Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу
Тема: Волейбол.
Завдання: навчити нижній подачі м’яча; повторити техніку передачі м’яча, сприяти розвитку рухових якостей і технічних елементів: швидкості, спритності, виховувати стійке ставлення до занять спортом.
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивна зала.
Обладнання й інвентар: м'ячі волейбольні, свисток.
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (15 хвилин) |
|||
1. |
Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: “Рівняйсь!” “Струнко!” “Вільно!” |
10 сек. |
Фронтальний метод |
2. |
Привітання з класом. Повідомлення задач уроку. |
20 сек. |
|
3. |
Виховування дисципліни організуючими вправами. Команди: «Рівняйсь!», «Струнко!», Повороти на місці: «Ліворуч!», «Праворуч!», «Кругом!», «Стройовий крок! З лівої ноги, на місці кроком руш!», «Стій!» виконувати в шерензі і в колоні. |
30 сек. |
Слідкувати за стройовою поставою, використовувати орієнтири. |
4. |
Визначення ЧСС за 10 сек.
|
30 сек. |
Запам‘ятати ЧСС за10 сек. на початку уроку. |
5. |
Перешикування з однієї шеренги в колону. Команда: «Клас! Кроком руш! Дистанція 2 кроки!» |
|
|
6. |
Різновиди ходьби: а) ходьба на носках; б) ходьба на п'ятках; в) ходьба з п’ятки на носок; г) ходьба напівприсідки, руки за головою; д) ходьба високо піднімаючи коліна; е) ходьба, згинаючи коліна |
4 хв. 20 м 20 м 20 м 20 м 20 м 20 м
|
Фронтально-потоковий спосіб організації діяльності учнів. Стежити за темпом ходьби, дихати носом. Тулуб тримати рівно, не нахиляти Темп середній, дихання довільне. |
Бігові вправи.
|
. 20 м 20 м 80 м 40 м
20 м 20 м
|
Темп середній, руки зігнути Зміна напряму за сигналом учителя Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць. Зміна напряму за сигналом учителя |
|
Вправи для відновлення дихання в русі. 1) а. Руки догори, голова вперед, вверх - вдих; б. Руки донизу, голова підборіддям донизу – видих. 2) а. Руки назовні догори, голова вперед-вверх – вдих; б. Руки донизу, голова вниз – видих. |
4 р.
4 р. |
Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “ши”. Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот зі звуком “жи”. |
|
7. |
Перешикування в 3 шеренги. «Клас! На місці кроком! Стій! Ліворуч! Розрахуватися на 1-3! Другі номери-два, треті-чотирі кроки руш!» |
|
Виконувати відповідно до команд, слідкувати за дистанцією. |
8.
|
Комплекс загальнорозвиваючих вправ на місці зі скакалкою: 1) в. п. — о. с. — скакалка вчетверо, внизу: 1 — випад правою ногою назад; скакалка вперед; 2 — в. п.; 3 — те ж саме з лівої ноги; 4 — в. п. 2) в. п. — широка стійка ноги нарізно, скакалка внизу: 1 — прогнутися назад, скакалка вгору; 2—3 — нахили тулуба вниз, скакалка до підлоги; 4 — в. п. 3) в. п. — стійка ноги нарізно, скакалка за головою: 1 — повороти тулуба ліворуч (видих) у кожний бік; 2 — в. п. (вдих); 3—4 — те ж саме повторити в інший бік 4) в. п. — о. с. — скакалка внизу, хват за скакалку на рівні плечей: 1 — скакалку вгору, потягнутися; 2 — згинаючи руки, скакалку назад за лопатки (видих); 3 — скакалку вгору (вдих); 4 — скакалку вниз (видих) 5) в. п. — о. с. — скакалка в руках: 1 —8 — стрибки на правій нозі; 9—16 — стрибки на лівій нозі 6) в. п. — о. с.: 1 — 8 — стрибки на обох ногах; 9— 16 — стрибки на обох ногах (обертаючи скакалку вперед і назад ). |
8хв.
8 р.
8 р.
8 р.
8 р.
32 р.
32 р.
|
Фронтальний метод Звернути увагу на прогин у спині. При нахилах тулуба ноги не згинаються Повороти виконувати з максимальною амплітудою, ноги не відривати від підлоги При перенесенні через голову і у в. п. руки не згинаються Стрибки виконувати з м'яким приземленням Скакалку обертати в опущених руках; по закінченні скакалки скласти на місце |
9. |
Визначення ЧСС за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
ІІ. Основна частина ( 25-27 хв.) |
|||
1. |
Розвиток рухових якостей і технічних елементів: Швидкість, спритність. «Човниковий» біг від лицевої до кожної з ліній волейбольного майданчика. |
4хв |
Груповий метод. Вправу виконують одразу 4-5 учнів. |
2. |
Передача 1. Кидки ігрового м'яча в стіну: а) виконати кидки прямими руками згори з ловом у кисті; б) виконати кидки з кроком убік; в) кидок м'яча в підлогу з відскоком від стіни; г) у парах: перший партнер після одного-двух кидків м'яча в стіну відходить швидко вбік, інший партнер ловить м'яч, виконує свої кидки і знову поступається місцем партнерові. 2. Передача в парах: гравець у сітки акуратно, з середньої висоти робить накидання м'яча гравцеві, що виходить на верхню передачу, який її і відпрацьовує. Для закріплення положення пальців і руху ніг можна ловити м'яч і викидати його над собою без передачі.
|
10хв
10 р. 15 р. 20 р.20 р.
20 р.
|
Фронтальний метод
а,б
в,г
Позмінний метод |
|
Подача - Нижня пряма подача:
|
8хв |
Можливі помилки
|
4. |
Гра «Мисливці» Мисливці-гравці розташовуються по периметру з м’ячами в руках. Інші гравці пересуваються по майданчику. За сигналом вони зупиняються там, де їх застала команда. Мисливці кидають м’яч, намагаються попасти в гравців. |
4хв |
Нагадати техніку безпеки при пересуванні по майданчику. |
ІІІ. Заключна частина (3 хв.) |
|||
1. |
Шикування |
10 сек. |
В одну шеренгу. |
2. |
Вправи на розслаблення |
1хв |
Релаксуючи вправи |
3. |
Визначення ЧСС учнів за 10 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
4. |
Підведення підсумків уроку, аналіз помилок, виставлення оцінок. |
30 сек. |
Визначити найкращих учнів, звернути увагу на загальні помилки |
5. |
Домашнє завдання: стрибки через скакалку 4х30 разів. |
20 сек. |
Правила техніки безпеки при заняттях фізичними вправами. |
6. |
Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання. |
20 сек. |
Фронтальний метод |
7. |
Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали. |
10 сек. |
Потоковий спосіб організації діяльності учнів |