Конспект відкритого уроку з фізичної культури для учнів 5го класу
Дата:
Волейбол.
Тема : Повторення раніше вивчених прийомів та правил гри у волейбол. Удосконалення нижньої прямої подачі м'яча.
Мета:
- повторити верхні та нижні передачі і прийоми м'яча в парах;
- удосконалювати техніку нижньої подачі м’яча;
- сприяти розвитку спритності;
- виховувати позитивне ставлення до уроків фізичної культури;
- сприяти гармонійному розвитку, зміцненню здоров’я учнів засобами рухливих ігор;
- виховувати в учнів любов до волейболу, завзятість, дисциплінованість, командний дух.
Очікувані результати
Учні повинні знати: |
Учні повинні вміти: |
- розміщення гравців та правила переходу на майданчику; - вправи для розвитку швидкості, - правила безпеки на ігровому майданчику;
Ціннісний компонент дотримуються правил безпеки та правил гри |
характеризують: розміщення та правила переходу гравців на майданчику; Діяльнісний компонент виконують: - пересування в стійці волейболіста; - верхні та нижні прийоми та передачі м'яча в парах; - нижню пряму подачу м'яча. берють участь у рухливій грі «Волейбол без правил» |
Тип уроку: комбінований.
Місце проведення: спортивний зал.
Обладнання й інвентар: м'ячі волейбольні, свисток
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дозува ння |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. Підготовча частина (13 хвилин) |
||||
1. |
Шикування класу. Організуючі вправи. Команди: “Рівняйсь!” “Струнко!” “Вільно!” |
10 сек. |
Фронтальний метод |
|
2. |
Привітання з класом. Повідомлення завдань уроку. |
20сек. |
||
3. |
Виховування дисципліни організуючими вправами. Команди: «Рівняйсь!», «Струнко!» Повороти на місці: «Ліворуч!», «Праворуч!», «Кругом!», «Стройовий крок! З лівої ноги, на місці кроком руш!», «Стій!» виконувати в шерензі і в колоні. |
30сек |
Слідкувати за стройовою поставою. |
|
4. |
Визначення ЧСС за 15 сек. |
30сек. |
В стані значних фізичних навантажень – 160-170 ударів за хв. 10-12 років мінімальний 60, середній 80, максимальний 100 ударів за хвилину. Правильне вимірювання ЧСС Норма – 15-25 ударів за 15 с. Запам‘ятати ЧСС за на початку уроку. |
|
5. |
Перешикування з однієї шеренги в колону. Команда: “Клас!” Кроком руш! Дистанція 2 кроки!” |
|
Дистанція 2 кроки. Потоковий спосіб. |
|
6. |
Загальнорозвиваючі вправи в русі: Вправи для профілактики плоскостопості:
Вправи для м‘язів рук та тулуба в русі: В.п. – руки перед грудьми: 1-2 – пружинні відведення зігнутих рук назад; 3-4 – пружинні відведення прямих рук назад. В.п. – права рука догори, зміна положення на кожний крок. В.п. – руки прямі догори: 1-2-3-4 – колові рухи руками вперед;
В.п. – руки перед грудьми. Ходьба з поворотом тулуба наліво, направо на кожен крок. В.п. – руки на пояс. Ходьба з нахилом тулуба на кожний крок, рухи до правої, лівої ноги. |
7 хв.
20 м 20 м 20 м 20 м
20 м
4 р.
8 р.
2 х 4р.
8 р.
8 р. |
Фронтальний метод Темп середній Максимально підійматися на носок. Слідкувати за поставою, спина рівна. Дихання довільне, не дивитися під ноги.
Руки на рівні грудей
Руки прямі в ліктьових суглобах Пальці зжати в кулаки Темп середній, дихання довільне, не виконувати поворот різнойменно. В.п. - вдих, нахил тулуба - видих |
|
Бігові вправи. Біг вперед. Біг вперед спиною. Біг схрестним кроком правим, лівим боком, руки в сторони. Біг із високим підніманням стегна, руки на поясі. Біг із закиданням гомілки, руки на поясі. |
20 м 20 м 80 м 40 м 20 м 20 м |
Темп середній, руки зігнути Зміна напряму за сигналом вчителя Темп середній, п‘ятками тягнутися до сідниць. Зміна напряму за сигналом вчителя |
||
Вправи для відновлення дихання в русі: а) руки догори, голова вперед, вверх - вдих; б) руки донизу, голова підборіддям донизу – видих. |
30сек
4 р. |
Вдих – виконувати через ніс, видих – через рот. |
||
7. |
Визначення ЧСС за 15 сек. |
30сек. |
Фронтальний метод |
|
ІІ. Основна частина ( 29 хв.) |
||||
1. |
Контрольне опитування.
|
2хв |
Відповіді на питання
|
|
2. |
Розвиток рухових якостей і технічних елементів: Швидкість, спритність. «Човниковий» біг від лицевої до кожної з ліній волейбольного майданчика. |
4хв |
Груповий метод. Вправу виконують одразу 4-5 учнів.
|
|
3. |
Повторити прийом і передачу обома руками зверху: - підкидання м’яча над собою та передача партнерові; - кидки м’яча вперед-вгору на партнера, який повертає м’яч звичайною передачею; - у парах на місці. Контроль стійки, положення рук, висоти передачі. |
5хв |
Сліди на долонях після вірного та невірного прийому м’яча
|
|
4. |
Повторити прийом і передачу обома руками знизу в ці у середній стійці волейболіста.
|
5хв |
|
|
5. |
Подача - Нижня пряма подача: подача м'яча через сітку, поступово збільшуючи відстань з 4 до 9 м.
|
5хв |
Можливі помилки
- згинання руки в ліктьовому суглобі при ударі. |
|
6. |
Рухлива гра через сітку
«Волейбол без правил» |
8хв |
Розподіл на команди по 6 гравців. |
|
ІІІ. Заключна частина ( 3 хв.) |
||||
1. |
Шикування |
10 сек. |
В одну шеренгу. |
|
2. |
Вправи на розслаблення |
1хв |
Релаксуючи вправи |
|
3. |
Визначення ЧСС учнів за 15 сек. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
|
4. |
Підведення підсумків уроку, аналіз помилок, виставлення оцінок. |
30 сек. |
Визначити кращих учнів, звернути увагу на помилки |
|
5. |
Домашнє завдання: комплекс вправ на розвиток стрибучості. |
20 сек. |
Правила техніки безпеки |
|
6. |
Організуючі вправи. Подяка учням. Прощання. |
20 сек. |
Фронтальний метод |
|
7. |
Організований вихід із зали. Правила техніки безпеки при виході із зали. |
10 сек. |
Потоковий спосіб організації діяльності учнів |
|