Урок літературного читання. Іван Малкович "Золотий павучок"

Про матеріал

Розробка уроку стане в пригоді кожному педагогу. Тому, що вона містить цікаві завдання, методи і прийоми. Розроблена відповідно усім вимогам. Конспект уроку містить інформаційні технології начання.

Перегляд файлу

 

Тема. Іван Малкович. Золотий павучок

 

 

Мета: розширити знання дітей з української обрядовості, навчати аналізувати прочитані твори, працювати в парах; розвивати мову, спостережливість, пам'ять, допитливість учнів, бажання пізнавати народні традиції, комунікативні якості; виховувати любов і повагу до народних звичаїв, почуття дбайливого ставлення до природи.

Обладнання: картки із завданнями, аудіозапис твору, портрет Івана Малковича, мікрофон, малюнки, комп’ютер.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Знову день почався, діти!

   Всі зібрались на урок.

   Тож пора нам поспішати –

   Кличе в подорож дзвінок.

ІІ. Мовна розминка.

1.Гра «Знайди пеньок»

Зірка  Ріс  Каска

Зірка  Ріс  Казка

Зірка  Ніс  Казка

Сірка  Ріс  Казка

Зірка  Ріс  Казка

2.Розучування скоромовки

Радісна звістка Різдвяна з’явилась, 
Коли у небі зоря засвітилась.

IІІ. Актуалізація опорних знань

1.Гра знайди « Зайве слово»

   Вправа на удосконалення техніки читання.

  •            Діти, прочитайте слова і виключіть зайве слово.

  Слова на слайді: колядники, колядка, обряд, щедрівка, Святий вечір, Різдво, літо, щедрувати іто)

  •            Чому це слово зайве?

2.Бесіда

  •            Які свята дарує нам зима?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку

  •            Веселі, зимові свята розпочинаються із Різдва, що відзначають у сімейному колі. Святкування Різдва починалося напередодні — у Святвечір, різдвяне надвечір’я. Цього дня намагалися не їсти до появи на небі першої зірки, що колись сповістила про народження Христа. Слово «Різдво» означає народження всього живого. Напередодні вечері господар розсипав по долівці сіно, клав його на стіл, ставив на покутті сніп — дідух. Цього вечора гостювали одне в одного, носили так звану вечерю, святкові страви. Ходили до родичів частіше діти. Обов’язковою святковою стравою була кутя. Цього вечора ходять діти, чоловіки і хлопці колядувати. Колядки — це величальні пісні, у яких славлять господарів дому — бажають їм здоров’я, щастя, щедрого урожаю, достатку, за що отримують винагороду.
  •            Сьогодні ми звами познайомимось із однією різдвяною історією, яку написав Іван Малкович «Золотий павучок».

V. Вивчення нового матеріалу

1.Біографічна довідка

Іва́н Анто́нович Малко́вич  народився 10 травня 1961 року в Березові Нижньому на Івано-Франківщині. Закінчив скрипковий клас Івано-Франківського музучилища та філологічний факультет Київського державного університету ім. Т.Шевченка. Український поет і видавець, власник і директор видавництва А-ба-ба-га-ла-ма-га. Лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка.

Живе і працює у Києві.

 

 

2. Опрацювання оповідання Івана Малковича «Золотий павучок»

А)Слухання аудіозапису твору.

  •            Хто є героями оповідання?

Б) Словникова робота

Читання слів луною за вчителем


Святвечір

перемінилося

оминуло

крадькома

місяченьки

сиротливо

щулилася

серденятка

пастушій

стаєньці

оповідати

сповістили

злучений,

смачнющі


підморгував

 

Бричка старовинний різновид візка для перевезення людей, в який запрягали коней.

 

 

 

Стаєнька, стайня — спеціальне приміщення для коней.

 

 

 

 

В) Читання твору учнями по абзацах

Г) Аналіз різдвяної історії з елементами вибіркового читання

  •   Коли дідусь розповідав історію?
  •   Хто жив у містечку?
  •   Яке страшне горе огорнуло всіх людей?
  •   Чи радісний настрій панував у сім’ї? Чому?
  •   Що зробив Тарасик на Святвечір?
  •   Чому діти не змогли прикрасити ялинку?
  •   Які подарунки дарував тато минулого Різдва? Зачитайте.
  •   Яку колядку співали діти? Зачитайте.
  •   Що за диво трапилося? Знайдіть і зачитайте якою стала ялинка.
  •   Хто прикрасив ялинку?
  •   Знайдіть і зачитайте, яку пісеньку вони співали.
  •   Хто постукав у двері? Яким він був, знайдіть і зачитайте.
  •   Хто сидів на самому вершечку ялинки?

Д) Фізкультхвилинка  музична, з танцювальними рухами.

Е) Читання тексту учнями

Гра «Земля – небо»

Учні починають читати, коли вчитель каже слово «Небо» – школярі піднімають свої оченятка догори, а коли «Земля» – продовжують читати далі.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»

  •   Що б ви побажали своїм рідним і друзям на Різдво?
  •   Які ви знаєте колядки? Розкажіть.

2.Робота в групах

 Повторення правил роботи в групі

  •   Знайдіть у тексті по п’ять слів:

1 група – назв предметів;

2 група – назв ознак предметів.

VII. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

  •   З якими українськими звичаями ви познайомилися на уроці?
  •   Чи подобаються вам народні звичаї?
  •   Яке народне зимове свято найбільше подобається?
  •   Яка лісова красуня приходить до вас у гості? (Ялинка)
  •   Чи варто для кількаденного задоволення рубати ялинку?
  •   Як треба відноситися до природи взимку?

VІІІ. Домашнє завдання

 Написати твір на тему « Не рубай ялинку»


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Зінов'єва Інна Станіславівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 липня 2018
Переглядів
5589
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку