Конспект уроку з фізичної культури для учнів 8 класу за модулем : Футбол. Четвертий рік вивчення.

Про матеріал
Урок фізичної культури з елементами футболу Підготував: Мельник Михайло Борисович вчитель фізичної культури ЗШ I-IIIступенів № 27 м. Вінниця Тема: Футбол Мета: - сприяння вихованню в учнів потреби у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом; • популяризація і розвиток цього виду спорту, виховання морально-вольових якостей футболіста; • виховання почуття відповідальності за свою команду засобами навчальної гри; Завдання уроку:  Ознайомити учнів з історією розвитку футболу «Володарі золотих м’ячів України» Олег Блохін, Ігор Бєланов, Андрій Шевченко.  закріпити ведення м’яча різними частинами стопи в русі;  удосконалити техніки прийому та передачі м’яча внутрішньою частиною стопи;  розвиток спритності, координації рухів, витривалості;  провести рухливу гру «Краб»  відстеження частоти серцебиття за допомогою пульсової кривої. Місце проведення : спортивний зал. Тип : навчально-тренувальний. Інвентар: футбольні м’ячі 10 шт. , ворота 2 шт., гімнастичні лави, фішки 20шт., наклейки для оцінювання., графік пульсової кривої 1 шт., маніжки 16 шт., магнітна дошка , обручі 10 шт., підставки під обручі 10 шт., секундомір, свисток, магнітофон, проектор. Дата проведення: Час: 45 хвилин.
Перегляд файлу

Урок фізичної культури

                                                               з елементами футболу

Підготував: Мельник Михайло Борисович

     вчитель фізичної культури ЗШ I-IIIступенів № 27

                       м. Вінниця

Тема: Футбол

Мета:  - сприяння вихованню в учнів потреби у систематичних заняттях фізичною культурою і спортом;

  • популяризація і розвиток цього виду спорту, виховання морально-вольових якостей футболіста;
  • виховання почуття відповідальності за свою команду засобами навчальної гри;

Завдання уроку:

  • Ознайомити учнів з  історією розвитку футболу «Володарі золотих м’ячів України» Олег Блохін, Ігор Бєланов, Андрій Шевченко.
  • закріпити  ведення  м’яча різними частинами стопи в русі;
  • удосконалити техніки прийому та передачі м’яча внутрішньою частиною стопи;
  •  розвиток спритності, координації рухів, витривалості;
  • провести рухливу гру «Краб»
  • відстеження частоти серцебиття за допомогою пульсової кривої.

Місце проведення : спортивний зал.

 Тип : навчально-тренувальний.

Інвентар: футбольні м’ячі 10 шт. , ворота 2 шт., гімнастичні лави, фішки 20шт., наклейки для оцінювання., графік пульсової кривої 1 шт., маніжки 16 шт., магнітна дошка , обручі 10 шт., підставки під обручі 10 шт., секундомір, свисток, магнітофон, проектор.

Дата проведення:                  Час: 45 хвилин.

 

Частини уроку та їх зміст

Дозування

Організаційно-методичні

вказівки

ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА

15хв.

Фронтальний метод

  1. Шикування в одну шеренгу за рівнем фізичної підготовленості. Повідомлення завдань уроку.
  2. Інструктаж з техніки безпеки на уроках  футболу.

Ознайомлення учнів з пульсовим графіком.

 Ознайомлення учнів протягом уроку з історією футболу України  - «Володарі золотих м’ячів».

 

         3.    Вимірювання ЧСС за 10 секунд.

1 хв.

 

1 хв.

 

 

 

 

20 сек.

Урок побудований на роботі в парах за станом фізичної підготовленості.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та їх стан здоров’я .

Протягом уроку,  за допомогою пульсового графіку,  буде відстежуватись ЧСС у відібраної пари учнів, де в кінці уроку його буде проаналізовано.

Нагадати особливості роботи при проведенні уроку навчально-тренувальним методом.

Ознайомлення учнів з легендами футболу , володарів золотих м’ячів: Олегом Блохіним , Ігорем  Бєлановим ,  Андрієм   Шевченком.

Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом ( не більше 15-25 ударів за 10 секунд). Нанесення даних на пульсовий графік, відібрати одну пару для побудови даного графіку.

 

4. Перешикування  в шеренгу по два.

5.Ходьба: на носках -  руки за головою;

- на п’ятках - руки за спиною.

6.Різновиди бігу:

- звичайний біг;

  • біг приставним кроком взявшись за руки правим та лівим боком ;
  • біг приставним кроком обличчям один до одного.
  • За сигналом змінити положення сторін;
  • біг   руки на плечах партнера,  один партнер рухається спиною вперед, а інший  обличчям , по сигналу змінити положення;
  • біг приставним кроком спиною один до одного взявшись за руки. За сигналом змінити положення.

-       Звичайний біг;

  • ходьба;
  • перешикування в колону .

 

 

 

         7.Загальнорозвиваючі вправи з футбольними м’ячами у парах :

  • а) В.п. –  ноги на ширині плечей,  м’яч знаходиться на витягнутих руках перед собою.
  • 1 – крок правою ногою вперед,  м’яч підняти  вверх , стати навшпиньки,передати м’яч 

2  – крок назад.

3-4 -  те  ж з другою ноги.

  • б) В.п. – спиною один до одного. 
  • 1 - передача м’яча з поворотом праворуч,
  • 2 – приймання м’яча з поворотом тулуба ліворуч;
  • 3-4 – те саме.
  • в) В.п. – спиною один до одного м’яч угору.
  • 1 – нахил, передача м’яча між ногами;
  • 2 – в.п.
  • 3-4 те саме.
  • г) В.п. – обличчям один до одного відстань 2 м. Ноги на ширині плечей , м’яч в руках паралельно підлозі.

                  1 – Присідання, м’яч донизу

                  2 – в.п. передача м’яча партнеру навпроти.

  • д) В.п. – обличчям один до одного відстань 2 м. Випад правою ногою , руки паралельно підлозі , випад лівою вперед. Передача м’яча партнеру навпроти.
  • е) В. п. обличчям один до одного. Руки витягнуті паралельно підлозі з м’ячем . Одночасно три стрибки на місці на четвертий поворот в ліву (праву) сторони.

 

      8. Підрахунок ЧСС за 10 секунд.

Перешикування.

 Учні рухаються до лицьових ліній для вправ з м’ячем .

 

 

 

20 сек.

1 хв.

 

4 хв.30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хв.30 сек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 сек.

 

 

Фронтальний метод. Учні перешиковуються для роботи в парах.

Звернути увагу на злагодженість виконання вправ.

Під час бігу слідкувати за правильним диханням  та дистанцією 0,5 м.

Стежити за чітким виконанням вправ. Стежити за дотриманням дистанції під час руху.

Учні рухаються приставним кроком повз фішки, разом взявшись за руки, переміщуючись зі сторони в сторону.

За сигналом  учні, тримаючись за руки,  повертаються змінюючи положення руху.

Після кожної вправи виконується звичайний біг для перебудови іншого завдання.

 

 

 

Слідкувати за учнями з підвищеним пульсом.

Фронтальний метод .

 

Фронтальний метод. Пульс не повинен перевищувати 20-25 ударів за 10 секунд.

 

 

 

За сигналом змінити передачу м’яча зліва на право. Відстань між партнерами 0,5 м. Руки утримувати паралельно підлозі, стопи не відривати від підлоги.

Слідкувати за чіткістю виконання. За сигналом змінити передачу м’яча донизу вверх.

 

 

 

Вправи виконуються синхронно із партнером .

 

 

Стопи не відривати , руки знаходяться внизу. Спину тримати рівно. 

 

 

Слідкувати за синхронністю виконання.

 

 

 

 

 

Занесення даних до пульсового графіку. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом. Пульс не повинен перевищувати 30 ударів за 10 секунд.

II. Основна частина 25 хвилин

Дозування

24 хв.30сек.

Методичні  рекомендації

C:\Users\Миша\Desktop\скачанные файлы.jpg

 9. Спеціальні вправи футболіста. 

Ведення  та передачі м’яча з послідовним виконанням завдання у русі.

  Передача м’яча внутрішньою частиною стопи.

Завдання: махові рухи руками знизу-вверх;

 - махові рухи руками зверху – вниз;

- біг  із захлистом гомілки назад;

 - біг з високим підніманням стегна;

- схресний крок лівим(правим) боком;

- біг приставним кроком лівим(правим) боком;

- біг імітація удару головою. C:\Users\Миша\Desktop\ris-24.jpg

 

10.Підрахунок ЧСС за 10 секунд.

 

11.Ведення м’яча різними способамиC:\Users\Миша\Desktop\скачанные файлы (1).jpg

             - ведення м’яча внутрішньою частиною стопи правою (лівою )           ногою.

- ведення м’яча зовнішньою частиною стопи правою (лівою) ногою;

- ведення м’яча підйомом правою(лівою) ногою;

- ведення стопою правою(лівою) ногою;

- ведення стопою  лівим(правим) боком ;

- ведення м’яча « Ялинкою». Учень виконує почергово ведення м’яча  правою та лівою ногою внутрішньою частиною стопи.

              7.Передача м’яча:

  • Ведення м’яча до середини спортивної зали , передача м’яча. Рух спиною назад.
  • Передача м’яча партнеру , прискорення та повернення спиною назад.

8.Спеціальні вправи футболіста з м’ячем :

  • Партнери розташовуються один напроти одного 2-3 метри. Виконують передачу та зупинку м’яча один одному в русі. Де один виконує передачу, а інший зупинку м’яча внутрішньою частиною стопи;
  • Партнери розташовуються 2-3 метри обличчям один до одного. Після чого почергово виконують накидання м’яча на праву(ліву) ногу внутрішньою частиною стопи,  рухаючись уперед;.
  • Рух з партнером обличчями один до одного, почергово виконуючи накидання м’яча на голову партнера. Виконання удару  головою серединою лоба.
  • Виконання вправи «Влуч у ціль» . Учні намагаються виконати передачу партнеру внутрішньою частиною стопи лівою або правою ногою  у кільце, яке знаходиться на підставці на відстані 2 м.

 

  1. Естафети з м’ячем :
  • Ведення м’яча у колі. Учні,  взявшись за руки у колі,  виконують передачі в русі один одному;
  • Ведення м’яча різними способами;
  • Ведення м’яча різними способами навколо кола (партнери  тримаються за руки) . Передача естафети здійснюється торканням руки будь- якої частини тіла.

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 сек.

 

4хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4хв.

 

 

 

 

 

7 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи виконуються в парах. Слідкувати за чіткістю подачі м’яча . Дотримання правил безпеки. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.

 

 

 

 

 

Слідкувати  за чіткістю виконання . Контроль м’яча ногою.

Корекція помилок:

  • відсутній контроль м’яча;
  • повільне виконання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Занесення даних до пульсового графіку. Пульс  30-35 ударів за 10 секунд. Учні з підвищеною ЧСС виконують вправи зі зменшеним навантаженням.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Партнери рухаються один до одного, де один з них забирає м’яч на середині дистанції,  а інший продовжує біг без м’яча .

 

 

Партнер,  який стоїть навпроти,  виконує зупинку м’яча після чого повторює те ж саме.

Слідкувати за контролем м’яча.

Партнери рухаються обличчям  один навпроти одного.

 

Партнери виконують вправу почергово,  рухаючись від лінії до лінії. Слідкувати за контролем м’яча.

Слідкувати за технікою виконання удару головою.

 

 

 

 

 

 

Спеціальну наліпку отримує та пара, яка найкраще виконала вправу .

 

 

 

Виграє та команда, яка не втратила м’яч під час руху. 

Учні почергово біжать до м’ячів які знаходяться у воротах та будь-яким способом ведуть його у інші ворота, передаючи естафету рукою торкнувшись будь-якої частини тіла.

Учні розташовуються у коло  один за одним, за сигналом учителя,  виконують ведення навколо партнерів , передаючи естафету почергово один одному .

 

 

 

Виграє та команда яка швидше та найтехнічніше виконає першою естафету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

              III.   Заключна частина :

5хв.

 

13.Гра « Краби»

 

14.Підрахунок Чсс за 10 секунд.

 

 

 

             15.Шикування в одну шеренгу повідомлення результатів уроку.                                 Наголошення типових помилок та кращих учнів на уроці. Аналіз пульсової кривої.

 

16.Повідомлення домашнього завдання:

 

 

2хв.20 сек.

 

10 сек.

 

 

 

 

 

2 хв.20сек.

 

               10 сек.

Зал поділяється на половини , клас ділиться на 2 команди, які розташовані на обох половинах залу. Учні займають положення «крабів» і намагаються забити м’яч у ворота суперника усіма частинами тіла. Вставати і грати руками не можна. Виграє команда, яка забила більше голів.

 

Оцінити найкращу пару на уроці та провести аналіз пульсової кривої. Наголосити на типових помилках.

 

 

Жонглювання м’ячем .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 1. Видатні українські футболісти.

Оле́г Володи́мирович Блохі́н (* 5 листопада 1952, Київ) — радянський футболіст і український футбольний тренер російського походження. Найрезультативніший бомбардир радянського футболу — 319 голів у залік клубу Григорія Федотова. Лауреат Ювілейної нагороди УЄФА як найвидатніший український футболіст 50-річчя (1954–2003). Найкращий бомбардир збірної Радянського Союзу (42 м'ячі)рекордсмен за кількістю матчів за збірну Радянського Союзу — 112.найкращий бомбардир в історії чемпіонатів СРСР рекордсмен за кількістю матчів в чемпіонатах СРСР 7-разовий чемпіон СРСР (1974, 1975, 1977, 1980, 1981, 1985, 1986).5-разовий володар Кубка СРСР (1974, 1978, 1982, 1985, 1987). Володар Кубка кубків (1975, 1986). Володар Суперкубка УЄФА 1975.бронзовий призер Олімпіади 1972, 1976. 3-разовий найкращий футболіст СРСР 1973, 1974, 1975.9-разовий найкращий футболіст України 1972, 1973, 1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1980, 1981.Найкращий футболіст Європи 1975. («Золотий м'яч» 1975)5-разовий найкращий бомбардир чемпіонату СРСР 1972, 1973, 1974, 1975, 1977.у списку «33» найкращих 15 разів поспіль (13 разів під № 1). Член № 1 українського Клубу бомбардирів Олега Блохіна — 334 голи , очолює символічний Клуб радянських бомбардирів імені Григорія Федотова — 319 м'ячів (враховувалися голи у складі головної та олімпійської збірних країни, іграх на кубок країни, у чемпіонатах країни та єврокубках).

І́горІва́новичБєла́нов(* 25 вересня 1960, Одеса) радянський та український футболіст, нападник. Лауреат «Золотого м'яча» 1986р. Віце-чемпіон Європи-1988. Володар Кубка кубків-1986.Заслужений майстер спорту СРСР (1986).  Вихованець ДЮСШ СКА (Одеса). Перший тренер — Едуард Іванович  Масловський. Бєланов виступав за одеський «Чорноморець», потім перейшов до київського «Динамо». В перші дні перебування хотів покинути тренувальний табір «Динамо»,оскільки після «Чорноморця» навантаження у киян були надто важкими для гравця. Успішно грав за збірну СРСР. На чемпіонаті світу у Мексиці у 1986 році Бєланов забив 3 голи збірній Бельгії у 1/8 фіналу і став єдиним радянським футболістом,який забив три голи у одному матчі фінальної стадії чемпіонату світу. Третій гол був забитий з пенальті. За блискавичну гру на чемпіонаті світу та неабиякі швидкісні якості, Бєланова прозвали «кульова блискавка». У фіналі Чемпіонату Європи 1988 р. не забив пенальті в основний час за рахунку 2:0 на користь голландців — м'яч попав у бутс воротаря. Титули та досягнення: Віце-чемпіон Європи: 1988 року. Володар Кубка володарів кубків УЄФА: 1986 року. Чемпіон СРСР (2): 1985, 1986 років. Володар Кубка СРСР (3): 1985, 1987, 1990 років.  ВолодарСуперкубка СРСР: 1985, 1986 років. Срібний призер чемпіонату СРСР: 1988 року. Бронзовий призер чемпіонату СРСР: 1989 року.«Золотий м'яч»: 1986 року. Учасник чемпіонату світу: 1986 року.

Андрі́й Микола́йович Шевче́нко(* 29 вересня 1976, с. Двірківщина, Яготинський район, Київська область) — український футболіст, виступав за київське «Динамо», «Мілан» та лондонське «Челсі». Заслужений майстер спорту України з 2003 року. Нагороджений найвищою державною відзнакою — «Герой України». 2003 року став першим українцем, який виграв Лігу чемпіонів. Володар «Золотого м'яча» 2004 — призу, який вручають найкращому футболісту Європи. Один з найрезультативніших бомбардирів єврокубкових турнірів за всі сезони[2]. Найкращий бомбардир національної збірної України в історії. Тричі ставав найкращим бомбардиром Ліги чемпіонів, двічі — чемпіонату Італії. Другий бомбардир за всю історію «Мілана». Володар Золотого м'яча FranceFootball — найкращий футболіст Європи (1): 2004Володар Бронзового м'яча France Football (2): 1999, 2000Третій футболіст світу за версією WorldSoccer(3): 1999, 2000, 2004.Третій футболіст світу за версією FIFA (1): 2004Найкращий футболіст планети за підсумками голосування в Інтернеті вболівальників всього світу (Goldenfoot) (1): 2005Найкращий футболіст України (6): 1997, 1999, 2000, 2001, 2004, 2005Найкращий гравець чемпіонату України (1): 1997Найкращий бомбардир чемпіонату України (1): 1999Найкращий бомбардир Серії А (2): 2000, 2004Найкращий бомбардир Кубка/Ліги чемпіонів (3): 1999 (11 м'ячів), 2001 (9 м'ячів), 2006 (9 м'ячів)

 

docx
Додано
12 квітня 2020
Переглядів
1103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку