Конспект уроку з фізичної культури для учнів 5 класу за модулем : Волейбол.Організація та проведення уроків з волейболу перший рік вивчення.

Про матеріал
План - конспект уроку з фізичної культури Мельника Михайла Борисовича Комунальний заклад «Загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Вінницької міської ради» Модуль : Волейбол. Організація та проведення уроків з волейболу перший рік вивчення. Дата проведення :14.03.2018 Місце проведення : Спортивна зала Час: 45 хвилин. Тема: Волейбол Мета: - Виховання набутих умінь та навичок у повсякденному житті; - Підвищення рівня загальної фізичної підготовленості; - Підвищення функціональних можливостей учнів; - Виховання ініціативності , самостійності; - Активізація пізнавального інтересу до уроків волейболу. Завдання уроку: - Ознайомлення з історією розвитку волейболу в Україні ; - Особиста гігієна на уроках фізичної культури; - Вивчення техніки передачі м’яча , ловлі м’яча , прийому м’яча у русі та на місці ; - Виховувати морально - вольові якості : дисциплінованості, взаємоповагу, почуття колективізму під час уроку; - Сприяння розвитку фізичних якостей : швидкості , спритності, стрибучості, координації рухів; - Визначення фізичного стану за допомогою графіку пульсової кривої . Тип уроку: метод тренування та вивчення вправ в цілому. Метод навчання: навчально-тренувальний. Інвентар : М’ячі волейбольні, гімнастичні палиці, пульсова крива, наклейки , магнітофон, картки із завданнями , фішки, м’ячі для великого тенісу, проектор, магнітофон, диск із музикою, бігові драбини.
Перегляд файлу

План - конспект уроку з фізичної культури

Мельника Михайла Борисовича

Комунальний заклад «Загальноосвітня школа I-III ступенів №27 Вінницької міської ради»

Модуль : Волейбол. Організація та проведення уроків з волейболу перший рік вивчення.

 

Дата проведення :14.03.2018

Місце проведення : Спортивна зала

Час: 45 хвилин.

Тема: Волейбол

Мета:

  • Виховання набутих умінь та навичок у повсякденному житті;
  • Підвищення рівня загальної фізичної підготовленості;
  • Підвищення функціональних можливостей учнів;
  • Виховання ініціативності , самостійності;
  • Активізація пізнавального інтересу до уроків волейболу.

     Завдання уроку: 

  •  Ознайомлення з історією розвитку волейболу в Україні ;
  •  Особиста гігієна на уроках фізичної культури;
  • Вивчення техніки передачі  м’яча  , ловлі м’яча ,  прийому м’яча у русі та на місці  ;
  • Виховувати  морально -  вольові якості : дисциплінованості, взаємоповагу, почуття колективізму під час уроку;
  • Сприяння розвитку фізичних якостей : швидкості , спритності, стрибучості, координації рухів;
  • Визначення фізичного стану за допомогою графіку пульсової кривої .

 

       Тип уроку: метод  тренування  та вивчення вправ в цілому.

       Метод  навчання:  навчально-тренувальний.

       Інвентар : М’ячі волейбольні, гімнастичні палиці, пульсова крива, наклейки , магнітофон, картки із завданнями , фішки, м’ячі для великого тенісу, проектор, магнітофон, диск із музикою, бігові драбини.

 

№п/п

Зміст та структура уроку

Дозування

Організаційно - методичні вказівки

 

Підготовча частина :

15 хв.

 

1.

Шикування за станом фізичної підготовленості, рапорт чергового учня,  повідомлення завдань уроку. Ознайомлення з Історія розвитку українського волейболу.

- Історія розвитку волейболу в Україні та світі.

  • Особиста гігієна на уроках фізичної культури;
  • Інструктаж з техніки безпеки.

 

  • Вимірювання ЧСС;

 

  • Знайомлення із пульсовою кривою. ЇЇ функції на уроці.

 

 

 

 

 

 

Стройові вправи на місці :

  • Повороти ліворуч та праворуч;
  • Напівоберти ліворуч та праворуч;
  • Перешикування з однієї  шеренги у дві (три)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Налаштувати учнів на позитивний настрій для роботи на уроці. Звернути увагу на зовнішній стан учнів та їх стан здоров’я

Учні шикуються у шеренгу за станом фізичної підготовленості.

Короткі відомості про розвиток волейболу в Україні.

 70-90 ударів за 1 хв. Визначення стану серцево - судиної системи за допомогою ЧСС . Учні які мають високий ЧСС записуємо до пульсової кривої , а також наклеюємо на них відповідні наліпки для подальшого за ними спостереження.

 

Звернути увагу на злагодженість рухів.

2.

Ходьба з гімнастичною палицею :

  • Ходьба із гімнастичною палиця за головою , ноги навшпиньках;
  • Гімнастична пальця за спиною , ходьба на п’ятках ;
  • Гімнастична палиця попереду себе , ходьба на внутрішній(зовнішній) стороні стопи ;
  • Гімнастична палиця до грудей руки зігнуті , перекати з п’ятки на носок;
  • Гімнастична палиця догори почергові випади лівою (правою) ногою ;
  • Палиця перед собою повороти праворуч (ліворуч);
  • Напів присід палиця перед собою , руки витянуті в перед( імітація прийому м’яча з низу.

Біг із гімнастичною палицею:

  • Звичайний біг  ;
  • Біг по біговій драбині : обличчям , правим , лівим боком;
  • Біг приставним боком правим(лівим) боком;
  • Біг із високим підніманням стегна;
  • Біг із закиданням гомілок назад;
  • Звичаййний біг із різними положеннями рук;
  • Перехід на ходьбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вправи виконуються під музичний супровід для підвищення психологічного та емоційного стану на уроці. Учні  ідучи беруть із корзини гімнастичну палиці  після чого  виконують вправи при ходьбі із гімнастичною палицею для запобігання порушення постави та активізації рухової активності на уроці.

Темп повільний , стежити за дистанцією під час виконання вправ.

 

 

 

Темп середній.  Стежити за чіткістю виконанням вправ.

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за учнями з високим ЧСС.

 

 

 

 

 

Учні які мали на початку уроку підвищений пульс їхні дані записати до графіку пульсової кривої.  Пульс 90-110 ударів. Учні які на початку уроку віднесені до графіку пульсової кривої , віднести їхні дані.

3.

Загальнорозвиваючі вправи на місці без предмета та з м’ячем для виликого тенісу :

       -      Кругові оберти головою ;

       -       Вправи для розігріву м’язів рук;

- Вправи із тенісним м'ячем :

- Підкидання  м’яча вгору і ловіння вгорі іншою рукою;

  • Перекидування м’яча з однієї руки в іншу;
  • Те саме над головою;
  • Підкидання м’яча догори оплеск руками попереду;
  • Те саме , але оплеск позаду себе;
  • Те саме , але оплеск виконуємо одночасно позаду та попереду себе. Таким чином недаємо падати мячу об підлогу.
  • Кидок об підлогу правою(лівою) рукою мячика та його ловіння;
  • Кидки мяча об підлогу з правої на ліву руку та навпаки;
  • Підкидання м’яча догори , з одночасним присіданням та обов’язковим торканням рук підлоги;
  • Підкидання м’яча догори оберт на 180 градусів після чого зловити м’яч у руки;
  • Кидок м’яча з одночасним прсіданням та ловіння мяча у польоті.
  • Визначення стану серцево-судиної системи за допомогою ЧСС.

 

Виконується під музичний супровід.

Звернути увагу на  вправи для плечового поясу та кистей рук.

Голову не нахиляти

Лікті в сторони не розводити, спина пряма.

 

 

 

Стежити за координацією рухів

 

Постійний зоровий контроль м’яча під час виконання вправ.

 

 

 

 

Стежити за правильністю виконання вправ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Визначаємо за 10 секунд та заносимо дані до Пульсової кривої.

 

Основна частина:

- Короткі вівдомості про основні технічні елементи навиків прийому та передачі мяча.

Робота в парах:

- Виконання імітаційної вправи прийому та переда мяча мяча знизу у русі.

- Виконання імітаційної вправи прийому та передачі мяча зверху у русі.

  • У одного із партнерів у руках знаходиться спортивна фішка , а у іншого волейбольний м’яч . Імітація прийому та передачі м’яча;

 

 

  • Теж саме ,але тепер виконуємо імітацію прийому та передачу м’яча зверху;
  • Теж саме але без фішки прийом та передача м’яча знизу після на кидання партнером м’яча.
  • Теж саме , але прийом та передача м’яча зверху;
  • Вправа на координацію рухів, перша колона виконує прискорення до середини спортивного залу після чого виконує оберт на 360 градусів , зупиняється біля стінки та робить 3 підбиття м’яча зверху об стінку. Та повертається у стійці приставним боком , імітація прийому м’яча знизу;
  • Теж саме виконуємо , але імітація приставним боком прийом м’яча зверху.

25 хв.

Інформація відображається на проекторі. Де можна чітко відслідкувати зображення із показом заданої вправи.

Виконання вправи із фішкою в руках для постановки техніки стійки прийому та передачі мяча у ігрових ситуаціях.

Робота в парах. Вправи виконуються під музичний супровід. Один із партнерів тримаючи фішку у руках виконує після накидання партнером прийом та передачу мяча знизу. Вправа виконується почергово. Ноги зігнуті , спину тримати рівно. Руки виконують імітаційні рухи.

На проекторі відображається картинка із правельним виконанням вправи.

 

Фішка у руках дітей знаходиться для уникнення типових помилок: руки зігнуті , спина сутула, стійка ноги прямі.

 

Стежити за правильністю виконання вправи. Уникати неправельної постановки рук, стійки та імітаційних рухів.

 

Заключна частина .Вправи на відновлення дихання і розслаблення м’язів .

- Естафети :

1)Гладкий біг з передачею волейбольного мяча в руки партнеру;

2) Учень виконує кидок м’яча напроти колоні та виконує прискорення таким чином передаючи естафету. Ученья кий напротележній стороні отримав м’яч повторює вправу.

3) Біг з м’ячем та прокидання його під бар’єром та пердачею мяча партнеру. Після чого відбувається повторення.

 

  • Рухлива гра на увагу та спритність. Учні перешиковуються у пари  м’яч  між ними на підлозі. Вчитель говорить частину тіла а учні його торкаються руками. За сигналом  учні повинні швидше один за одного піймати м’яч.
  • Визначення ЧСС

 

 

Шикування , наголошення та типових помилках та кращих учнів на уроці.

 

Домашнє завдання: Виконувати вправи для розвитку сили рук та ніг . Виконувати вправи зі стрибучості .

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Естафети виконуються під музичний супровід. Між кожною естфетою розповідається про цікавий факт з історії розвитку волейболу. Команда учасники якої швидше виконують естафетну вправу перемагають.

 

 

 

Слідкувати за станом учнів та правильністю виконання вправи.

 

 

Ігри проводяться для відновлення та нормалізація стану здоров’я учнів на уроці. Виграє той хто швидше після сигналу взяв до рук м’яча.

 

 

Пульс  120-140 . Віднесення даних до графіку пульсової кривої.

 

 

Виставлення оцінок та підведення підсумків уроку . Характеристика Графіку пульсової кривої та її значення на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Волейбол з'явився відносно недавно. Його винахідником вважають Вільяма Моргана, викладач фізичного виховання, який вперше в 1895 році запропонував своїм учням нову гру.

2. Спочатку для гри використовували тенісну сітку та баскетбольний м’яч, а число учнів які були залучені в грі не обмежувалось. Нову гру Вільяма Морган назвав «мінтонет» і лише через рік вона одержала нову назву — «волейбол».

3. У 1900 році був створений перший, спеціально розроблений м'яч для цього виду спорту. До цього в грі як правило використовували баскетбольний м'яч.

4. Колись волейбол грали тільки в закритому приміщенні, а пляжний волейбол з'явився лише у 1920-х в Каліфорнії.

5. Хоча в 1924 році волейбол був продемонстрований в якості неофіційного заходу під час Олімпійських ігор в Парижі, він не був введений як офіційний вид спорту на олімпіаді аж до 1964 року. А пляжний волейбол визнали олімпійським видом спорту лише в 1996 році.

6. Волейбол доволі фізично виснажливий вид спорту, адже кожен гравець команди за гру робить понад 250 стрибків.

Найбільша федерація. З функціонуючих спортивних організацій міжнародна федерація волейболу - наймасовіша: включає представників 218 країн. Для порівняння: 209 країн складаються в FIFA, 207 - в МОК.

Найбільше число олімпійського «золота». Чарльз «Карча» Кіра - найтитулованіший волейболіст в олімпійському спорті Американець - власник двох золотих медалей у класичному волейболі та однієї в пляжному.

  • Обманний удар застосований вперше в 1930 році Миколою Рибін;
  • Подачу «свічкою» здійснила чотирма роками пізніше Наталя Метелькова;
  • Нападники кистьові удари з обох рук належать Валентину Філіппову (1935 рік);
  • Відразу четверо спортсменів в 1936 році скористалися нападниками ударами «гаком» (Ілля Музикантський, Сміла Савін, Дмитро Федоров, Костянтин Рева);
  • Бічну силову подачу показали Костянтин Ломінадзе і Людвік Авалян (1937 - 1939);
  • Чоловіча команда «Локомотив» продемонструвала комбінацію «хрест» в 1948 році;
  • Комбінацією «ешелон» скористалася чоловіча команда МАІ (1952 рік);
  • Чоловіча команда «Автомобіліст» продемонструвала в 1976 році блок «уступом».

Варто відзначити, що першим олімпійським чемпіоном з волейболу виявилася чоловіча збірна СРСР. Змагання відбулося в 1964 році в Японії.

Представляємо цікаві факти про волейбол. Волейбол зародився в сполучених штатах. Так в 1895 році в одному з коледжів викладач фізичної культури запропонував своїм учням пограти в «літаючий м’яч». З тих пір пройшло багато років, «літаючий м’яч» змінився на «волейбол» і прийняв світові масштаби гри. Близько одного мільярда всіх людей на планеті грають саме у волейбол. І це не рахуючи професіоналів. Подача м’яча професіоналом, дозволяє розвинути швидкість останнього до 130 км / год. Всі ми знайомі з фільмом «Ізгой», де головний герой був волейболістом. Так, після виходу картини у світ, м’яч, яким грав головний актор, був виставлений на аукціон. Це викликало шалений ажіотаж фанатів гри, і вони не поскупилися — більш ніж 18000 $ було віддано за таку «круглу іграшку». У 1983 році був поставлений рекорд відвідуваності турніру з волейболу. Подивитися на «бій» між СРСР і Бразилією прийшло майже 100 000 чоловік. Міжнародна федерація волейболу є однією з найбільших у світі. У неї входять 218 країн всієї планети, а існує вона з 1947 року. Цікаво що пляжний волейбол — це єдина гра, в яку грають не на час, а на результат. До речі кажучи, основна мета гри — зробити все, щоб м’яч не впав на землю. Подача м’яча в стрибку встановилася в волейболі після матчу, що відбувся в 1894 році. Саме тоді, на Олімпійських іграх, бразильська команда постійно використовувала цей метод в грі. Така віддача дозволила зайняти їм друге місце і була прийнята в основні комбінації з м’ячем у волейболі. На сьогоднішній день найбільший рекорд був встановлений корейською збірною з волейболу. Клуб «Самсунг Файр Блюфенгс» набрав 58 очок в ході гри в 2002 році. Цей корейський клуб є одним з найсильніших з волейболу.

 

docx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку