Конспект уроку з літературного читання допоможе молодому вчителю провести урок, застосовуючи нові форми та інтерактивні методи навчання, які активізують учнів на уроці, спонукають мислити, розвивають мовлення.
Тема уроку. Творчість Дмитра Павличка. Поетичне слово проникливе і щире. Дмитро Павличко «Вітряк».
Мета уроку. Удосконалювати навички правильного,виразного, свідомого читання. Вчити сприймати художній образ вітряка, майстерно створений поетом, визначати тему і настрій поетичного твору; уважно придивлятися і прислухатися до кожного слова, розмірковувати над його значенням, відчувати його настрій, інтонацію. Збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення й образне мислення; виховувати ставлення до природи як до вищої цінності.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
1. Привітання!
- Доброго ранку, мовимо за звичаєм!
- Доброго ранку, кожному зичимо!
2. Привітання вчителя
Я бажаю всім добра!
Працювати нам пора.
Гарний настрій маємо?
Працювати починаємо!
3. Девіз уроку
Виразно читаємо,
Чітко відповідаємо, Мовлення своє розвиваємо!
4. Інтерактивна вправа «Очікування»
- Я хочу побажати всім гарного уроку, щоб всі ваші очікування здійснилися!
( Із букв на дошці скласти слово)
у с п і х
Успіх приходить до того, хто у нього вірить.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Дихальні вправи
( надуйте кульку, здуйте пір’їнку з долоньки, понюхайте квіточку, утворіть сильний вітер, Як іде дощик?, потримайте у руках метелика і випустіть його )
2. Мовленнєва розминка
Метіль, метіль, метелиця -
метляючи метелиться.
Мете, мете метелиться -
метеликів метелиця.
( промовляємо з різною інтонацією та темпом: мовчки, повільно, швидко, тихо, скоромовкою )
3. Перевірка домашнього завдання
Бесіда
4. Гірлянда асоціацій
( Групова робота )
( Діти читають у групах рядки з віршів, визначають, хто автор, презентують - декламують і прикріплюють сніжинку під прізвищем поета)
Молодці!
5. Мозковий штурм
- Творчість якого поета вивчали на минулому уроці?
( Петра Осадчука)
( Петро Осадчук виховувався без батька. Мама виховувала трьох хлопців одна. Петро над усе любив Україну. Працював вчителем. Був депутатам Верховної ради. Має літературну премію ім.. М.Островського. Автор двадцяти поетичних збірок. Писав просто і цікаво.)
( Якими рядками з вірша ви підписали б малюнок?)
ІІІ. Фізкульт. Хвилинка
( Діти стають у коло, виконують вправу під муз. супровід )
Вправа для очей « Сніжинки»
ІУ. Повідомлення теми і завдань уроку
1.Вправа « Шифрувальники»
( Читайте кожну третю букву, складіть із них слова, та назвіть прізвище українського поета, творчість якого будемо вивчати.)
2. Інтерактивна вправа « Біографічний ланцюжок»
( Групова робота )
3. Мікрофон
Інтерактивна вправа
«Біографічний ланцюжок»
« Золоторогий олень», « Пригоди кота Мартина»,
« Золота осінь» та багато інших.
4. Раджу прочитати
5.Релаксація
( Слухання відомої пісні Д. Павличка « Два кольори» )
У. Опрацювання вірша « Вітряк» Д. Павличка
1. Загадка
Що у тиші завмирає,
А на вітрі оживає?
Як махає він руками,
Йдуть до нього із мішками. ( Вітряк )
Вітряки – символ добробуту і свободи.
2. Робота над заголовком вірша
- Прочитайте заголовок вірша?
- Давайте передбачимо, про що буде цей вірш?
3. Читання вірша вчителем
4. Словникова робота
Гра « Стріляй влучно»
5. Мовчазне читання
6. Робота над змістом
( Перевірка розуміння )
7. Читання в парах
8. Презентація
( Слова надії Д. Павличка )
УІ. Рефлексія
Я дізнався... Мені сподобалось… Мені захотілося…
Додатки
Гра « Так – Ні»
Гра « Слідопити »
Я починаю читати речення, а ви знайдіть його і продовжуйте.
у
с
п
і
х