План-конспект уроку фізичної культури для 5 класу
Тема: Ведення м’яча на місці, у русі, з обведенням предметів.
Мета:
Сприяти розширенню рухового досвіду, зміцненню здоров'я дітей, розвитку фізичних якостей і координаційних здібностей за допомогою баскетбольних м'ячів і рухливих ігор.
Завдання уроку:
Навчальна: навчитися техніки ведення м’яча на місці, у русі, з обведенням предметів.
Розвивальна: розвивати швидкість, спритність, гнучкість, координацію під час занять баскетболом.
Виховна: виховувати морально-вольові якості, свідоме ставлення до власного здоров’я.
Оздоровча: сприяти зміцненню систем організму, які задіяні при виконанні спеціальних вправ на уроках баскетболу.
Інвентар:
М'ячі баскетбольні - 10, фішки – 6 шт., свисток, пульсоксиметр, подушки для балансування.
Місце проведення: спортивний зал.
Вчитель: Мельник О.М.
План-конспект уроку фізичної культури для 5 класу
Частина уроку |
Короткий зміст |
Дозування |
Навчально-методичні вказівки |
Підготовча |
Шикування, привітання, повідомлення завдань і мети уроку. Підготовка до проведення розминочно-підготовчих і підвідних вправ. ЧСС за 15 сек. Переміщення кроком, приставним кроком, бігом
Вправи з баскетбольними м'ячами
Передача двох м’ячів в парах; перший учень передає м’яч ударом бо підлогу, другий – через верх. 14 ЧСС за 15 сек. |
1 хв.
1 хв.
3 хв.
10 хв.
|
Шикування в шеренгу.
Діти стають у дві зустрічні шеренги. Один м'яч на пару.
П’ять обертів виконуємо від себе та п’ять обертів – до себе
Підкинути м'яч вгору і, поки він летить, плеснути в долоні 3 рази і зловити його.
Виконати 3-4 рази і передати кидком партнеру
В такт кидкам і ловлі м'яча згинати і розгинати ноги
Не торкаючись м'ячем тулуба
Ногу можна злегка згинати. Після 5, 6 рухів передати партнеру.
Ноги злегка зігнуті
Виконується на швидкість по 5-6 разів.
Ноги злегка зігнуті
Дистанцію діти підбирають за своїми фізичними можливостями.
Передачу з відскоком виконувати в опорному положенні з таким розрахунком, щоб відскочивши, м'яч влучив точно до партнера.
Якщо м'яч летить в сторону, зупинити і почати знову. |
Основна |
Ведення м’яча – прийом гри в баскетболі, що дає можливості гравцю переміщуватись із м’ячем у будь-якому напрямку. Ведення м’яча невід’ємна частина нападу разом із кидком, передачами. Це один із способів переміщення м’яча і єдиний спосіб пересування гравця з м’яча. Способи ведення м’яча: високе, середнє, низьке. Високе (швидке) ведення м’яча застосовують в тих випадках, коли важлива швидкість. Гравець при високому веденні майже повністю випрямлений, ноги злегка зігнуті в колінах для кращої рівноваги. Рука, яка веде м’яч – випрямлена. Висота відскоку коливається на рівні поясу. Низьке ведення з прикриванням м’яча застосовують тоді, коли необхідно закрити м’яч від захисника. Виконують приблизно на рівні колін. Вільну руку використовують для рівноваги і накривання м’яча; голова піднята; лікоть руки, що веде м’яч, тримають біля тулуба. 1. Ведення м’яча на місці однією рукою по черзі правою і лівою. М’яч ведемо збоку. 2.Ведення м’яча правою та лівою рукою по прямій у зустрічних шеренгах, рухаючись кроком, повільним бігом. Ведемо м’яч без зорового контролю. 3.Ведення м’яча з різною висотою відскоку від підлоги, правою та лівою рукою, із зміною швидкості та напряму руху.
4.Ведення м’яча з обведенням перешкод на майданчику. Ведення виконуємо дальньою рукою від перешкоди.
5.Баскетбольний турнір. ЧСС за 15 сек. 6.Навчальна гра баскетбол за спрощеними правилами. ЧСС за 15 сек. |
15 хв.
9 хв. |
Ведення здійснюється послідовними м’якими поштовхами м’яча однією рукою (або почерзі правою і лівою) вниз-вперед, трохи убік від ступень. Основні рухи виконують ліктьовим та променезап’ясні суглоби. Ноги необхідно згинати, щоб зберігати стан рівноваги і швидко змінювати напрямок руху. Тулуб злегка подають вперед.
Учні об’єднуються по парам. На протязі 30с. учень однією рукою веде м’яч, а вільною рукою повинен не допустити суперника до свого м’яча та самому вибити м’яч у суперника. Потім переможці в своїх парах змагаються один з одним |
Заключна |
1.Вправи на відновлення 2.Вправи на рівновагу (на балансувальних подушках)
Рефлексія:
Підсумок проведеного уроку. Завдання додому ЧСС за 15 сек. Організований вихід з уроку. |
5 хв. |
Одна нога знаходиться на подушці, іншу -підняти вгору, паралельно підлозі. Руки витягнути вперед. Утримувати тіло в стабільному положенні. Потім вправу повторити для іншої ноги. Присідання на балансувальних подушках
Комплекс вправ на розвиток гнучкості |