Модуль: Футбол.
Тема уроку. Техніка удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи, зупинка підошвою .
Мета: оновлення рухової пам`яті шляхом повторення отриманих навичок та вмінь; виховання ініціативності, самостійності, творчої активності, взаємодії з партнерами команди; активізація пізнавального інтересу до уроків футболу.
Завдання:
1. Повторити техніку удару по м'ячу внутрішньою стороною стопи та
техніку зупинки підошвою.
2. Закріпити техніку ведення м'яча вивченими способами.
3. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, швидкості, спритності,
сили.
Очікувані результати:
Учень виконує:
- удар внутрішньою стороною стопи, зупинку підошвою;
- ведення м'яча вивченими способами;
Тип уроку: повторення та закріплення знань.
Інвентар: футбольні м'ячі (17шт.), 2 комплекти форми, манішки, лави гімнастичні, конуси (34 шт.), стійки (4 шт.), палиці гімнастичні (5 шт.), гімнастичні обручі (4 шт.), дві жердини («перекладини») (1,5 – 2 м), пазли два комплекти «кубок України».
Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції.
Місце проведення: спортивна зала.
Харківська область Балаклійський район
Савинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області
Конспект уроку з фізичної культури 6 - клас
ВАРІАТИВНИЙ МОДУЛЬ «ФУТБОЛ»
Горбань Сергій Володимирович, учитель фізичної культури
Савинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
Балаклійської районної ради
Харківської області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Савинці 2017
Модуль: Футбол.
Тема уроку. Техніка удару по м’ячу внутрішньою стороною стопи, зупинка підошвою .
Мета: оновлення рухової пам`яті шляхом повторення отриманих навичок та вмінь; виховання ініціативності, самостійності, творчої активності, взаємодії з партнерами команди; активізація пізнавального інтересу до уроків футболу.
Завдання:
1. Повторити техніку удару по м’ячу внутрішньою стороною стопи та техніку зупинки підошвою.
2. Закріпити техніку ведення м’яча вивченими способами.
3. Сприяти розвитку швидкісно-силових якостей, швидкості, спритності, сили.
Очікувані результати:
Учень виконує:
- удар внутрішньою стороною стопи, зупинку підошвою;
- ведення м’яча вивченими способами;
Тип уроку: повторення та закріплення знань.
Інвентар: футбольні м’ячі (17шт.), 2 комплекти форми, манішки, лави гімнастичні, конуси (34 шт.), стійки (4 шт.), палиці гімнастичні (5 шт.), гімнастичні обручі (4 шт.), дві жердини («перекладини») (1,5 – 2 м), пазли два комплекти «кубок України».
Технічні засоби: проектор, презентація, музичний центр, музичні композиції.
Місце проведення: спортивна зала.
|
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
Ос. гр. |
Під гр. |
Сп. м.г. |
|||
І. Підготовча частина - 10 хв. |
|||||
1. |
Організований вхід до залу під музичний супровід.
Шикування в шеренгу. Привітання: «Футбол - улюбленіша гра! Фізкульт – привіт! Фізкульт –ура!»
Повідомлення завдань уроку.
|
30''
30'' 1'
|
30''
30'' 1'
|
30''
30'' 1'
|
гімн ФК «Металіст». Дотримуватися дистанції.
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів і самопочуття.
Слайд № 2,3 |
2. |
Інструктаж з правил БЖД на уроці футболу.
Вимірювання ЧСС зручним способом
|
30''
30''
|
30''
30''
|
30''
30''
|
Слайд № 4
Слайд № 5
Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.
|
3. |
Розведення колони.
1. Різновиди ходьби: - на носках, руки на пояс; - на п'ятках, руки за голову; - перекатом з п`ятки на носок; - у напівприсіді, руки на поясі; - випадами руки на пояс.
|
10''
2' 9м 9м 9м 9м 9м
|
10''
2' 9м 9м 9м 9м 9м
|
10''
2' 9м 9м 9м 9м 9м
|
Дотримуватись інтервалу та дистанції. Хлопці на ліво, дівчата на право в обхід.
Слайд № 6 Темп середній. Під рахунок учителя. Стежити за поставою.
|
|
2. Біг та його різновиди: - рівномірний біг; - приставним кроком, лівим боком;
- приставним кроком правим боком;
- спиною вперед;
- біг із поворотом на 360°;
- з виведенням прямих ніг уперед, руки на пояс;
- з високим підніманням стегна; - з закиданням гомілки ;
- дріботливий.
Перехід на ходьбу. Шикування біля м`ячів . |
2' 18м 9м
9м
9м
9м
9м
9м 9м
9м
|
2' 18м 7м
7м
7м
7м
7м
7м 7м
7м
|
2' К Р О К О М
П О
М А Л О М У
К О Л У
|
Зберігати дистанцію. Спину тримати прямо, лікті розведені. Дотримуватись заданого інтервалу. Спину тримати прямо.
Погляд назад через праве плече. За командою вчителя ліворуч, а потім праворуч. Утримувати рівновагу. Спину тримати прямо. Ноги не згинати.
Максимальний темп руху з мінімальним пересуванням уперед, робота рук. Верхня частина тулуба розслаблена. Вправи на відновлення.
|
4.
5. |
Виконання гри. «Viva-gra». 1- 4 - плескаємо долонями по стегнам; 5 - 8 - оплеск, грудна клітка - рука; 9 - 10 - оплески руками. Взяти м`ячі.
1. Загальнорозвиваючі вправи:
1. В. п. – о.с., 1- 4 кроки на місці;
2. В.п.- м`яч біля грудей: 1- нахил голови вперед, м`яч униз; 2 - нахил голови назад, м`яч перед грудьми ; 3 - нахил голови вліво, м`яч униз; 4 - нахил голови вправо, м`яч перед грудьми; |
20''
3'
10'
4п.
|
20''
3'
10'
4п.
|
20''
3'
10'
4п.
|
Виконувати весело. Усі разом. Відчувати ритм. Кожному взяти м`яч.
З футбольними м'ячами. Під музичний супровід композиція(rozminka). Здійснювати показ. Виконувати на носках.
Слідкувати за поставою, виконувати з максимальною амплітудою.
|
|
3. В. п. - о.с., 1 - м`яч до грудей; 2 - м`яч угору; 3 - м`яч до грудей ; 4 - в.п.
4. В. п. - м`яч до грудей ; 1 - 2 поворот наліво; 3 - 4 поворот направо;
5. В. п. - м`яч до грудей ; 1- нахил вліво, права нога в сторону, м`яч угору; 2 - в.п.; 3 - нахил вправо, ліва нога в сторону, м`яч угору; 4 - в.п.
6. В. п. - широка стійка, ноги нарізно 1 - 4 описуємо коло ліворуч; 5 - 8 описуємо коло праворуч;
7. В. п. - широка стійка, ноги нарізно м`яч біля грудей: 1- нахил вперед, м`яч до лівої ноги; 2 - нахил вперед, м`яч на середину; 3 - нахилвуперед, м`яч до правої ноги; 4 - в.п.
8. В. п. - у напівприсіді, м'яч до колін; 1 - 4 колові рухи в колінному суглобі ліворуч; 5-8 колові рухи в колінному суглобі праворуч.
9. В. п.- стійка ноги нарізно; 1- 2 крок ліворуч, присісти, м'яч вперед; 3 - 4 крок праворуч, присісти, м'яч вперед;
10. В. п. - стійка ноги нарізно, м'яч донизу; 1- випад лівою вперед, м`яч вперед; |
4 п.
4 п.
4 п.
4п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
|
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
|
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
4 п.
|
Потягнутись за руками, погляд на м`яч.
Погляд на м`яч. Пружні рухи.
Виконувати з максимальною амплітудою.
Виконувати з максимальною амплітудою. Руки прямі.
Погляд на м`яч. Ноги не згинати. М'ячем тягнутися до стопи.
Виконувати з максимальною амплітудою. Спину тримати прямо.
Слідкувати за поставою.
Узгодженість рухів. Тримати рівновагу.
|
|
2 - в.п.; 3 - випад правою вперед, м`яч вперед; 4 - в.п. 11. В. п. - стійка ноги нарізно, м`яч на підлозі; 1- 4 описуємо коло лівою ногою вліво; 5-8 описуємо коло правою ногою вправо;
12. В. п. - стійка ноги нарізно, м`яч на підлозі; 1- 4 перекочування м`яча стопою лівої ноги вперед - назад; 5 - 8 перекочування м`яча стопою лівої ноги вперед - назад;
13. В. п. - стійка ноги нарізно, м`яч на підлозі; 1- ліва на м`яч; 2 - права на м`яч;
Перехід на ходьбу
Замірювання ЧСС за 10 сек. |
4 п.
8 п.
8 п.
10"
|
4 п.
8 п.
8 п.
10"
|
4 п.
8 п.
8 п.
10"
|
Опорна права. Максимальна амплітуда рухів. Опорна ліва. Максимальна амплітуда рухів.
Опорна права. М'яч тримати підошвою.
Опорна ліва.
Змінювати ноги підскоком, торкатися м'яча носком. Не наступати на м'яч.
Вправи на відновлення дихання. Під музичний супровід( The Shadon of Your Smile ) Слайд 7. Зробити аналіз. Підбити підсумки. |
ІІ. Основна частина - 30 хв. |
|||||
6. |
Техніко - тактична підготовка.
1.Техніка пересування з м'ячем:
- стрибок на лівій нозі, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед - назад із подальшим веденням м`яча внутрішньою стороною стопи;
- стрибок на правій нозі, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед - назад з подальшим веденням м`яча внутрішньою стороною стопи;
- стрибком на двох ногах, рух приставним кроком лівим боком, приставним кроком правим боком, рух уперед-назад з подальшим веденням м`яча внутрішньою стороною стопи;
Шикування парами.
|
10'
6'
1 р.
1 р.
1 р.
|
10'
6'
1 р.
1 р.
1 р.
|
10'
6' 1 р.
1 р.
1 р.
|
Слайд № 8.
Поєднання стрибків, бігу, зупинок, ведення м`яча Виконувати на носках Спину тримати прямо. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати за свистком. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати на носках Спину тримати прямо. Ведення м`яча без зорового контролю. Виконувати за свистком. Ведення м`яча без зорового контролю Виконувати на носках Спину тримати прямо Ведення м`яча без зорового контролю Виконувати за свистком Ведення м`яча без зорового контролю М’яч на пару Покласти зайві м’ячі. |
|
2. Передачи м’яча внутрішньою стороною стопи та зупинки м’яча підошвою.
Передача м’яча підошвою: - перший учень виконує передачу м’яча підошвою, другий зупиняє м’яч підошвою, не відриваючи ноги здійснює передачу першому;
- те ж саме в русі. Перший після зупинки м’яча підошвою, рухається спиною вперед без м’яча, другий рухається до м’яча обличчям і виконує передачу першому.
|
8'
2'
2'
|
8'
2'
2'
|
8'
2'
1'
|
Слайд № 9, 10.
Виконувати в парах фронтально. Інтервал між парами 3-4 м. Контроль за м`ячем. Виконувати за командою. Відчуття партнера Рух в стійці футболіста Виконувати за командою.
|
|
Удар по нерухомому м’ячу внутрішньою стороною стопи, зупинка підошвою:
- перший учень виконує передачу м’яча внутрішньою стороною стопи, другий зупиняє м’яч підошвою, обробляє його і знову виконує передачу;
- те ж саме в русі.
Покласти м'ячі. Спеціальна фізична підготовка: Вправи для зміцнення м`язів верхньої частини тулуба: - в. п. - упор лежачі, обличчям один до одного; 1 - оплеск правою рукою з партнером; 2 - оплеск лівою рукою з партнером.
Взяти м’ячі.
3. Техніко - тактична підготовка: Удар по м’ячу, що котиться внутрішньою стороною стопи:
- передачі внутрішньою стороною стопи в парах на місті;
- передачі внутрішньою стороною стопи в парах в русі.
|
2'
2'
15'' 1'
8 п.
15"
4'
2'
2'
|
2'
2'
15'' 1'
8 п.
15"
4'
2'
2'
|
1`
1'
15'' 1'
8 п.
15"
4'
2'
1'
|
Інтервал між парами 3 - 4 м Стійка гравця Слідкувати за положенням стопи при передачі Враховувати фази удару Зупинка м’яча, носок на себе. Передачу виконувати в русі. Тримати інтервал 3 - 4 м Зупинка м’яча, носок на себе Передачу виконувати в русі.
На безпечну відстань
Корпус тримати прямо Погляд на партнера Одночасний дотик руки
М’яч на пару.
Перший учень виконує передачу м’яча внутрішньою стороною стопи, другий у один дотик виконує передачу першому. Рухатись на м’яч. Слідкувати за положення махової ноги. Перший виконує передачу другом, після передачі м’яча внутрішньою стороною стопи рухається спиною вперед без м’яча, другий рухається до м’яча |
обличчям та виконує передачу першому. Слідкувати за чіткістю виконання.
Покласти м'ячі 15'' 15'' 15'' На безпечну відстань.
Спеціальна фізична підготовка 2' 2' 2'
1. Вправа для зміцнення м`язів ніг 1' 1' 1' Учні шикуються в коло в
«Спільний стілець». затилок один за одним.
Покласти руки на плечі товариша, який стоїть попереду. За командою «1, 2, 3» повільно присідати на коліна учня, який стоїть
позаду.
Спину тримати прямо.
7. 1. Виконання футбольної гри та 6' 6' 5' Слайд № 11. естафети.
Гра «Пересувні ворота». 2' 2' 2' Гол зараховується лише Грають дві команди. У кожній команді є тоді, коли партнер по палиця 1,5 - 2 метри завдовжки, яку команді прийняв м’яч, який гравці тримають, як поперечку, а самі є пройшов крізь ворота.
бічною щаблиною. Дотримуватись правил
Ворота повільно пересуваються по безпеки та правил гри.
майданчику. Команди намагаються забити гол точним пасом у пересувні ворота.
Підбити підсумки.
Гра «Міма». 2' 2' 2' Виграє команда, яка
Учні представляють уболівальників на показала кращу пантоміму. матчі. Перше завдання - показати фанатів улюбленого клубу. Друге завдання - показати радість від перемоги улюбленої команди.
Підбити підсумки.
Естафета «кубок України». 2' 2' Слайд № 12.
Пояснення правил гри.
За командою учень виконує ведення м`яча до гімнастичного обруча, де залишає м`яч і бере пазл під своїм номером. Рухається до стіни, де робить наліпку пазла, складаючи «кубок України». Учень, виконавши завдання,
|
рухається до фінішу і передає естафету іншому учаснику за лінією старту.
Підбити підсумки.
Шикування в одну шеренгу. Підведення підсумків. |
30" 30" |
30" 30" |
30" 30" |
М'яч приймати за лінією старту. Зупинку м'яча виконувати підошвою. Дотримуватись правил безпеки. Перемагає команда, яка набрала більшу кількість перемог в іграх. Відзначити кращих учнів. |
ІІІ. Заключна частина уроку - 5 хв. |
|||||
8. |
1.Шикування в коло.
2. Вправа на координацію рухів та відновлення дихання: В. п. – о.с., 1- ліва на пояс; 2- - права на пояс; 3- - ліва до плеча; 4- - права до плеча; 5- - ліва вгору; 6- - права вгору; 7- 8 - плескання в долоні; 9 - 14 - те ж саме в зворотному напрямку; 15 - 16 - плескання долонями по стегнах
3. Вимірювання ЧСС зручним способом.
|
20"
2р
30" |
20"
2р
30" |
20"
2р
30" |
Під музичний супровід
Постава. Координація рухів.
Слайд № 14. Підрахувати ЧСС. Зробити аналіз.
|
9. |
4. Підведення підсумків роботи.
5. Домашнє завдання: - відпрацьовувати удари по м’ячу внутрішньою стороною стопи в стіну з відстані 5 - 10м; - присідання 3х12 разів (хлопці) 3х 8 разів (дівчата) 6. Слово вчителя: |
3'
30"
10" |
3'
30"
10" |
3'
30"
10" |
Оцінювання. Відзначити кращих учнів.
Слайд № 15. Слайд № 16.
|
|
«- Попрацювали дуже плідно?... - В футбол пограли на ура?... - Оцінку ставлю всім «відмінно»! - В футбол щоб грали ви щодня!»
7. Організований вихід зі спортивної зали.
|
20" |
20" |
20" |
|