Конспект уроку з фізичної культури у 5 класі з модуля "Волейбол"

Про матеріал
Розробка плану-конспекту уроку з фізичної культури для учнів 5 класу з модуля "Волейбол". Повторення раніше вивчених прийомів та правил гри у волейбол. Удосконалення нижньої прямої подачі м'яча.
Перегляд файлу

        Конспект відкритого уроку з фізичної культури для учнів 5го класу

                                                                                                                                Дата:

Волейбол.                                          

Тема : Повторення раніше вивчених прийомів та правил гри у волейбол. Удосконалення нижньої прямої подачі  м'яча.

Мета:

- повторити  верхні та нижні передачі і прийоми м'яча в парах;

- удосконалювати техніку нижньої  подачі м’яча;

- сприяти розвитку спритності;

- виховувати позитивне ставлення до уроків фізичної культури;

- сприяти гармонійному розвитку, зміцненню здоров’я учнів засобами рухливих ігор;

- виховувати в учнів любов до волейболу, завзятість, дисциплінованість, командний дух.

 

 Очікувані результати

Учні повинні знати:

Учні повинні вміти:

- розміщення гравців та правила переходу на майданчику;

- вправи для розвитку швидкості,

- правила безпеки на ігровому майданчику;

 

Ціннісний компонент

дотримуються правил безпеки та правил гри

характеризують: розміщення та правила переходу гравців на майданчику;

Діяльнісний компонент

виконують:

- пересування в стійці волейболіста;

-  верхні та нижні прийоми та передачі

м'яча в парах;

- нижню пряму подачу м'яча.

берють участь у рухливій грі «Волейбол без правил»

Тип уроку: комбінований.

Місце проведення: спортивний зал.

Обладнання й інвентар: м'ячі волейбольні, свисток

 

№ з/п

Зміст навчального матеріалу

Дозува

ння

Організаційно-методичні вказівки

І. Підготовча частина (13 хвилин)

1.

Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: “Рівняйсь!” “Струнко!” “Вільно!”

10 сек.

Фронтальний метод

2.

Привітання з класом. Повідомлення завдань уроку.

20сек.

3.

Виховування дисципліни організуючими вправами. Команди: «Рівняйсь!», «Струнко!» Повороти на місці: «Ліворуч!», «Праворуч!», «Кругом!», «Стройовий крок! З лівої ноги, на місці кроком руш!», «Стій!» виконувати в шерензі і в колоні.

30сек

 Слідкувати за стройовою поставою.

4.

Визначення ЧСС за 15 сек.

30сек.

В стані значних фізичних навантажень – 160-170 ударів за хв. 10-12 років мінімальний 60, середній 80, максимальний 100 ударів за хвилину. Правильне вимірювання ЧСС

Норма – 15-25 ударів за 15 с. Запам‘ятати ЧСС за на початку уроку.

5.

Перешикування з однієї шеренги в колону. Команда: “Клас!” Кроком руш! Дистанція 2 кроки!”

 

Дистанція 2 кроки. Потоковий спосіб.

6.

Загальнорозвиваючі вправи в русі:

Вправи для профілактики плоскостопості:

  1. Ходьба на носках, руки вгору.
  2. Ходьба перекатом з п‘ятки на носок, руки на поясі.
  3. Ходьба на п‘ятках, руки за головою.
  4.  Ходьба на внутрішній та зовнішній стороні стопи, руки на поясі.
  5. Ходьба перекатом із зовнішньої на внутрішню сторону стопи, руки на поясі.

Вправи для м‘язів рук та тулуба в русі:

В.п. – руки перед грудьми:

1-2 – пружинні відведення зігнутих рук назад;

3-4 – пружинні відведення прямих рук назад.

В.п. – права рука догори, зміна положення на кожний крок.

В.п. – руки прямі догори:

1-2-3-4 – колові рухи руками вперед;

  1. – колові рухи руками назад.

      В.п. – руки перед грудьми. Ходьба з поворотом тулуба наліво, направо на кожен крок.

В.п. – руки на пояс. Ходьба з нахилом тулуба на кожний крок, рухи до правої, лівої ноги.

7 хв.

 

 

20 м

20 м

20 м

20 м

 

20 м

 

 4 р.

 

 

8 р.

 

2 х 4р.

 

8 р.

 

8 р.

Фронтальний метод

Темп середній

Максимально підійматися на носок.

Слідкувати за поставою, спина рівна.

Дихання довільне, не дивитися під ноги.

 

 

Руки на рівні грудей

 

 

Руки прямі в ліктьових суглобах

Пальці зжати в кулаки

Темп середній, дихання довільне, не виконувати поворот  різнойменно.

В.п. - вдих,

нахил тулуба - видих

Бігові вправи.

Біг вперед.

Біг вперед спиною.

Біг схрестним кроком правим, лівим боком, руки в сторони.

Біг із високим підніманням стегна, руки на поясі. 

Біг із закиданням гомілки, руки на поясі.

 

20 м

20 м

80 м

40 м

20 м

20 м

Темп середній, руки зігнути

Зміна напряму за сигналом вчителя

Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць.

Зміна напряму за сигналом вчителя

Вправи для відновлення дихання в русі:

а) руки догори, голова вперед, вверх -  вдих;

б)  руки донизу, голова підборіддям донизу – видих.

30сек

 

4 р.

Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот.

7.

Визначення ЧСС за 15 сек.

30сек.

Фронтальний метод

ІІ. Основна частина ( 29 хв.)

1.

Контрольне опитування.

  1. Назвіть розміри волейбольного майданчика.
  2. Яка висота сітки?
  3. Як виконується перехід команди на майданчику?
  4. Що означає слово «волейбол».
  5. Назвіть вагу м'яча і його розміри.
  6. Де виконується подача м'яча?
  7. Хто є родоначальником гри у волейбол?
  8. Чим відрізняється волейбол від піонерболу ?
  9. Де зародилася спортивна гра «волейбол»?
  10. У чому полягає суть волейболу?

 

 

 2хв

Відповіді на питання

  1. 18м-9м
  2. 2.24-2.43м
  3. Гравці, рухаючись по годинній стрілці, переходять в інші зони.
  4. Літаючий м'яч.
  5. Вага 260-280 г, окружність 65-67 см.
  6. За лицьовою лінією.
  7. Вільям Дж. Морган
  8. На відміну від волейболу,  м'яч можна брати в руки,  не тільки відбивати
  9. У США .
  10.  Не дати м'ячу впасти на майданчик.

2.

Розвиток рухових якостей і технічних елементів:

Швидкість, спритність.

«Човниковий» біг від лицевої до кожної з ліній волейбольного майданчика.

 

  4хв

Груповий метод.

Вправу виконують одразу 4-5 учнів.

 

3.

Повторити прийом і передачу обома руками зверху:

- підкидання м’яча над собою та передача партнерові;

- кидки м’яча вперед-вгору на партнера, який повертає м’яч звичайною передачею;

- у парах на місці. Контроль стійки, положення рук, висоти передачі.

5хв

Сліди на долонях після

вірного та невірного прийому м’яча

4.

  Повторити прийом і передачу обома руками  знизу в ці у середній стійці волейболіста.

 

 

5хв

5.

Подача - Нижня пряма подача:

подача м'яча через сітку, поступово збільшуючи відстань з 4 до 9 м.

 

5хв

Можливі помилки

  • - неправильне початкове положення;
  • - неточне підкидання м'яча;

- згинання руки в ліктьовому суглобі при ударі.

6.

Рухлива гра через сітку

«Волейбол без правил»
Команди грають одночасно  двома м’ячами, на чиєму боці опиняться одразу два м’ячі, той втрачає очко.

8хв

Розподіл на команди по 6 гравців.

ІІІ. Заключна частина ( 3 хв.)

1.

Шикування

10 сек.

В одну шеренгу.

2.

Вправи на розслаблення

1хв

Релаксуючи вправи

3.

Визначення  ЧСС учнів за 15 сек.

 30 сек.

 

Фронтальний метод

4.

Підведення  підсумків уроку, аналіз помилок, виставлення оцінок.

30 сек.

Визначити кращих учнів, звернути увагу на  помилки

5.

Домашнє завдання: комплекс вправ на розвиток стрибучості.

20 сек.

Правила техніки безпеки                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

6.

Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання.

20 сек.

Фронтальний метод

7.

Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали.

10 сек.

Потоковий спосіб

організації діяльності учнів

 

 

 

 

doc
Додано
4 березня 2020
Переглядів
783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку