Конспект уроку з фізики у 9 класі - "Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики"

Про матеріал

Конспект уроку з фізики для 9 класу на тему "Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики". 

Перегляд файлу

Урок фізики у 9 класі.

 

Тема: Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики.

 

Мета уроку: формувати уявлення про атомну енергетику України переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики;

формувати ключові компетентності:

  •         математичну грамотність;
  •         компетентності в природничих науках і технологіях;
  •         уміння навчатися впродовж життя;
  •         соціальну й громадянську компетентності;

розвивати інтерес до вивчення атомної енергетики, розвивати уміння аналізувати доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію;

виховна: прагнення до самовдосконалення, використовувати знання про закони фізики на користь людству; розуміння відповідальності за використання досягнень фізики для безпеки суспільства.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Обладнання та наочність: діаграма «Виробництво електричної енергії в Україні за типами електростанцій», карта електростанцій України, важільні терези, однакові маленькі  кульки, ноутбук, телевізор.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Взаємоперевірка письмового завдання: вправа 26 №2,3 (Підручник  «Фізика 9 клас» за редакцією В.Г.Бар'яхтара, С.О.Довгого)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

Бесіда:

  •                   Що таке розщеплення атомного ядра?
  •                   Чому під час поділу  важкого атомного ядра осколки розлітаються з величезною швидкістю?
  •                   Що таке ядерний реактор?
  •                   Які перетворення енергії відбуваються в ядерних реакторах?
  •                   Як працює атомна електростанція?

 

 

 

 

 

IV. Мотивація навчання

 

Розглянемо структуру виробництва електричної енергії в Україні за типами електростанцій.

 

 

Проблемне питання:

• Чому, на вашу думку, АЕС належить більше половини виробництва електричної енергії в Україні?

Дійсно, запаси ядерного палива більші, ніж нафти, газу, вугілля. Енергетична ефективність  ядерного палива у 2 млн разів вища за нафту, у 3 млн разів – за вугілля, а його спалювання не потребує кисню. Але використання ядерного палива пов'язане з певними труднощами.

 

V. Вивчення нового матеріалу

 

На минулому уроці ми з вами створили  робочі групи: «Технологи», «Журналісти», «Історики»,  «Екологи», кожна з яких отримали певне завдання і сьогодні на уроці презентують його.

 

Група «Технологи»

Знайомлять з ядерним циклом, пояснюють його за схемою, яку поетапно прикріпляють на магнітній дошці:

 

 

 

У 1977 р. було введено в експлуатацію перший енергоблок Чорнобильської АЕС. Це стало роком народження української атомної електроенергетики. Зростаюча потреба в електроенергії, прагнення замінити теплові та гідроелектростанції на потужніші атомні сприяли швидкому будівництву останніх.

 

Розглянемо карту електростанцій України.

 

 

Сьогодні в Україні діють чотири АЕС — Запорізька, Рівненська, Південно-Українська  і Хмельницька, на яких працює 15 енергоблоків, загальна потужність яких становить 13580 МВт.

Щоб дізнатися більше про атомну енергетику нашої України, ми з вами відправимося у віртуальну подорож. У цьому нам допоможе група «Журналістів», які підготували інформацію про АЕС.

Презентація  відомостей про Запорізьку АЕС.

Презентація  відомостей про Рівненську АЕС.

Презентація  відомостей про Південно-Українську АЕС.

Презентація  відомостей про Хмельницьку АЕС.

(Після «відвідування»  електростанції на карті у відповідній зоні розміщується відмітка-наліпка)

 

Історія людства налічує декілька випадків аномального розвитку подій на атомних енергетичних реакторах. Наслідки цих випадків були катастрофічними. Група «Істориків» нагадають нам про трагедію на Чорнобильській АЕС. (Презентація учнів).

 

Про екологічні проблеми атомної енергетики дізнавалась група «Екологів».

(Презентація учнів).

 

 

 

 

VІ. Закріплення  знань і вмінь.

 

Розв'язування задач з підручника  «Фізика 9 клас» за редакцією В.Г.Бар'яхтара, С.О.Довгого.  Запис розв'язку на дошці.

Вправа №27 задача 1.

На Хмельницькій АЕС встановлено реактори типу ВВЕР-440 (електрична потужність – 440 МВт), теплова потужність яких дорівнює 1375 МВт. Визначте ККД реакторів цього типу.

Вправа №27 задача 2.

На двох блоках Рівненської АЕС встановлено реактори типу ВВЕР-440 (електрична потужність – 440 МВт), а ще на двох блоках – реактори типу ВВЕР – 1000 (електрична потужність – 1000 МВт). Скільки енергії (у кВт·год) може виробити Рівненська АЕС за добу, працюючи на повну потужність?

Вправа №27 задача 3.

Скільки енергії за добу виробляє Запорізька АЕС, якщо один з її блоків перебуває на плановому ремонті, а решта працюють на повну потужність? Теплова потужність кожного реактора на АЕС дорівнює 3000 МВт,                               ККД – 33,3 %.

 

VІІ. Підсумки уроку

 

Перед вами важільні терези і однакові маленькі  кульки. Давайте визначимо переваги та недоліки ядерної енергетики. Наводимо приклад і кладемо кульку на терези: недоліки – кульки на ліву шальку терезів, переваги – на праву шальку терезів.

 

Метод «Мікрофон». Учні швидко, по черзі, відповідають на запитання або висловлюють свою думку:  Що нового ви дізналися про атомну енергетику України ? Що вас вразило? 

 

VІII. Домашнє завдання

 

Опрацювати §27. Питання 1-4 (усно).

• Достатній рівень

Вправа №27 задача 4.

• Високий рівень

Вправа №27 задача 5. Скористайтесь додатковими джерелами інформації та дізнайтесь про перспективи розвитку атомної енергетики України.

docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 37. Екологічні проблеми атомної енергетики
Додано
27 січня 2019
Переглядів
10267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку