Конспект уроку з елементами STEM-освіти з теми
« Взаємозв'язок живої та неживої природи»( я пізнаю світ. 1 клас)
Науково – педагогічний проєкт « Інтелект України»
Тема уроку. Взаємозв'язок живої та неживої природи.
Мета:
– формувати ключові компетентності (спілкування державною
мовою. компетентності в природничих науках і технологіях, уміння навчатися впродовж життя, соціальні і громадянські компетентності, екологічна грамотність і здорове життя);
– дати уявлення про те, як пов'язана між собою живата нежива природа;
– допомогти дітям усвідомити вплив неживої природи на розвиток та життя живої природи;
– формувати навички дослідницької діяльності, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті;
– розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, увагу, творчу увагу та фантазію, дрібну моторику рук;
– вчити висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками,
– виховувати дбайливе ставлення до природи.
Основні завдання педагога :
• актуалізація дослідницької потреби учня;
• залучення до пошукової діяльності;
• пошук засобів, що активізують процес пізнання;
• допомога у виробленні індивідуальної стратегії пізнання;
• сприяння в усвідомленні дослідження як відображенні пізнавальної потреби;
• доведення учня до результативності в діяльності;
• створення умов, що стимулюють пізнавальну активність.
Очікувані результати:
учні знатимуть:
– важливість впливу неживої природи на живу;
– умови, необхідні для розвитку живих організмів;
– як правильно вирощувати та доглядати за рослинами.
учні вмітимуть:
– об’єднуватися в групу та взаємодіяти в ній;
– пояснювати, як пов'язана жива та нежива природа;
– проводити дослідницьку діяльність.
Обладнання: Ілюстрації, зошит - підручник « Я пізнаю світ» для 1 класу,пластикові стаканчики, ґрунт, насіння квасолі, обладнання для дослідів(порожня банка, коробка) відеофайли.
Тип уроку: Комбінований
Хід уроку
І. Вступна частина. Актуалізація знань.
1. Організація класу
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп'ята.
2. Обмін інформацією
Добрий день друзі!
Пригадую, о в перші дні перебування на вашій планеті мені здавалося, що на Землі все надто складно влаштовано. Є жива й нежива природа та безліч предметів, створених людьми. Але якщо земляни вміють створювати найрізноманітніші предмети, то навіщо їм нежива природа? Може, мешканці Землі взагалі можуть обійтися без неї?
А) Назвати складові неживої природи, необхідні ля життя рослин. Намалювати складові, яких не вистачає.
Б) Знайди та розфарбуй зайвий рисунок. Поясни свій вибір.
Поясніть Незнайкові за якою ознакою можна об'єднати наведені слова у дві групи. Запис слів колонками в зошиті.
Слова: карась, вода, людина, каміння.
Вчительназиває групи слів. Учні визначають, яке слово зайвє. До слівв, які залишилися добирають загальну назву або вказують, що їх об’єднує.
ІІ. Оголошення теми уроку.
Вправа « Фотоапарат» (перегляд відеофайлу)
Організми не можуть існувати без неживої природи
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, чому живі організми не можуть жити без неживої природи . Під час уроку ми навчимося визначати умови необхідні для життя рослин. Тема дуже важлива для кожного із нас.
Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки – раз
На носках стоїть весь клас.
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! –і в гору, два! – і вниз.
На сусіда не дивись.
ІІІ. Опрацювання теми.
Тлумачення значення слів, що можуть викликати труднощі у подальшій роботі. ( опрацювання відео файлів)
Джерело – те, що дає початок чому- небудь.
Божество – істота, яка, за уявленням давніх людей, керує природними явищами.
Родючий – здатний давати великий урожай.
Читання слів вправи три рази на одному видиху з різною швидкістю.
джерелом не можуть існувати
божество складаються
родючий середовищем життя
взаємопов'язано для дихання
Читання уривку довідки бортового комп'ютера повільно, як повзе черепаха, а потім швидко, як скрекоче сорока.
У природі все взаємопов'язано. Організми не можуть існувати без неживої природи. Сонце, вода, повітря, ґрунт необхідні всьому живому.
1)Прослуховування довідки від бортового комп'тера Адаптера.
У природі все взаємопов'язано. Організми не можуть існувати без неживої природи. Сонце, вода, повітря, ґрунт необхідні всьому живому.
Сонце є джерелом світла й тепла. Без нього не може існувати життя на Землі. Прадавні люди розуміли це й ушановували світло як божество.
Дуже важливу роль у житті організмів відіграє вода. Рослини, тварини, люди складаються з води більш ніж наполовину. Для багатьох організмів вода є середовищем життя.
Для дихання організмам необхідне повітря.
Ґрунт – верхній родючий шар землі. З ґрунту рослини за допомогою коренів поглинають воду з розчиненими в ній поживними речовинами. Без рослин на планеті не існувало б і тваринного світу.
Вчитель керує та допомагає виконати роботу.
За декілька тижнів до запланованого уроку учні під керівництвом вчителя висадили рослини та дочекались сходів.
На уроці вчитель об’єднує дітей у групи. Кожна групаа отримує свої умови виконання завдання.
І група:
ІІ група:
ІІІ група:
ІV група:
Кожна з груп виконує отримане завдання та через деякий час звітує про одержані результати досліду.
І група: ІІ група: ІІІ група: ІV група:
Звітуючи робимо висновки.
Ми навчилися:
Зробили висновки:
Протягом дослідницької роботи ведемо щоденник експерименту
Прочитати в підручнику та відтворити з пам'яті вислів.
У природі все взаємопов'язано. Організми не можуть існувати без неживої природи.
Укажіть те, без чого людина не може жити:
А) телевізор, телефон, комп'ютер
Б) гроші, автомобіль, метро
В) вода, повітря, сонце
6. Робота з малюнками « продовжить ряд».
Розглянь рисунки. Назви,що об'єднує об'єкти в кожному ряду. Продовжить ряд.
Допоможи зайчику знайти до моркви найкоротший шлях.
ІV. Підсумок уроку.
1.Зоряні перегони
Знайди правильні відповіді на всі запитання. Упиши букви відповідей у зірочки. Склади з букв слово.
2.Робота з картою.
Підкресли на карті назви держав,що мають спільні з Україною кордони.
V. Рефлексія.
– Чи сподобався урок? Чи були впевненими у своїх силах?
– Які завдання були найцікавішими?
– Висловте свої враження від уроку