РАНКОВА ЗУСТРІЧ Тиждень 3. Мої друзі
Тема:Як знайти друзів?
Мета: уточнити уявлення дітей про те, що означає «уміти дружити»; формувати толерантні стосунки в колективі; виховувати бажання бути чуйним і уважним до своїх товаришів.
Обладнання: дракончик іграшка, 3 склянки, вода, блискітки, глина, капелюх, смайликів – настрою.
Хід зустрічі
Ігровий тренінг «Я обираю настрій». Вправа «Три настрої»
Учитель бере три склянки з водою й розповідає: «Коли Дракончик почу-ває себе добре, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його на-стрій схожий на чисту воду (показує першу склянку з чистою водою).
Коли в його голову приходять чудові ідеї, то думки стають схожими на салют: вони сяють і переливаються, як вода в іншій склянці (кидає в другу склянку блискітки й паличкою їх розмішує).
Але буває, що його думки сумні та неприємні. Тоді його думки схожі на брудну воду (кидає шматочок глини в третю склянку)».
Після демонстрації вчитель ставить питання.
1. Чи був у вас такий стан, як у Дракончика? Коли?
2. Як ви виходили з нього?
3. Що потрібно робити, щоб це минуло?
Учитель відкриває дітям «секрет - правило», що допомагає виправи-ти поганий настрій : подумай про хороше, й буде все добре!
Вітання з гарним настроєм!
Вправа «Сонечко побажань»
Усі діти стають у коло посміхаються сонечку у вікні, потім один одному та кладуть праву руку на плече сусіду. Кожен учасник по черзі називає ім’я сусіда й щось йому бажає. Гра закінчується, коли всі діти обмінялися побажаннями.
2. Обмін інформацією. Тема дня «Як знайти друзів?»
Вправа «Презентую себе»
Учитель передає дітям капелюха. Хто у капелюсі - розказує про свої захоплення, інтереси.
Учитель «Пригадайте свій перший день у школі. Ви ще не знали однокласників, але згодом з усіма перезнайомилися і подружилися. Дехто знайомиться з новими людьми легко і невимушено, а для декого це стає справжнім ви-пробуванням. Якщо це ваша проблема, не сумуйте, адже вмінню знайомитися можна навчитися. Наприклад, у незнайомій компанії вас може відрекомендувати хтось із дорослих або ваш друг. Ви теж маєте навчитися знайомити людей».
Робота в парах.
a) Об’єднати дітей у пари за допомогою карток фруктів (дві сли-ви, два яблука, дві груші, дві вишеньки… )
б) Пари мають коротко представити один одного. Наприклад: «Знайомтесь, це мій друг, Андрій. У нього є кумедний персик».
в) Запитання для обговорення:
- В яких випадках потрібно представляти друзів?
Висновок: «Уміння представляти друзів допомагає комфортніше почуватися у незнайомій компанії».
Вправа «Куточок дружби»
У класі ми організувати «Куточок дружби». Туди можна прийти, вибрати мирилку, сказати слова вибачення, дивлячись один одному в вічі і помиритися.
Теми для щоденника вражень:
З якою погодою я порівнюю дружбу?
Які фарби я візьму, щоб намалювати дружбу?
Мій справжній друг.
РАНКОВА ЗУСТРІЧ Тиждень 4. Моє довкілля
Тема: Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?
Мета: ознайомити дітей із розмаїттям навколишнього світу; продовжувати формувати уявлення про красу природи; розвивати прагнення до дослідження, творчу фантазію, креативність мислення, інтерес до довкілля, зв'язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: листя з дерев, які ростуть на шкільному подвір’ї.
Хід зустрічі
Вітання
Вправа «Ранкові враження»
— Розкажіть про свої ранкові враження за опорою.
- Уранці мене здивувало…
-Сьогодні я помітив(ла)…
-Дорогою до школи я почув(ла)…
-Чи звернули увагу на шкільне подвір’я? Що там змінилося
Обмін інформацією. Тема дня «Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї? »
-Сьогодні ми помандруємо шкільним подвір’ям, помилуємося різнокольоровими фарбами золотої осені. Послухаємо, як шуршить листя, шумить вітер у гілках, весело посвистують пташки. Але щоб усе це побачити й почути, потрібно добре поводитися.
-Яких правил поведінки потрібно дотримуватися в природі?
— Помилуймося яскравими фарбами осіннього дня.
— Скільки кольорів і відтінків ви бачите на листі дерев і кущів?
-А чи знаєте, чому листя жовтіє?
Улітку листочки зелені, тому що в них міститься багато зеленого барвника — хлорофілу. Крім нього, у листках містяться й інші фарбувальні речовини жовтого й червоного кольору. Але зеленої речовини так багато, що влітку вона переважає над рештою відтінків. Вона дуже важлива для рослини. У процесі життя рослини вона поступово руйнується, але під дією сонячного світла знов утворюється. Улітку сонце світить довго, сонячного світла багато — і листя весь час залишається зеленим. А восени день стає коротшим, рослини отримують менше світла, зелений барвник у листках руйнується і не встигає відновитися, тому колір у листках зникає. Листочок забарвлюється по-різному. Там, де більше речовини жовтого кольору, воно жовтіє, а де більше червоного — червоніє. Оскільки в листках кількість барвників різниться, то рослини й розфарбовані безліччю різноманітних відтінків.
Гра «З якого дерева листок?»
Учитель роздає кожному учневі по одному листку. За сигналом «На пошук дерева рушай!» діти мають підбігти до того дерева, листок з якого тримають у руках. Учитель перевіряє, чи не помилилися вони. Через деякий час вони обмінюються листочками, і гра триває. Виграють ті, хто припустився меншої кількості помилок.
Дихальна гімнастика
— Звикайте дихати носом, особливо якщо погода прохолодна: холодному повітрю необхідно зігрітися у ваших теплих носиках, перш ніж воно потрапить у легені. Виконаймо дихальну гімнастику, зміцнімо здоров’я! (Діти утворюють коло.)
В. п.: ноги разом, руки вздовж тулуба. Підняти руки вгору, потягнутися, піднятися навшпиньки — вдих; опустити руки вниз, опуститися на всю ступню — видих. Вимовити «у-х-х-х-х» (5 разів).
Подивіться одне на одного, як гарно розфарбувала вас художниця Осінь! Щічки стали рум’яними, очі світяться. Чому?
— Правильно, тому що перебування на свіжому повітрі зміцнює здоров’я, а здорова людина завжди гарна.
-Давайте зберемо різнокольорові листочки, я навчу висушувати їх, а потім створимо різноманітні аплікації.
Теми для щоденника вражень
Мої улюблені рослини на шкільному подвір’ї.
Мій осінній букет для матусі.
Мої враження від екскурсії.