Розробка уроку стане в пригоді кожному педагогу. Тому, що вона містить цікаві завдання, методи і прийоми. Розроблена відповідно усім вимогам. Конспект уроку містить інформаційні технології начання.
Тема. Іван Малкович. Золотий павучок
Мета: розширити знання дітей з української обрядовості, навчати аналізувати прочитані твори, працювати в парах; розвивати мову, спостережливість, пам'ять, допитливість учнів, бажання пізнавати народні традиції, комунікативні якості; виховувати любов і повагу до народних звичаїв, почуття дбайливого ставлення до природи.
Обладнання: картки із завданнями, аудіозапис твору, портрет Івана Малковича, мікрофон, малюнки, комп’ютер.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Знову день почався, діти!
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати –
Кличе в подорож дзвінок.
ІІ. Мовна розминка.
1.Гра «Знайди пеньок»
Зірка Ріс Каска
Зірка Ріс Казка
Зірка Ніс Казка
Сірка Ріс Казка
Зірка Ріс Казка
2.Розучування скоромовки
Радісна звістка Різдвяна з’явилась,
Коли у небі зоря засвітилась.
IІІ. Актуалізація опорних знань
1.Гра знайди « Зайве слово»
Вправа на удосконалення техніки читання.
Слова на слайді: колядники, колядка, обряд, щедрівка, Святий вечір, Різдво, літо, щедрувати (Літо)
2.Бесіда
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
V. Вивчення нового матеріалу
1.Біографічна довідка
Іва́н Анто́нович Малко́вич народився 10 травня 1961 року в Березові Нижньому на Івано-Франківщині. Закінчив скрипковий клас Івано-Франківського музучилища та філологічний факультет Київського державного університету ім. Т.Шевченка. Український поет і видавець, власник і директор видавництва А-ба-ба-га-ла-ма-га. Лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка.
Живе і працює у Києві.
2. Опрацювання оповідання Івана Малковича «Золотий павучок»
А)Слухання аудіозапису твору.
Б) Словникова робота
Читання слів луною за вчителем
Святвечір
перемінилося
оминуло
крадькома
місяченьки
сиротливо
щулилася
серденятка
пастушій
стаєньці
оповідати
сповістили
злучений,
смачнющі
підморгував
Бричка — старовинний різновид візка для перевезення людей, в який запрягали коней.
Стаєнька, стайня — спеціальне приміщення для коней.
В) Читання твору учнями по абзацах
Г) Аналіз різдвяної історії з елементами вибіркового читання
Д) Фізкультхвилинка музична, з танцювальними рухами.
Е) Читання тексту учнями
Гра «Земля – небо»
Учні починають читати, коли вчитель каже слово «Небо» – школярі піднімають свої оченятка догори, а коли «Земля» – продовжують читати далі.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу
1.Інтерактивна вправа «Мікрофон»
2.Робота в групах
Повторення правил роботи в групі
1 група – назв предметів;
2 група – назв ознак предметів.
VII. Підсумок уроку
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
VІІІ. Домашнє завдання
Написати твір на тему « Не рубай ялинку»