Комунальний заклад «Загальноосвітня школа I-III ступенів № 27
Вінницької міської ради»
План-конспект інноваційного уроку
фізичної культури
для учнів 7-го класу
Підготував: учитель фізичного виховання Вищої категорії - Мельник М.Б.
Тема: Футбол
Мета: сприяння вихованню в учнів потреби в систематичних заняттях фізичною культурою і спортом; популяризація і розвиток цього виду спорту, виховання морально-вольових якостей футболіста; виховання почуття відповідальності за свою команду засобами навчальної гри.
Завдання уроку:
Місце проведення : спортивний зал.
Тип : навчально-тренувальний.
Інвентар: футбольні м’ячі - 10 шт. , ворота - 2 шт., гімнастичні лави, фішки - 20шт., наклейки для оцінювання, графік пульсової кривої - 1 шт., маніжки -16 шт., обручі - 10 шт., підставки під обручі - 10 шт., секундомір, магнітофон, проектор.
Час уроку: 45 хвилин.
Частини уроку та їх зміст |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
15хв. |
Фронтальний метод |
Ознайомлення учнів з пульсовим графіком. Ознайомлення учнів протягом уроку з історією футболу України, а саме: володарями «Золотого м’яча».
3. Вимірювання ЧСС за 10 секунд. |
1 хв.
1 хв.
20 сек. |
Урок побудований на роботі в парах за станом фізичної підготовленості. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та їх стан здоров’я . Протягом уроку, за допомогою пульсового графіку, буде відстежуватись ЧСС у відібраної пари учнів, де в кінці уроку його буде проаналізовано. Нагадати особливості роботи при проведенні уроку навчально-тренувальним методом. Ознайомлення учнів з легендами футболу, володарів «Золотого м’яча»: Олегом Блохіним, Ігорем Бєлановим, Андрієм Шевченком. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом ( не більше 15-25 ударів за 10 секунд). Нанесення даних на пульсовий графік, відібрати одну пару для побудови даного графіку.
|
4. Перешикування в шеренгу по два. 5. Ходьба навшпиньках, руки за головою; на п’ятках, руки за спиною. 6.Різновиди бігу:
а) В.п.– ноги на ширині плечей, м’яч знаходиться на витягнутих руках перед собою. 1-2 – крок правою ногою вперед, м’яч підняти вгору , стати навшпиньки, передати м’яч, крок назад.
б) В.п. – спиною один до одного. 1– передача м’яча з поворотом праворуч,
в) В.п. – спиною один до одного м’яч угору.
г) В.п. – обличчям один до одного відстань 2 м. Ноги на ширині плечей, м’яч в руках паралельно підлозі. 1 – присісти, м’яч донизу 2 – в.п., передача м’яча партнеру навпроти. д) В.п. – обличчям один до одного відстань 2 м. Випад правою ногою, руки паралельно підлозі, випад лівою ногою вперед. Передача м’яча партнеру навпроти. е) В. п. – обличчям один до одного. Руки витягнуті паралельно підлозі з мячем. Одночасно три стрибки на місці на четвертий поворот вліво (вправо).
10. Підрахунок ЧСС за 10 секунд. 11. Перешикування.
|
20 сек. 1 хв.
4 хв.30 сек.
6 хв.30 сек.
20 сек.
|
Фронтальний метод. Учні перешиковуються для роботи в парах. Звернути увагу на злагодженість виконання вправ. Під час бігу слідкувати за правильним диханням та дистанцією 0,5 м. Стежити за чітким виконанням вправ. Стежити за дотриманням дистанції під час руху. Учні рухаються приставним кроком повз фішки, разом взявшись за руки, переміщуючись зі сторони в сторону. За сигналом учні, тримаючись за руки, повертаються змінюю чи положення руху. Після кожної вправи виконується звичайний біг для перебудови іншого завдання.
Слідкувати за учнями з підвищеним пульсом. Фронтальний метод .
Фронтальний метод. Пульс не повинен перевищувати 20-25 ударів за 10 секунд.
За сигналом змінити передачу м’яча зліва направо. Відстань між партнерами 0,5 м. Руки утримувати паралельно підлозі, стопи не відривати від підлоги. Слідкувати за чіткістю виконання.
Вправи виконуються синхронно із партнером .
Стопи не відривати, руки знаходяться внизу. Спину тримати рівно.
Слідкувати за синхронністю виконання.
Нанесення даних на пульсовий графік. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Пульс не повинен перевищувати 30 ударів за 10 секунд. |
II.ОСНОВНА ЧАСТИНА |
25 хв. |
Методичні рекомендації |
Ведення та передачі м’яча з послідовним виконанням завдання в русі. Передача м’яча внутрішньою частиною стопи. Завдання: махові рухи руками знизу-вверх; - маховірухи руками зверху-вниз; - біг із захлистом гомілки назад; - біг з високим підніманням стегна; - схресний крок лівим(правим) боком; - біг приставним кроком лівим(правим) боком; - біг імітація удару головою.
- ведення м’яча внутрішньою частиною стопи правою (лівою ) ногою; - ведення м’яча зовнішньою частиною стопи правою (лівою) ногою; - ведення м’яча підйомом правою(лівою) ногою; - ведення стопою правою(лівою) ногою; - ведення стопою лівим(правим) боком; - ведення м’яча «ЯЛИНКОЮ». Учень виконує почергово ведення м’яча правою та лівою ногою внутрішньою частиною стопи.
|
4хв.30сек.
30 сек.
4хв.
4хв.
7 хв.
5хв.
|
Вправи виконуються в парах. Слідкувати за чіткістю подачі м’яча. Дотримання правил безпеки. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.
Слідкувати за чіткістю виконання . Контроль м’яча ногою. Корекція помилок:
Занесення даних до пульсового графіку. Пульс 30-35 ударів за 10 секунд. Учні з підвищеною ЧСС виконують вправи зі зменшеним навантаженням.
Партнери рухаються один до одного, де один з них забирає м’яч на середині дистанції, а інший продовжує біг без м’яча .
Партнер, який стоїть навпроти, виконує зупинку м’яча після чого повторює теж саме. Слідкувати за контролем м’яча. Партнери рухаються обличчям один навпроти одного. Партнери виконують вправу почергово, рухаючись від лінії до лінії. Слідкувати за контролем м’яча.
Слідкувати за технікою виконання удару головою.
Спеціальну наліпку отримує та пара, яка найкраще виконала вправу . Виграє та команда, яка не втратила м’яч під час руху.
Учні розташовуються у коло один за одним, за сигналом учителя, виконують ведення навколо партнерів , передаючи естафету почергово один одному . Учні почергово біжать до м’ячів, які знаходяться у воротах та будь-яким способом ведуть його в інші ворота, передаючи естафету рукою, торкнувшись будь-якої частини тіла. Виграє та команда, яка швидше та найтехнічніше виконає першою естафету.
|
III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
5хв. |
|
|
2хв.20 сек.
10 сек.
2 хв.20сек.
10 сек. |
Зал поділяється на дві половини, клас ділиться на 2 команди, які розташовані на обох половинах залу. Учні займають положення «крабів» і намагаються забити м’ячу ворота суперника усіма частинами тіла. Вставати і грати руками не можна. Виграє команда, яка забила більше голів.
Оцінити найкращу пару на уроці та провести аналіз пульсової кривої. Наголосити на типових помилках.
Жонглювання м’ячем. |