Конспект уроку з фізичної культури для 6 класу

Про матеріал

Конспект уроку з фізичної культури для 6 класу є бінарним,тобто таким, що реалізує міжпредметні зв'язки і знання з двох предметів - географії та фізичної культури. Це нетрадиційний вид уроку, бо проходить у формі польоту на Місяць. Протягом уроку учні отримують знання з географії та виконують необхідні для польоту фізичні вправи.

Перегляд файлу

G:\6 - 7 клас\blue_moon.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Калашнікова Катерина Матвіївна,

вчитель фізичної культури

Подолянської ЗОШ І – ІІІ ступенів

Куп’янського району

Урок №                                                  Тип уроку: комбінований                                              6 клас

Завдання уроку:                                                                                                                Дата____________

1.Навчити кидкам та ловінню саморобних м’ячів.

2.Вдосконалювати навички виконання вправ з рівноваги на гімнастичній лаві.

3.Закріпити навички виконання стройових вправ.

4.Сприяти розвитку спритності шляхом впровадження рухливих ігор, естафет.

5.Сприяти вихованню свідомої дисципліни.

Необхідний інвентар: гімнастичні лави, м’ячі, гімнастичні палиці, газети, магнітофон, презентація.

Місце проведення: спортивний зал

Зміст частин уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина уроку (15 хв.)

1.Шикування, вітання, повідомлення завдань уроку.

 

 

2. Пояснення.

Діти, я пропоную вам сьогодні на уроці здійснити політ на Місяць. Чи згодні ви побувати на Місяці? Місяць – найближче до Землі небесне тіло. Відстань від Землі до Місяця становить 384401 км. Діаметр Місяця 3476 км, а маса майже у 81,3 рази менше маси Землі.

Період обертання Місяця навколо своєї осі та навколо Землі збігаються, тому він повернений до Землі завжди одним боком.

Місяць – єдиний природний супутник Землі. Складений, як і Земля, з твердих порід. Але на відміну від Землі тут немає повітря, води, тварин, рослин.

Для вдалого польоту потрібно наполегливо тренуватися, бути дисциплінованими, сильними, розумними, координованими. Тому пропоную тест на координацію рухів.

3. Стройові вправи: розподіл на 1-2; перешикування з однієї шеренги у дві і навпаки; розмикання приставними кроками.

4. Вправи на координацію:

а) В. п. – ліва нога перед правою (на одній лінії), руки в сторони. Втримати рівновагу протягом 10сек.;

б) те ж саме, але права нога перед лівою, руки на поясі, очі заплющені;

в) стоячи у парах обличчям один до одного, руки попереду, долоні з’єднані; за свистком поворот кругом – з’єднати долоні.

5. Пояснення.

З вестибулярним апаратом та координацією рухів – повний порядок. Але цього недостатньо для польоту на Місяць. Потрібно натренувати м’язи ніг, тому що космонавтам, тобто вам, доведеться багато ходити, бігати, а це складно, бо місячний грунт – специфічний: поверхня гориста, вкрита кратерами метеоритного походження, морями. До сьогоднішнього дня невідомо звідки взявся Місяць, але яким би не було походження Місяця, відомо, що місячні кратери – це результат ударів уламків твердої породи об його поверхню. Деякі небесні тіла ударялися об Місяць із такою силою, що пробивали місячну кору наскрізь. Тоді зсередини витікала лава і розтікалася по поверхні. Потім вона холонула і тверділа, утворюючи темні рівнини, які називають місячними морями. Береги цих морів мають гористу поверхню. Місячний грунт називають – реголіт.

6. Різновиди ходьби

  • на носках;
  • на п’ятах;
  • на зовнішній (внутрішній) частинах стопи;
  • з високим підніманням стегна;
  • широким кроком;
  • у напівприсіді;
  • у присіді;
  • стрибками у присіді;
  • перекатом з п’яти на носок.

7. Пояснення.

Відомо, що космонавтам доводиться переносити велике навантаження. Пропоную вам перевірити самих себе.

8. Різновиди бігу:

  • звичайний біг;
  • приставними кроками лівим (правим боком);
  • спиною вперед;
  • з поворотами на 360.0

 

9. Пояснення.

Звісно, що космонавти повинні мати не тільки сильні ноги, а, взагалі, бути сильними і загартованими. Пропоную виконати комплекс вправ з гімнастичними палицями.

10. Комплекс ЗРВ з гімнастичною палицею

1. В. п. палиця внизу, хват 2 руками за середину.

1-2 - крок лівою в сторону, палку вгору, хват за кінці.

3-4 - в. п.

5-8 - те ж саме, лівою ногою.

2. В. п. палиця внизу - ззаду.

1 - нахил тулуба вперед, палку вниз.

2 - присід, палку в колінні суглоби, руки в сторони.

3 - нахил вперед, палку вниз.

4 - в. п.

3. В. п. стійка ноги нарізно, палиця горизонтально попереду хватом 2 руками зверху

1 - поворот тулуба вліво, палицю до плеча – вліво.

2 - в. п.

3 – 4 - те ж саме в іншу сторону.

4. В. п. палиця на плечах хватом 2 руками зверху

1. - ліву в сторону на носок, нахил тулуба вліво.

2. - в. п.

3 - 4 – те ж саме в іншу сторону

5. В. п. - упор лежачи, палиця на підлозі на рівні колін.

1 - стрибок через палицю в упор присівши

2 - в. п.

6. В. п. стійка ноги нарізно, палиця за спиною в ліктьових суглобах.

1 – 4 - оберти тулуба вліво

5 – 8 – те ж саме вправо.

7. В. п. - палка вертикально попереду, тримаючи лівою рукою за верхній кінець, нижній торкається підлоги, права рука в сторону.

1 - 2 - мах правою ногою через палицю, змінити положення рук.

3 – 4 – те ж саме лівою ногою.

8. В. п. – палиця вертикально на долоні лівої руки.

1 – 8 – встати на праву ногу, ліву зігнути назад.

9 – 16 - те ж саме на лівій нозі, тримати палицю  вертикально на долоні правої руки.

9. Стрибки з двох ніг на дві через гімнастичну палицю, що лежить на підлозі зліва від учня.

 

1,5 хв.

 

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

1,5 хв.

1р.

 

1р.

 

2сх3р

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1,5 хв.

10р

 

10с

 

 

2 хв.

1 хв.

20с

20с

20с

 

10с

 

 

4 хв.

6-8р

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

6-8р

 

 

 

6-8р

 

 

6-8р

 

 

 

6-8р

 

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

1 хв.

Звернути увагу на готовність учнів до уроку. Спитати про самопочуття. Нагадати про ТБ. Виміряти ЧСС за 10с Пульс не повинен бути більшим, ніж 16 ударів за 10 секунд.

Відповіді учнів.

Розповідь вчителя, презентація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добиватися чіткості виконання команд.

 

Фронтально.

Носок правої ноги торкається лівої п’яти.

Тримати рівновагу.

 

У парах. Чергувати повороти кругом через ліве та праве плече.

 

Розповідь, презентація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поточно. Дистанція – 1м Стежити за поставою. Руки на поясі.

Руки за головою.

Руки на поясі.

Руки біля плечей.

Руки на колінах.

Руки за головою.

Руки на колінах.

Руки на колінах.

Руки за спиною.

 

 

 

 

Учні підготовчої та спеціальної медичних груп поєднують біг з ходьбою. За самопочуттям. ЧСС за 10с Пульс не повинен бути більшим ніж 23 удари за 10 секунд. Через плече дивитися назад.

 

 

 

 

Дивитися  навчальну картку.

Подивитися вгору на палицю.

 

 

 

Утримувати рівновагу.

 

 

 

 

Максимально скручувати тулуб.

 

 

 

 

Палицю вгору. Руки у ліктях не згинати.

 

 

Поштовхом 2 ніг.

 

 

Ноги у колінах не згинати.

 

 

 

Палицю утримувати вільною рукою.

 

 

 

 

 

Балансувати палицею.

З місця не сходити.

 

 

За самопочуттям. Учні спецмедгрупи переступають через палицю, що лежить на підлозі.

ІІ. Основна частина уроку (22 хв.)

10. Пояснення.

Молодці, діти. Ви добре підготувалися до польоту. Витримали всі випробування, але залишилося ще одне – перевірка та утримання рівноваги.

11. Вправи з рівноваги на гімнастичній лаві:

  •                    ходьба на всій стопі, руки на поясі, зіскок;

 

  •                  ходьба на носках, руки в сторони, зіскок;
  •                  ходьба приставними кроками правим та лівим боком, руки на поясі;
  •                  ходьба зі змахом ніг уперед, з оплесками у долоні під ногою;
  •                  ходьба стрибками на лівій (правій) нозі;
  •                  ходьба випадами, руки за головою;
  •                  біг по гімнастичній лаві.

12. Пояснення.

Добре! А тепер ускладнюємо завдання.

13. Лазіння по гімнастичній лаві

  • однойменним  способом;
  • різнойменним способом;
  • сидячи в упорі на колінах та підтягуючись руками;
  • лежачи на животі та підтягуючись двома руками одночасно;
  • лежачи на животі та підтягуючись руками почергово;
  • пересування по гімнастичній лаві сидячи в упорі позаду.

14. Пояснення.

Перешкоди подолали.

Силу, спритність ми придбали.

Раз, два, три,

Вже на Місяць летим ми.

Пропоную зайняти місця в ракетах і приготуватися до старту.

15. Естафета «Хто швидше?»

 

 

 

 

16 Пояснення.

Ось і Місяць. Як тут цікаво. А це що? На місячному ґрунті лежать наші місцеві газети. Як ви думаєте, яким чином вони сюди потрапили? Справа в тому, що і радянські, і американські вчені досліджували Місяць. Так 7 жовтня 1959 року радянська автоматична станція «Луна-3» здійснила обліт Місяця, була сфотографована зворотна сторона Місяця. 21 липня 1969 року американський корабель «Аполлон - 11» здійснив посадку на Місяць. Астронавти Нейл (або Ніл) Армстронг і Едвін Олдрін уперше спустили на поверхню Місяця у районі Моря Спокою.

17 листопада 1970 року на Місяць було доставлено самохідний апарат «Луноход - 1», керований із Землі. Мабуть саме «Луноход - 1» доставив пресу на Місяць.

17. Конкурс «Зроби м’яч».

Пропоную з газет зробити саморобні м’ячі і провести дослідження. Давайте з’ясуємо, чи легко виконувати вправи з м’ячами на Місяці?

18. Кидки та ловіння м’яча

  • кидки м’яча вгору двома руками і ловіння двома руками;
  • кидки м’яча вгору правою та ловіння двома руками;
  • кидки м’яча вгору лівою та ловіння двома руками;
  • кидки м’яча вгору правою та ловіння лівою рукою;
  • кидки м’яча вгору лівою та ловіння правою рукою;
  • кидки м’яча вгору лівою та ловіння лівою рукою;
  • кидки м’яча вгору правою та ловіння правою;
  • кидки правою (лівою) рукою із-за спини через плече та ловіння попереду двома руками;
  • кидок м’яча вгору, оплески у долоні та ловіння м’яча двома руками;
  • кидок м’яча вгору, присідання та ловіння м’яча.

 

19. Пояснення.

Молодці! Прекрасно оволоділи технікою ловіння м’яча, тож давайте проведемо гру «Хто швидше?». Умова гри: звільнити свій майданчик від м’ячів суперника.

20. Гра «Хто швидше?»

 

21. Пояснення.

Швидко минає час. З планети Земля прийшов сигнал. Нас чекають вдома. Треба збиратися, але на згадку про те, що ми з вами були на Місяці, давайте з наших саморобних м’ячів зробимо емблему. Якийсь знак. Згодні? Тоді до роботи.

22. Викладання планети Земля (Сонце).

23 Пояснення.

Увага! Увага! Приготуйтесь до польоту. Сядьте в свої ракети (гімнастичні лави). У нас, здається, проблема, закінчилося пальне. Підніміть руки вгору і за командою починайте передавати балон з киснем (м’яч). Він важкий, небезпечний, то будьте обережні.

24. Естафети з передачею м’яча

  • над головою;
  • зліва направо;
  •               з прокачуванням м’яча під піднятими до кута 450 ногами;
  •               з прокачуванням м’яча під тулубами учнів, що знаходяться в упорі  лежачи, на гімнастичній лаві;
  •               те ж, але сидячи в упорі позаду.

25. Пояснення.

Ось ми і на рідній Землі. На Місяці ми були всього 1 добу. А чи знаєте ви, що 1 місячна доба триває 29,5 земних діб. Порахуйте вдома, скільки часу ви перебували в експедиції. Виходимо з ракет. Усі нормально почувають себе після приземлення? Якщо все нормально, то пропоную вам ще одну гру. Станьте в одне загальне коло. Спочатку водити буду я, а потім той, хто першим помилиться.

26. Малорухлива гра на увагу.

(Ведучий показує вправу, діти виконують. Оговорити, що наприклад, руки в сторони ставити не можна. Той, хто помилився, стає на місце ведучого).

 

10с

 

 

 

4 хв.

2р.

 

 

 

 

10с

 

4 хв.

 

 

 

10с

 

 

 

 

 

 

1,5 хв.

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20с

 

 

 

4 хв.

10р

 

10р

 

10р

10р

10р

10р

10р.

2х10р

 

 

10р

 

10р

 

 

10с

 

1 хв.

 

 

10с

 

 

 

 

 

30с

10с

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

3-4р

 

 

 

 

 

Клас об’єднати у команди.

Поточно. Дистанція – 1,5м Стежити за поставою.

Добиватися чіткості виконання команд.

 

Мах прямою у коліні ногою.

 

 

Виконуючи зіскок приземлятися на напівзігнуті у колінах ноги, руки вперед.

 

 

Поточно. Дистанція – 1-1,5м

 

 

 

 

 

За силами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За сигналом капітани біжать до певного орієнтиру, повертаються назад, беруть другого гравця, потім третього (по черзі), доки вся команда перетне лінію фінішу.

 

Відповіді дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснення вчителя.

 

 

 

Фронтально.

 

 

 

 

 

 

 

Спостерігати за узгодженістю роботи рук і ніг. При ловінні м’яча ноги у колінах згинають, при кидках вгору – випрямляють.

Стежити не лише за узгодженістю роботи рук і ніг, м’ячем, а й за тим, що відбувається на майданчику.

Чи важко вам, діти, було працювати з саморобними м’ячами? Відповіді учнів.

 

 

Після свистка перекидати м’ячі на сторону суперників забороняється.

 

Пропозиції учнів щодо емблеми

 

 

 

 

 

 

 

Набивні м’ячі. Вага 1кг

 

 

 

 

 

 

 

Капітани за свистком котять м’яч, останній у команді підхоплює м’яч і біжить вперед. Гра продовжується, доки капітани не займуть свої місця.

 

 

 

Відповіді дітей.

 

 

 

 

 

 

Діти йдуть по колу і вимовляють слова: «Нумо в коло, всі у коло, швидко встанемо, що покаже нам ведучий – чітко виконаємо».

ІІІ. Заключна частина (3 хв.)

27. Пояснення

Після напруженого польоту космонавтам потрібно відпочити. Присядьте на лаву, закрийте очі і відкрийте їх за сигналом.

28. Шикування в одну шеренгу. Вимірювання ЧСС за 10с

29. Підсумок уроку.

30. Домашнє завдання.

 

30с

 

 

 

30с

 

1 хв.

1 хв.

 

Сигнал - оплеск у долоні.

 

 

 

 

 

 

Кидки на ловіння саморобних м’ячів. Придумати додаткові вправи з м’ячами.

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
677
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку