Відкритий урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" За Типовою освітньою програмою під керівництвом Р.Шияна. З теми "Професії..Люди яких професій нам допомагають у житті?
Проведений в 1 класі
Конспект уроку з курсу «Я досліджую світ» 1 клас
Тема. Професії .Люди яких професій нам допомагають у житті?
Мета. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей. Розширити знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг. Виховувати повагу до праці своїх батьків. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації. Розвивати зв’язне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1. Ранкове вітання
Утворімо разом коло
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку дружби простягни,
З другом сварку не почни,
Будемо всі дружно грати,
Правил гри не забувати.
Щоб усім нам посміхатись,
Треба з кожним привітатись! (Добрий день!)
Щоб хороший настрій мати,
Треба всім його бажати!
- Посміхніться сусіду зліва, посміхніться сусіду справа, посміхніться сонечку й гостям.
2. Обмін інформацією.
- А щоб гарний настрій у нас був. Послухайте веселий віршик.
Плутанина
Геть усе- усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже «Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі,
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні.
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки – у бібліотеці».
От який Вітько дивак!
Ви ж бо знаєте- це ж не так! (Допоможемо Віті виправити помилки)
Діти, звісно вчаться в …(школі),
А комбайн працює в …(полі).
Ми лікуємось в ..(лікарні),
А стрижемось в.. (перукарні),
Ліки беремо в ..(аптеці),
А книжки – в ..(бібліотеці).
- Молодці. Допомогли Віті.
- А чи хотіли б ви вмить стати дорослими? Уявіть ким ви будете працювати? Яку професію оберете?
- Тож обміняємось інформацією. По черзі скажете: «Я мрію стати ...
( називаєте професію і ставите запитання) А ти Артем?)
(Діти по колу обмінюються інформацією. Я мрію стати вчителем. А ти Артем?)
От ми і дізналися , хто ким хоче стати. А зараз сідайте і проведемо Щоденні новини.
4. Щоденні новини.
- Яке сьогодні число, місяць, рік? ( 07березня 2024 )
Цікавинки дня. Чи знаєте ви, що місяць березень – це перший місяць весни. А який другий?..
- Яка сьогодні погода?
- Яка пора року?
- Який день тижня?
Повідомлення теми і мети уроку.
Яку тему ми вивчали цього тижня?
- Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Професії». Поговоримо про професії вашої мрії та спробуємо себе у ролі людей деяких професій.А також вияснимо люди яких професій нам допомагають в повсякденному житті.
Іі. Робота над темою уроку.
Вчитель
- Дуже багато професій є в наш час у світі. І кожна професія відкриває свої двері для нових працівників.І люди різних професій нам допомагають в повсякденному житті.І ми з вами вияснили на минулих уроках, всі професії дуже потрібні.
- 1.Завдання « Розв’яжи анаграму»
- Виконаємо завдання «Розв’яжи анаграму» Відгадай яка професія зашифрована і покажи відповідний малюнок на дошці.
-Яке слово зашифроване першим?
АРКУХ,(Кухар)Покажіть відповідний малюнок на дошці. Що корисного робить для нас кухар?
ЧЕИТЛЬВ(Вчитель),
ЖПЕЖОНИК(Пожежник),
Лікар.
Ми назвали 4 професії.
- Скажіть чи всі вони нам дуже потрібні? Так, всі пофесії дуже потрібні.
- Діти, а хто з вас хотів би стати кухарем? У кого мама, або тато працює кухарем?
2. Математична гра «Звари Борщик»
Відгадування загадки:
- Хто на кухні хазяйнує?
Хто каструлями керує
Пиріжки пече рум’яні,
Варить борщ смачний, духмяний.
Не відтягнеш і за вуха?
Хто це діти? (Кухар).
- Діти ми віртуально будемо варити борщ?
- Спробуємо себе в ролі кухарів. Ми вияснили, що кухар готує нам смачні страви.
Виконайте завдання на картках. Вам потрібно обчислити приклади. За результатами прикладів ми дізнаємося, які овочі і в якому порядку кладе кухар до каструлі, коли варить смачний український борщ. Завдання виконуєте в парах.
(Діти обчислюють приклади)
А тепер скажіть , що зображено на малюнку, де ви отримали відполвідь1. ( Картопля) Отже картоплю кладуть першою до каструлі.
Що зображено , де відповідь 2?
- От ми вже знаємо з чого і в якій послідовності кухар готує нам борщ.
3.Вправа «Танграм»
- Діти, а хто такий Архітектор? Дізнаємося нове слово
Архітектор – це людина, яка робить план – креслення певної будівлі або навіть цілого міста. Кожен архітектор повинен вміти скласти ціле з частин.
От і ми з вами зараз станемо архітекторами.
Виконаємо вправу «Танграм». Складемо фігуру з частин «Будиночок»
- Сподобалося Вам бути архітекторами? Складіть фігурки в конверти і покладіть на край парти.
ІІІ.Фізкультхвилинка «Професійні вміння»
- Педагог читає вірш. На перші рядки діти ритмічно плескають у долоні. Далі школярі виконують імітаційні рухи, показуючи відповідні до змісту дії.
- Кожна праця — це уміння,
- Вміння справжні, професійні:
- Так працює в нас жонглер,
- Так веде авто шофер,
- Так фарбує дім маляр,
- Так ось грає сопілкар,
- Так працює в нас двірник,
- Так — завзятий танцівник,
- Так пливе спортсмен-плавець...
- Кожний — справжній фахівець!
- На останній рядок діти стають прямо, випроставши руки вгору.
- IV. Закріплення вивченого матеріалу.
4.Гра «Що зайве»
- Пограємося в гру «Що зайве» . Подивіться на слайд і назвіть предмет, який є зайвим для цієї професії. Люди цих професій теж допомагають нам у житті
5. Гра «Добери слова»
Трактор водить ...(тракторист).
Електричку...(машиніст).
Стіни фарбував ...(маляр).
Меблі вистругав ...(тесляр).
Пошту нам привіз ...(поштар).
Цілий день нам шиє ...(швець).
Хто все знає −... (молодець).
6. Робота в групах.
Відгадайте ще таку загадку:
Літаком керує вправно
Коли в небі навіть хмарно.
Посміхається з висот
Найхоробріший … (пілот)
Працюємо в групах
Збудуємо літак з лего для нашого пілота. Команда Пілот 1, Пілот 2
7. Рідний край охороняти,
Від чужих обороняти
День і ніч завжди готовий
Мужній захисник... (військовий)
Виготовимо паперове сердечко для воїна – захисника ЗСУ
Подаруємо їм паперові сердечка, за те що ми спокійно можемо жити, вчитися і проводити отакі уроки.
У. Підсумок уроку