Конспект уроку з елементами тренінгу "Обираємо здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Цей матеріал допоможе вчителеві формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вміння працювати в групах, оцінювати інформацію; виховувати почуття відповідальності за збереження здоров'я.
Перегляд файлу

Розробка першого уроку для 5 класу з елементами тренінгу

 

Тема „ Обираємо  здоровий спосіб життя ”

Мета: формувати в учнів поняття про здоровий спосіб життя, сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров'я; вміння працювати в групах, оцінювати інформацію; виховувати почуття відповідальності за збереження здоров'я. Обладнання: папір формату А2, клейкі папірці, кольорові фломастери, маркери чорного кольору, м’яка іграшка.

Хід заняття.

Для проведення тренінгу з класу потрібно забрати зайві парти, стільці розставити по колу. Тема заняття записана на дошці.

                                     Повідомлення теми і мети тренінгу:

Найцінніше для людини,

Для дорослого й дитини –

Це здоров'я, знає кожен.

Ми його поліпшить можем,

Мусим  добре берегти,

Бо як згубиш – не знайти. (Записати на дошці)

«Головним скарбом життя є не землі, що ти завоював, не багатства, що у тебе в скринях... Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».  (Авіцена.)

    Що є найдорожчим у цьому світі? Що потрібно кожній людині - сьогодні, завтра, завжди?! Без чого немає  сенсу в житті? Що ми не цінуємо, маючи його, та жалкуємо, коли загубимо? Відповідь одна – здоров’я. Ми не звикли приділяти увагу собі на належному рівні. Ми не зважаємо на тривожні симптоми й відкладаємо до останнього візит до лікаря.

      На сьогоднішньому занятті ми спробуємо дати відповідь на наступні запитання: що таке здоров'я? Яка користь від здорового способу життя? Як його зберегти?

   Знайомство. Для ефективного співробітництва ми спочатку познайомимось. Назвіть своє ім’я, і скажіть, яким казковим або мультиплікаційним героєм ви могли б себе уявити? Чому?

Очікування. А що ви чекаєте від нашої сьогоднішньої зустрічі?

Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок, котрі на плакаті закривають зображення сонця.

       Основна частина

У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки. Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від якої люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.

Серед своїх богів давні греки з особливою шаною ставилися до бога лікування Асклепія та його доньок — Гігієї та Панацеї. Перша вміла запобігати захворюванням (звідси назва галузі медицини — гігієна), а друга лікувала та зцілювала людей (звідси вислів: «Панацея від усіх бід»).

У кожній мові є слово «здоров´я». Як відомо, кожне слово щось означає і має свою вагу, вживається часто або інколи. «Здоров´я» - слово щоденного вжитку: вітаються «Здраствуйте!», на кінець розмови бажають: «Будьте здорові!». Але за своєю щоденністю це слово ховає свою глибинну суть: здоров´я одна з найбільших цінностей для людини.

1)Вступне повторення. Гра «Асоціації» - прямокутник до терміну «здоров'я» (синоніми, антоніми, прикметники, дієслова)

2) Рольова гра.  Підготовлені  волонтери  розігрують сценку про невдаху- лісоруба.

            ПРИТЧА ПРО НЕВДАХУ-ЛІСОРУБА

   Йде чоловік лісом і зустрічає знайомого, який старанно пиляє дерево тупою пилкою.

- Що ти робиш?

- Хіба не бачиш? Дерево пиляю.

- У  тебе ж пилка затупилася. Чому б тобі не зробити перерву і заточити її?

- Ти що?! Немає часу. Треба скоріше дерево спиляти.

Запитання для обговорення:

1.Чи варто цьому чоловікові тратити час, щоб заточити пилку?

2.Чи допоможе це швидше спиляти дерево?

3. Чи варто людям витрачати час на здоровий спосіб життя?

Підсумуйте!

Той, хто веде здоровий спосіб життя, робить вигідну інвестицію у своє майбутнє. Він витрачає час на фізичні вправи, приготування корисних страв, розбудову стосунків тощо. Але завдяки цьому виконує більший обсяг роботи за коротший час і отримує додатковий  “прибуток”- міцне здоров’я, хороший настрій, вірних друзів,відчуття повноти життя та успіх. Адже  недаремно кажуть:

Хто здоровий – той сміється,

Тому все в житті вдається.

Хто здоровий, той не плаче

Жде його в житті удача.

3) Робота в групах.  А тепер давайте спробуємо створити „модель” здорової людини. Для цього об’єднаємось у групи за кольором  обраних вами жетонів. У кожної групи є фломастери, папір, скотч. Вам потрібно за допомогою підручних засобів зобразити, якою має бути здорова людина. Це можуть бути малюнки, схеми, записи, котрі потрібно буде пояснити. На роботу відводиться 15 хвилин.

Поки учні працюють, звучить музика.

4)Обговорення і захист „моделей здоров'я”.

5) – А зараз подаруйте свою „модель” сусідній групі. Будь-яку хорошу річ дуже легко зіпсувати. Карієс нищить чудову усмішку, образа вбиває хороший настрій. Завдання груп полягає в тому, щоб маркерами чорного кольору зіпсувати „модель здорової людини”, створену вашими друзями, використовуючи знання про хвороби, шкідливі звички, різні несприятливі чи небезпечні чинники. На цю роботу вам відводиться 5 хвилин.

6) “Презентація” зіпсованих моделей. Обговорення:

- Які почуття у вас виникли, коли команда однодумців створювала модель здоров'я?

- А що ви відчули, коли інша команда псувала створене вами?

- Що кожен з нас може та повинен зробити для збереження і зміцнення власного здоров'я?

7)Створення «променів сонця” умов для підтримання здорового способу життя.

- На промінцях записані умови, необхідні для підтримання здорового способу життя:

• Висока рухова активність без примусу.

• Збалансоване харчування.

• Сприятливий психологічний клімат в сім’ї, школі, суспільстві.

• Творча активність.

• Повноцінне сімейне життя.

• Високоморальне ставлення до довкілля, людей, самих себе.

• Відмова від шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).

Виберіть серед них найважливіші. Чи легко це зробити? Чому?

Оскільки кожна з цих умов є необхідною, всі вони рівноцінні, тож давайте розмістимо їх по колу у вигляді промінців сонця.

 

                                          Підведення підсумків заняття.

      Якось бога запитали, що його дивує в людях. І бог відповів…

   Людям набридає дитинство, вони поспішають подорослішати, а потім мріють стати знову дітьми…

   Люди втрачають здоров’я, заробляючи гроші, а потім утрачають гроші, відновлюючи здоров’я…

   Люди так багато думають про майбутнє, що забувають про сьогодення настільки, що не живуть ні в сьогоденні, ні в майбутньому…

Отже, давайте обирати здоровий спосіб життя і берегти своє здоров’я.

- Кожен з нас сьогодні щось зрозумів, чомусь навчився, чимось зацікавився. Давайте спробуємо висловити свою думку про заняття, звертаючись до цієї іграшки.

- Чи справдились ваші очікування щодо нашої сьогоднішньої зустрічі? Якщо так, зніміть з плаката хмарку, де ви записували свої очікування. Якщо зовсім не справдились, лишіть її на місці, а якщо справдились частково, прикріпіть свій листочок на краю плаката.

Прощання.

- На малюнку з’явилося усміхнене сонечко. Щоб сонячно і радісно стало у кожного в душі, давайте візьмемося за руки і побажаємо своєму сусіду щось хороше.

1

 

doc
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
27 квітня 2019
Переглядів
3056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку