Конспект уроку з читання для 3 класу

Про матеріал

Тема уроку. Анатолій Григорук «Хто міняє, той нічого не має».

Мета уроку. Удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання,

розвивати зв'язне мовлення, вчити ділити текст на логічно завершені

частини; правильно інтонувати слова при читанні в особах;розвивати

почуття гумору.

Обладнання: Збірка творів А.Григорука, картки зі словами, таблиця №3, таблиці-лабіринти, портрет А. Григорука, аудіозапис тексту.

Перегляд файлу

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

1

 

 

БВ

ДЖ

КС

НЧ

ФР

СЛ

НК

КВ

ДБ

БЖ

ДЛ

КГ

СД

ХВ

2

ШК

ХР

СМ

НШ

КТ

ЖМ

ГЛ

БГ

ДГ

КР

ЦН

СТ

ВГ

ЧН

ХЛ

ТВ

3

ФТ

РВ

БЛ

ЗН

СК

ВЖ

ВГ

ЖГ

ПЛ

ТР

ЦВ

ЧЛ

ХТ

ДН

КЛ

ЗР

4

ДМ

ВП

ВС

БС

КН

СГ

ШТ

ШН

ЦН

СП

ПТ

СП

ЖД

ГЖ

ВД

ТН

5

ЦК

БЩ

ВЧ

ВХ

ДН

НЗ

СВ

ХЧ

НТ

КМ

БР

ВР

ВТ

БР

ЩВ

ЧК

6

ТК

РЛ

ЛХ

ВБ

ЖЛ

ЛТ

ПЧ

ВЖ

ЦК

ЧК

ТЛ

РМ

ЛЧ

ЗМ

ДЗ

ЗШ

7

ВД

ГР

ЗД

РН

ЧТ

ШП

ХМ

НР

БЗ

ГН

ВЧ

ФТ

БЛ

ТП

ФС

ШМ

8

ЗР

БН

ВР

ТН

ПШ

КМ

ТЛ

ВК

РВ

ДВ

ЧХ

ЖК

ТР

ШЛ

МБ

ЗД

9

ДР

СП

ФР

СК

ЧБ

ЧМ

ВЗ

ТФ

ПК

ТЦ

ВМ

ЛЖ

ГЛ

ЧР

ХЛ

ВН

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

1

 

 

БВ

ДЖ

КС

НЧ

ФР

СЛ

НК

КВ

ДБ

БЖ

ДЛ

КГ

СД

ХВ

2

ШК

ХР

СМ

НШ

КТ

ЖМ

ГЛ

БГ

ДГ

КР

ЦН

СТ

ВГ

ЧН

ХЛ

ТВ

3

ФТ

РВ

БЛ

ЗН

СК

ВЖ

ВГ

ЖГ

ПЛ

ТР

ЦВ

ЧЛ

ХТ

ДН

КЛ

ЗР

4

ДМ

ВП

ВС

БС

КН

СГ

ШТ

ШН

ЦН

СП

ПТ

СП

ЖД

ГЖ

ВД

ТН

5

ЦК

БЩ

ВЧ

ВХ

ДН

НЗ

СВ

ХЧ

НТ

КМ

БР

ВР

ВТ

БР

ЩВ

ЧК

6

ТК

РЛ

ЛХ

ВБ

ЖЛ

ЛТ

ПЧ

ВЖ

ЦК

ЧК

ТЛ

РМ

ЛЧ

ЗМ

ДЗ

ЗШ

7

ВД

ГР

ЗД

РН

ЧТ

ШП

ХМ

НР

БЗ

ГН

ВЧ

ФТ

БЛ

ТП

ФС

ШМ

8

ЗР

БН

ВР

ТН

ПШ

КМ

ТЛ

ВК

РВ

ДВ

ЧХ

ЖК

ТР

ШЛ

МБ

ЗД

9

ДР

СП

ФР

СК

ЧБ

ЧМ

ВЗ

ТФ

ПК

ТЦ

ВМ

ЛЖ

ГЛ

ЧР

ХЛ

ВН

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

1

 

 

БВ

ДЖ

КС

НЧ

ФР

СЛ

НК

КВ

ДБ

БЖ

ДЛ

КГ

СД

ХВ

2

ШК

ХР

СМ

НШ

КТ

ЖМ

ГЛ

БГ

ДГ

КР

ЦН

СТ

ВГ

ЧН

ХЛ

ТВ

3

ФТ

РВ

БЛ

ЗН

СК

ВЖ

ВГ

ЖГ

ПЛ

ТР

ЦВ

ЧЛ

ХТ

ДН

КЛ

ЗР

4

ДМ

ВП

ВС

БС

КН

СГ

ШТ

ШН

ЦН

СП

ПТ

СП

ЖД

ГЖ

ВД

ТН

5

ЦК

БЩ

ВЧ

ВХ

ДН

НЗ

СВ

ХЧ

НТ

КМ

БР

ВР

ВТ

БР

ЩВ

ЧК

6

ТК

РЛ

ЛХ

ВБ

ЖЛ

ЛТ

ПЧ

ВЖ

ЦК

ЧК

ТЛ

РМ

ЛЧ

ЗМ

ДЗ

ЗШ

7

ВД

ГР

ЗД

РН

ЧТ

ШП

ХМ

НР

БЗ

ГН

ВЧ

ФТ

БЛ

ТП

ФС

ШМ

8

ЗР

БН

ВР

ТН

ПШ

КМ

ТЛ

ВК

РВ

ДВ

ЧХ

ЖК

ТР

ШЛ

МБ

ЗД

9

ДР

СП

ФР

СК

ЧБ

ЧМ

ВЗ

ТФ

ПК

ТЦ

ВМ

ЛЖ

ГЛ

ЧР

ХЛ

ВН

 

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.

 

 

 

 

 

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.

 

 

 

 

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.

 

 

 

 

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.

 

 

 

 

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.

 

 

 

 

Т

о

й

щ

е

з

у

м

е

н

 

и

к

а

х

т

 

д

у

д

в

о

к

у

д

м

е

 


лінивим   

              Хочеш

 

не                   щасливим

 

         бути              будь    

  і                    й                                

о                   л                       

а                    т                  

А                    н    

    Г              у

         о            и             

 р

        р            

            к                  г


 

 « Дениско Бублик – звичайнісінький п'ятилітній хлопчик. Тільки білявий чубок стирчить у нього, як гребінець у задерикуватого півника. Та ніс трохи гудзиком і весь у ластовинні…

   Як візьме себе Дениско в руки і стане слухняним, що слухнянішого за нього  годі й уявити, усім домашнім починає здаватися, ніби в хату зійшла ясна яснина. Кожен Денискові усміхається, кожен пестить і ласкаво називає «мізинним дитятком». Дениско й справді у родині найменший. Як ото пальчик-мізинчик на руці.

    Та досить Денискові ступити бодай один необачний крок, досить ненароком зробити хоч якусь, хай і найдрібнішу шкоду, як усі мало не в один голос починають шпетити його і настирливо повчати. До того ж, роблять це так, ніби йдеться не про Дениска, а про когось іншого, стороннього, кого при цій розмові й у хаті нема».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тема уроку.   Анатолій  Григорук «Хто міняє, той нічого не має».

Мета уроку.   Удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання,

                         розвивати зв’язне мовлення, вчити ділити текст на логічно завершені

                         частини; правильно інтонувати слова при читанні в особах;розвивати

                         почуття  гумору.

Обладнання:   Збірка творів А.Григорука, картки зі словами, таблиця №3, таблиці-лабіринти, портрет А. Григорука, аудіозапис тексту.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

  1. Усміхнімось сонечку: «Здрастуй, золотаве!»

Усміхнімось один одному, погляньмо ласкаво.

Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

А ми гостям посміхнемось, побажаємо добра.

 

    б) У нас урок читання.

  •  Що ми робимо на уроках читання?

(читаємо, аналізуємо, співставляємо, відпочиваємо, творимо, шукаємо).

в) Девіз уроків читання: «Хто багато читає, той багато знає».

  ІІ. Вправи на вдосконалення навичок читання.

          а) Розчитування.

   За таблицею №3, рядок 2 з голосними    а, е, і  .

           б) Гра «Чи є такий предмет».

(Учні читають на одому видиху, а тоді визначають , чи існують предмети або явища, які позначають ці слова).

Картка

  1. Жіб, чуб, зиг, яма, хор, мила.
  2. Знаю, зіду, змилив, родина, дів чиря.
  3. Кімната, бульбах, вертячок, веселуб.
  4.  

   в)Почитай прислів’я, пройшовши лабіринт.

 

Т

о

й

щ

е

з

у

м

е

н

 

и

к

а

х

т

 

д

у

д

в

о

к

у

д

м

е

 

Хочеш                 лінивим

не                                    щасливим

 

 

бути                  будь

                

 

 

 

(Хочеш бути щасливим, не будь лінивим.   Той ще не музика, хто в дудку дме.)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Пригадайте, де ви читали ці прислів’я. А хто автор цих оповідань?
  • Саме такі назви мали оповідання Анатолія Григорука, які ми читали в 2 класі. Сьогодні ми ближче познайомимося із автором і ще раз зустрінемось із героями його творів.
  • На дошці записана тема уроку і домашнє завдання.

ІV. Ознайомлення із життям і творчістю А. Григорука.

(Діти читають статтю мовчки. Дають відповіді на запитання.)

  • Де народився письменник?
  • Хто герой його творів?
  • «Дослідники» зачитують інформацію про письменника.
  • Які твори А.Григорука ми читали в 2 класі?
  • З якими творами письменника ви знайомилися поза програмою?
  • Хто є героєм його творів?
  • Послухайте, як А.Григорук пише про свого героя Дениса Бублика.

« Дениско Бублик – звичайнісінький п'ятилітній хлопчик. Тільки білявий чубок стирчить у нього, як гребінець у задерикуватого півника. Та ніс трохи гудзиком і весь у ластовинні…

   Як візьме себе Дениско в руки і стане слухняним, що слухнянішого за нього  годі й уявити, усім домашнім починає здаватися, ніби в хату зійшла ясна яснина. Кожен Денискові усміхається, кожен пестить і ласкаво називає «мізинним дитятком». Дениско й справді у родині найменший. Як ото пальчик-мізинчик на руці.

    Та досить Денискові ступити бодай один необачний крок, досить ненароком зробити хоч якусь, хай і найдрібнішу шкоду, як усі мало не в один голос починають шпетити його і настирливо повчати. До того ж, роблять це так, ніби йдеться не про Дениска, а про когось іншого, стороннього, кого при цій розмові й у хаті нема».

  • А тепер саме час продовжити знайомство з цікавою і веселою сім'єю Бубликів.

 

V. Опрацювання оповідання А.Григорука «Хто міняє, той нічого не має».

 

  1. Робота із заголовком твору.
  • Прочитайте назву оповідання. Чим вона цікава?
  • Як ви розумієте це прислів’я?
  • Пофантазуйте, про що тут може йтися.
  1. Слухання оповідання.

Задання:

  • Хто головний герой?
  • Що він міняв?
  • Який результат його роботи?

 

  1. Словникова робота.(Пояснення і підбір синонімів)

 

                        Спориш                      Тимцьо

                        у захваті                     гайнула

                        випорснула                присмерком      

                        здибав                        запопав

                        бульбахи                    закортіло

                        набридло                    покушпелив

                        буркнув                      приятель

                      видмухав                    загукав

                      обмірковував             лопотів

                      потай                          нехотя

                      куток                          мальований стовп

 

  1. Робота в парах.
  • Прочитайте слова один одному.

 

Фізхвилинка

(«Вийди, вийди, сонечко», сл. А.Григорука)

 

VІ. Первинне закріплення нового матеріалу

 

  1. Повторне читання оповідання вголос.
  • Які ще дійові особи є у творі?
  • Хто є головним персонажем?

 

  1. Вибіркове читання.
  • Чим займався Дениско, поки не зустрів Тимцця?
  • Як Денис звернувся до приятеля?
  • Скільки часу пускав мильні бульбахи хлопчик?
  • Що привернуло його увагу знову?
  • Що Денис запропонував Костику?
  • Як проохав Дениско кульку у Гафійки?
  • Доведіть, що у сім'ї Бубликів знають і люблять рідну мову.

 

VІІ. Вторинне закріплення вивченого матеріалу

 

1. Читання «Незнайком» - виправити  помилки.

  1. Цілісінький день Дениско не випускав книжку з рук.
  2. Гафійка тримала за нитку велику квітку.
  3. Щасливий як ніколи Дениско вбіг до хати.
  4. Тільки Мар'янка цього разу похвалила Дениска.

 

  1. Діалогічне читання.

1 група                  2 група          3 група                      4 група          

Міняє дудочку на кілечко.    Вітрячок.     Повітряна кулька.      Міняйло без штанів ходить.

 

(В той час бесіда за малюнками.)

 

  1. Складання плану.
  1. Міняє дудочку на кілечко.
  2. Вітрячок.
  3. Повітряна кулька.
  4. Міняйло без штанів ходить.

 

VІ  Підсумок уроку

  • Що в цьому оповіданні смішного, а що – повчального?

 

VІІ Оцінювання знань і умінь учнів.

  1. Самооцінка.
  2. Квітнева галявинка за гарну працю (12 квітів і 12 метеликів).

 

VІІІ Домашнє завдання.

 – Читати і переказувати текст. Записати план.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок читання

 

 

3 клас

 

 

Вчитель: Калинчук В.Ф.

 

Вашківецька ЗОШ І – ІІІ ступенів

 

 

 

2011р.

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку