Конспект
уроку з фізичної культури
8 клас
вчителя фізичної культури
Новояворівського ліцею
Шипки Петра Васильовича
Модуль: «Футбол»
Тема: «Удар по м’ячу середньою частиною підйому».
Мета: Підвищити інтерес учнів до занять футболом;
Домогтися чіткого виконання удару по м’ячу
витягнутим підйомом.
Тип уроку: Повторення і закріплення техніки.
Завдання уроку:
1. Ознайомити учнів з навичками самоконтролю юного футболіста.
2. Закріпити навички жонглювання м’ячем.
3. Продовжувати навчати удар по м’ячу середньою частиною підйому.
4. Сприяти розвитку координації рухів і швидкості.
5. Виховувати дисциплінованість, витримку та взаємодопомогу.
Місце проведення: стадіон
Дата проведення: Новояворівськ - 2023.
Інвентар та обладнання: фішки /20 шт./, м’ячі футбольні /20шт./,
секундомір, свисток.
№ |
Зміст уроку |
Дозув-ання |
О.М.В. |
І. |
Підготовча частина |
16хв |
|
1
2
3
4
5
6
7
8
|
Організація класу. Шикування. Рапорт. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Теоретичні відомості про футбол.
Правила поведінки на уроках футболу. ЧСС за 10 с
Стройові вправи.
Різновиди ходьба. - звичайним кроком; - на передній частині стопи; - на п’ятках; - на зовнішньому та внутрішньому боці ступні; - перекати з п’ятки на передню частину ступні; - у напів-присіді, присіді.
Різновиди бігу: - гладкий біг; - біг зі зміною швидкості; - «змійкою»; - «зигзагом».
Загально-розвивальні вправи у русі: 1. В.п. – права рука вгорі, ліва внизу. 1-2 – відведення рук назад; 3-4 – зміна рук і відведення рук назад 2. В.п. – руки зігнуті перед грудьми. 1-2 – відведення зігнутих рук назад; 3-4 – відведення прямих рук назад. 3. В.п. – о.с. 1 – підняти ліве плече вгору; 2 – підняти праве плече вгору; 3 – опустити ліве плече вниз; 4 – опустити праве плече вниз. 4. Колові рухи руками вперед, назад.
Спеціальні бігові вправи: - високе піднімання стегна / обличчям уперед, спиною вперед, лівим боком, правим боком /. --- ходьба
--- перешикування |
2 хв
30 с
30 с 1 хв
30 с
1 хв
2 хв
2 хв 4-5 разів
4-5 разів
5-6 разів
8-10 разів
2 хв
20 с
20 с |
Похвалити декілька учнів за присутність на уроці в акуратній спортивній формі. Пояснити. Показати. Вчитель розказує, запитує і отримує зворотну інформацію.
Виконувати вправи тільки по команді вчителя. Запитати про самопочуття учнів. Помножили на 6.
«По двоє розділись! В дві шеренги шикуйсь! В одну шеренгу шикуйсь! Праворуч!»
«За направляючим праве плече вперед, кроком руш! Прямо – руш!». Ширше крок! Коротший крок! Дистанція - 2 кроки. Звертати увагу на положення тулуба, погляд уперед, підборіддя рівно.
Темп бігу: повільний, середній. швидкий. Звертати увагу на постановку ступні. Стежити за диханням і дотриманням дистанції в колоні.
Руки в ліктях не згинати.
Амплітуда максимальна
Показати вправу
Оберти виконувати енергійно. Підніматися на передню частину ступні.
Вправи виконувати на передній частині ступні. Руки зігнуті в ліктях. Спину тримати рівно. Підняти руки в сторони – вдих, опустити – видих. «Через середину – руш!» «Ліворуч і праворуч в колони по одному в обхід руш!». Учні зупиняються біля м’ячів. |
9
|
ЗРВ з м’ячем.
1. В.п. – ноги широко, м’яч попереду з опорою руками на нього. Прогнути спину і затримати положення. 2. В.п. – ноги широко, м’яч біля лівої-правої ступні, опора руками на м’яч. 1-4 – перенесення ваги тіла на ліву ногу; 5-8 – перенесення ваги тіла на праву ногу, затримати положення тіла. 3. Перенесення ваги з лівої ноги на праву. 4. В.п. – стоячи, ноги разом, нахил вперед, м’яч біля носків. Прогнути спину і затримати. Утримувати положення до свистка. 5. В.п. - м’яч за спиною. 1-4 – випад лівою ногою вперед; 5-8 – випад правою ногою вперед. 6. В.п. – присісти до 90 градусів, руки попереду, м’яч у руках. 7. В.п. – з опорою руками на землю. Рухи гомілкостопами вгору-вниз. 8. В.п. – о.с. Стрибки вгору, руки на пояс. 9. В.п. – о.с. Махи ногами вперед.
--- Вимірювання ЧСС за 10 с |
4 хв
20 с
20 с
20 с
20 с
20 с
40 с
40 с
20 с
20 с
30 с |
Для кожного учня має бути м’яч.
Починати та закінчувати вправу за свистком учителя. Ноги в колінах не згинати.
Дихання рівномірне.
М’язи задньої поверхні стегна якнайнижче до землі.
Темп виконання - середній. Ноги в колінах не згинати.
Спину тримати рівно.
У плечовому, колінному та кульшовому суглобах утримувати кут 90 градусів.
Голова внизу, спина вгорі.
У колінах ноги не згинати. Стрибати якнайвище. Носок ступні тягнути вперед.
Помножити на 6 = 110-140 уд/хв. Перевірити готовність учнів до основної частини.
|
ІІ. |
Основна частина |
25хв |
|
1
2
3
4
|
Підвідні вправи / для кожного учня має бути м’яч /.
1. Зупинка м’яча серединою підйому Гравець підкидає м’яч приблизно на 1 м. і зупиняє м’яч витягнутим підйомом /рис. 1/
2. Жонглювання м’ячем серединою підйому:
а). гравець підкидає м’яч на 1м, м’яч відбивається від землі і після того гравець виконує жонглювання серединою підйому / рис. 2/
б). гравець підкидає м’яч на 1м, один раз виконує удар витягнутим підйомом по м’ячу і ловить м’яч в руки; двічі тощо.
в). жонглювання м’ячем поперемінно лівою і правою ногою / рис. 3/
Основні вправи / м’яч на пару /
1. Імітація удару
2. Удар по м’ячу, випущеному з рук, після відскоку від землі / рис. 4/
3. Удар по м’ячу, кинутому партнером, після відскоку. / рис. 4 /
Важливо пам’ятати про стійку футболіста: - футболіст постійно балансує на двох ногах; - рухається на передній частині стопи; - ноги в колінах напівзігнуті; - плечовий пояс розслаблений; - приставними кроками підлаштовується під траєкторію м’яча.
4. Удар по м’ячу, витягнутим підйомом / рис 5 /
5. . Удар по м’ячу, витягнутим підйомом, після накидання партнером з достатньою траєкторією. / рис. 5 / У цій та інших вправах, де підкидається м’яч, важливо, щоб гравець виконував підкидання обома руками, знизу вгору, без обертання.
6. Гравці підйомом передають м’яч один одному – низом. --- Біг на місці 2х10 с.
Вимірювання ЧСС --- Перешикування
Удари по воротах серединою підйому /для кожного учня передбачено м’яч/
1. Удари по м’ячу, випущеному з рук після відскоку / рис.6 / 2. Удари по м’ячу, що котиться вперед /рис.7 / 3. Удари по м’ячу, що котиться назустріч. Дівчата, виконують удари в одні ворота, а хлопці в інші ворота. Слідкувати за правилами поведінки під час ударів по воротах. Воротар відбиває м’ячі в сторону. Воротар накидає м’яч на зустріч партнеру. --- перешикування. Естафета |
5 хв
1 хв
1 хв
1 хв
2 хв
7 хв
1 хв
1 хв
1 хв
1 хв
2 хв
1 хв
2 хв
30 с
7 хв
2 хв
2 хв
3 хв
30 с 3 хв
|
Розказати. Показати. Поверхня дотику ступні до м’яча під час жонглювання залишається тією самою, що і під час ударів серединою підйому.
Дистанція між партнерами 3-4 м. Виконувати рухи ногами імітуючи удар по м’ячу. Нагадати про 5 фаз удару.
До м’яча, кинутого партнером руками, важливо почати рухатися в мить його відскоку від землі, старт із запізненням не дасть гравцеві можливості замахнутися ногою для того, щоб завдати удару. рис.4 рис.5 Помилки в техніці виконання удару по м’ ячу серединою підйому: 1. Розбіг виконується не по прямій лінії, а повинен бути прямий розбіг. 2.Гравець завдає удару не підйомом, а пальцями. 3.Опорна нога ставиться перед м’ячем або за м’ячем. 4.Носок не витягнутий і ступня під час удару розслаблена ( не зафіксована). 5.Тулуб відхилений назад. Пульс = 160-170 уд/хв. Темп – максимальний. «Через центр у колоні по одному –руш!». «У колону по одному – шикуйсь!»
рис. 6 рис.7
«В дві колони шикуйсь!» Пояснити правила. Прокидати м’яч руками попід ногами партнерів і ударом по м’ячу серединою підйому виконати передачу гравцю своєї команди. |
ІІІ. |
Заключна частина. |
4хв |
|
1
2 3
4 5 |
Вправи на розтяжку м’язів стегна: - випад лівою ногою вперед і затримати таке положення на 10сек. - вправа “Чапля” Підсумки уроку Вимірювання ЧСС за 10 с
Домашнє завдання. Організований вихід зі стадіону |
30 с
30 с
90 с 30 с
30 с 30 с
∑45’ |
Дихання рівномірне. Темп виконання – повільний. Взятись правою рукою за правий гомілкостоп, затримати положення.
Оцінити. Провести аналіз. 15 х 6 = 90 уд/хв.. Поцікавитися, чи всі здорові. Жонглювання м’ячем. Передачі м’яча. Подякувати за урок. «До побачення. На вихід із стадіону кроком руш!» |
Література: