

     Ігор Миронович Калинець народився 9 липня 1939 р. в м. Ходорові на Львівщині. Сьогодні живе і працює  у Львові. У його доробку дуже багато казок для дітей, які змушують маленьких читачів милуватися природою, пізнавати про неї якомога більше. Найвідоміша із збірок – « Книжечка для Дзвінки». Таке ім’я дав письменник своїй доньці.

IV. Сприймання та усвідомлення нового твору.

1. Виразне читання вчителем казки

 (Перша частина, до слів «осипалися   золотим і багряним листом гаї і сади.) (с. 100)

  • Де колись жила нагідка?

2.  Словникова робота (Слайд 8)

мандри                    майдан

багряний                 цілющий

безкоштовно           публіка

нівроку                    музика

календула               незабаром

 а)Читання вчителем слів

- Яке слово означає  «музикант»?

б)самостійне читання учнями

- Знайдіть найдовше слово і скажіть, що воно означає?

в)Голосне читання учнями

- Яке слово означає «найближчим часом», «скоро»?

г)Гра «Продовж речення»

- який має лікувальні властивості…(цілющий);

-  те саме, що і подорож…(мандри);

- люди, що перебувають де-небудь як глядачі, слухачі… (публіка);

- велике незабудоване місце у місті, те саме, що і площа…(майдан);

- темно-червоний колір…(пурпуровий);

- нагідку в Італії називають …(календула).

д)Робота з тлумачним  словником

- Про  яке слово ми не згадали? (нівроку). Що воно означає, ми дізнаємося, коли відкриємо тлумачний словник. (Нічого собі, непогано, так як треба.)

Фізкультхвилинка  для очей. «Метелик над квітами» (Слайд 9)

  1. Самостійне читання учнями твору
  • Про що довідалась квітка?
  1. Голосне читання учнями. Гра «Квітка»

(читає той учень, кому на парту учитель покладе квітку)

  • Про що почала мріяти календула?
  1. Робота над змістом прочитаного.

а)відповіді на запитання

- Як квітці жилося в Італії?

- Хто прийшов на допомогу  квітці?

- Розкажіть, як проходили мандри музики та квітки?

б)вибіркове читання

- Де жила квітка і як її називали?

- Доведіть  словами з тексту, що календула має лікувальні властивості.

- Якими словами з казки можна довести, що календулу любили і шанували в Італії.

- Прочитати в особах розмову квітки та музиканта.

- Знайдіть і зачитайте яке запитання ставили люди музиканту?

          - Гра «Диктор телебачення»

( за «телевізором» сідає учень, якому дається завдання прочитати уривок із тексту, виразно, відриваючи очі від книги)

Завдання: як мандрували календула і музика .

  •  Опис осінньої природи.
  1. Робота у групах.  Гра «Крісло автора»

   Складіть продовження казки. Розкажіть, як нагідка побачила сніг, як пережила зиму.

7 . Гра «Рибки»

Самостійне мовчазне читання заключної частини казки (с. 101).

  • Як прозвали Календулу на новій Батьківщині?
  • Чому її називають Нігтики?

8.В гостях у бабусі  - цілительки (довідкове бюро)

    (Дівчинка) Сьогодні я хочу розповісти вам про нагідки. Це чудова лікарська рослина , яка є завжди у моєму кошику.  Цвіте календула з червня по вересень. У цей час і збирають її квіти для приготування ліків. Квітки календули висушують і можуть використовувати для лікування 2 роки. Відвари,  настоянки  та мазі з календули  прискорюють загоєння ран, опіків і сильних порізів. Вони знижують запалення у ротовій порожнині. Їх приймають для лікування  шлунку та печінки. Нагідки приходять на допомогу і  при серцевих захворюваннях .

V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. Гра «Закінчи речення» (Слайд 10)

• Сьогодні на уроці ми прочитали ...

• Я дізнався...

• Найбільш цікавим було...

2. Скласти сенкан  (Слайд 11)

1. Що? (нагідка)

2. Яка? (2 прикметники)

3. Що робить? ( 3 дієслова)

4. Речення ( із 4 слів)

5. Твоє ставлення

3.Складання асоціативного куща «Нагідки» ( на основі прочитаної казки)

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 12)

Виразно читати і переказувати казку.

1 група – намалювати малюнок;

2 група – скласти сенкан;

3 група – скласти розповідь про нагідки (5 – 7 речень)

 

 

 

http://s2.hostingkartinok.com/uploads/images/2013/07/b8d51f59948c0fd52015009f5ca95b1f.jpg

docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку