Урок дизайну і технологій, проведений вчителем початкових класів Демешкевич М. А.
Клас: 1.
Дата проведення: 18.10.18
Тема уроку. Різнобарвний льодяник. Робота з пластиліном. Інструменти та пристосування для обробки пластиліну. Безпечні прийоми праці. Виготовлення льодяника з пластиліну.
Мета уроку: формувати ключові та предметні компетентності.
Обладнання:
а). матеріали: пластилін, дерев’яні шпажки;
б). інструменти, приладдя: дощечки для пластиліну, стеки;
в). наочність: технологічна картка, зразок виробу, зразки карамельок.
Хід уроку
– Зараз у вас урок дизайн і технології. На партах повинні бути: альбоми, дошки для пластиліну, стеки, пластилін, серветки.
– Посміхніться один одному. Висловіть добрі побажання.
– Які солодощі ви полюбляєте?
А чи знаєте ви, що є природні солодощі, наприклад, мед, фрукти, і штучні: печиво, цукерки, тістечка, тортики, морозиво.
– Як ви вважаєте, чи корисно для здоров’я вживати багато штучних солодощів? Як впливають солодкі продукти на зуби?
– Пропоную вам розглянути карамельки (демонструю).
– Як ви вважаєте, що ми будемо виготовляти на уроці?
– На уроці ми виготовимо різнобарвні льодяники з пластиліну.
IV. Аналіз зразка виробу
– То як називається виріб, який ми виготовлятимемо? (пластиліновий льодяник, пластилінова карамель).
– В чому полягає його корисність? Для чого потрібно виготовляти і де можна використати цей виріб? (можна використати, щоб прикрасити кімнату, для ігор, як сувенір для подарунка, для розіграшу).
– З яких деталей він складається? (із дерев’яної шпажки-основи для кріплення, пластилінової карамельки).
– З якого матеріалу виготовлено виріб? (із пластиліну).
Для довідки
Пластилін (італ. plastilina, від дав.-гр. πλαστός – ліпний) – матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з доданням воску, натурального та штучного жиру та інших речовин, що перешкоджають висиханню.
Проведення фізкультхвилинки
V. Вивчення нового матеріалу
1. Вступний інструктаж
– Кожен із вас створить свій різнобарвний льодяник із пластиліну, користуючись технологічною карткою (розгляд в альбомі).
2. Планування послідовності трудових дій учнів
– Добираємо три брусочки пластиліну різного кольору.
Стеком потрібно розділити кожен із них навпіл.
Скільки половинок у вас вийшло?
Залиште 3 половинки різного кольору, інші складіть до коробочки.
Із трьох половинок скачайте кульки на дощечці (демонструю прийом).
А які ви знаєте ще геометричні тіла, крім кулі?
Далі розкачуємо кожну кульку в ковбаску.
Ковбаска із пластиліну – це яке геометричне тіло?
Викладаємо ковбаску одна на одну, стискаємо та скручуємо їх у джгутик. Скручуємо джгутик у кільце. Нанижемо кольорове кільце на дерев’яну шпажку (техніка безпеки!)
VI. Інструктаж з техніки безпеки
1. Повторення правил роботи з пластиліном
– Які правила роботи з пластиліном ви знаєте?
Щоб виліпити щось із пластиліну, необхідно щоб він був пластичним. А для цього його слід нагріти (в руках або на батареї, підстеливши під неї клейонку).
Руками від пластиліну не можна торкатися рота, очей.
Після роботи із цим матеріалом слід дуже ретельно вимити руки із милом.
Існує багато прийомів роботи із пластиліном, ось деякі із них:
Ми будемо користуватися способом розкачування і скачування.
VII. Самостійна практична робота учнів
VIII. Підсумок уроку. Аналіз й оцінка учнівських робіт
– Що нового ви дізнались?
– Що ще можна виготовити із пластиліну?
– Які солодощі корисно вживати?
2. Презентація робіт
3. Самоаналіз робіт
1